Zrychlujeme a zpřesňujeme vyhledávání

networking 1626666 640

Když je vaše reputace v sázce, nemusíte se brodit tunami mediálního balastu.

Zadání z porady vedení pro tiskové útvary bývá v řadě firem i státních institucí obdobné. Nespusťte určitou kauzu z očí a buďte připraveni v krátkém čase adekvátně reagovat. V sázce je v jednom případě dobré jméno firmy, ve druhém například pověst ministra. Některé kauzy zahoří, objeví se stovky článků, řada rozhlasových a televizních pořadů. Pak se dále táhnou přiživovány vlivovými servery nebo nepovšimnuty i řadu let a je jen otázkou času, kdy se opět následkem nějaké nové informace vynoří.

Vedení žádá od svého PR týmu ujištění, že jeho lidé sledují mediální vývoj kauzy průběžně, v celém kontextu a reagují na základě relevantních informací. Pro ně to pak doposud často znamenalo vidinu toho, že se budou složitě prokousávat k mediálním datům. Čím kratší dobu zabere pátrání po dostupných informacích k případu, tím více času zbyde na přemýšlení o tom nejpodstatnějším, jak v dané situaci veřejně nejlépe zareagovat.

Proto je zájem o technologie, které mohou přístup k informacím z databází mediálního obsahu uživateli ještě více usnadnit a zrychlit. Nestačí s mediálním archivem v rozhodující chvíli disponovat, ale spolehnout se na to, že ho lze pohotově využít. Po letech relativního klidu v této oblasti se začíná něco dít. Společnost NEWTON Media, pyšnící se největší mediální databází na našem trhu, zareagovala na poptávku jako první. CEO společnosti Petra Mašínová už dříve uvedla, že hlavní úsilí teď směřuje k tomu, aby klienti nebyli zahlcováni mediálními daty, ale dokázali si v každý moment jednoduše najít přesně tu informaci, kterou potřebují.

NEWTON proto přichází v těchto dnech s novinkou na svém technologickém pozadí, kde původní způsob práce s archivem nahrazuje moderním ElasticSearchem. „Nové vyhledávání překonalo nedostatky dosavadního systému, jde uživateli víc naproti a využívá mírně pozměněnou syntaxi dotazů ”, říká generální ředitelka NEWTON Media Petra Mašínová: ,,I za delší časové období a i při zadání obecnějších klíčových slov, bude vyhledávání přesnější a rychlejší. Důraz klademe především na jednoduchost a relevanci nalezených článků.“ Dnes už nejde o to mít všechny informace, ale naopak dostat se s co nejmenší námahou k tomu nejpodstatnějšímu odkudkoliv online a intuitivně spěchat k žádanému obsahu.

Samozřejmostí je automatické skloňování slov, technologie si poradí se složitějšími souslovími, přídavkem navíc je graf sledování mediální pozornosti zadanému tématu v čase.
Právě ElasticSearch seřadí výsledky podle relevance článku, a navíc dokáže z nejdůležitější části textu vytvořit chytrou anotaci. I v oblasti vyhledávání v mediálních archivech tak jde vývoj vstříc především uživatelskému komfortu.

Jsme pravděpodobně na začátku rušnějšího období na poli práce s agregovanými mediálními informacemi. NEWTON Media novou technologií ElasticSearch hází rukavici případné konkurenci. Otevírá cestu k řadě dalších inovací při využití jejich unikátního mediálního archivu MediaSearch, jehož výhodou je monitoring nejen zpravodajství stovek internetových portálů a celostátních i regionálních tištěných médií, ale také vyhledávané přepisy hlavních televizních a rozhlasových pořadů.

Určitě to není konečné slovo. Právě v této oblasti se nabízejí další výzvy například snadněji zjišťovat, který z mluvčích získal jaký prostor v televizi a v radiu nebo identifikovat postoje autorů i celých médií k vybraným zprávám. Podle Petry Mašínové je nový MediaSearch první z širších změn, které NEWTON Media postupně spojí v nově připravované aplikaci očekávané na počátku příštího roku. Lepší přístupnost mediálních dat, včetně sociálních sítí a analytiky, usnadní klientům NEWTONu práci.

Čtěte také

podcasty
Blog

700 nových podcastů v NewtonOne NG – víc obsahu, víc informací

Podcasty jsou důležitým zdrojem informací. Jejich popularita neustále roste, proto je je důležité zahrnout tyto zprávy do komplexního monitoringu médií. Rozšířením naší služby o více než 700 podcastů vám nyní přinášíme ještě širší přehled o zmínkách týkajících se vaší značky či oboru.

obrázek (19)
Blog

S funkcí Alerty zvládnete krizovou komunikaci odkudkoliv!

Ve světě médií se zprávy šíří rychlostí blesku a pro ty negativní to platí obzvlášť. Ať už jste z renomované společnosti, státní instituce nebo jste jednotlivcem, klíčem k úspěchu je mít přehled – a reagovat včas. Jenže jak udržovat přehled o neobvyklých a potenciálně škodlivých zprávách, aniž byste kvůli tomu museli vynaložit příliš mnoho energie a prostředků? Řešením mohou být Alerty.

blog osvc
Blog

Monitoring médií pro OSVČ: proč se vyplatí i vám 

Mediální prostor by neměly sledovat jen velké firmy a instituce. I živnostníci mohou mít prospěch z monitoringu mediálních zdrojů, pomůže jim ke sledování nejnovějších trendů v oboru i pro vyhledávání nových příležitostí.

blog komun strat
Blog

Jak na komunikační strategii v roce 2025

Pokud jste marketér, pak jsou pojmy jako komunikační a marketingová strategie jistě vaším denním chlebem. Pravděpodobně při jejich tvorbě pracujete s řadou tabulek, grafů a analytik. Jak jinak totiž podpořit své nové nápady než pomocí pevných dat, že? Ale napadlo vás někdy využít také informace získané z monitoringu médií? Právě ty totiž mohou být neocenitelným zdrojem inspirace…

telefon kresba

Jdeme na to!