Zítra asi něco koupím

bng knycmae 7sk

Když Andrej Babiš napsal na Twitter. „Zítra asi něco koupím“, nastala v médiích věc doposud nevídaná. Jednomu tweetu se podařilo zmást téměř všechna čeká média, která tímto považovala nákup Ringieru za jistý. A všechno bylo jinak.

 

Foto: Andrej Babiš, Zdroj: Twitter Andreje Babiše

O koupi společnosti Ringier miliardářem Andrejem Babišem se spekulovalo celé měsíce. Když v pondělí odpoledne zveřejnil Babiš svůj památný tweet, začaly se dít nevídané věci. Hned v úterý dopoledne zároveň vyšel podrobný článek na serveru E15.cz s názvem „Babiš kupuje český Ringier, zaplatí přes čtyři miliardy“ a mluvčí Babišovy skupiny Agrofert Holding Karel Hanzelka pro ČTK popřel podpis smlouvy na koupi české pobočky vydavatelství Ringier Axel Springer.

 

 

Druhá událost ale zaujala podstatně méně novinářů, většina z nich se vzrušeně chytla stébla zmíněného tweetu a také „potvrzovacího“ článku E15. Marek Lutonský několikrát zopakoval, že jejich článek není postaven na nejisté informaci z tweetu, ale na předchozích informacích od důvěryhodných zdrojů.

O to větší sprcha nastala dnes odpoledne, kdy nejdříve Ringier oficiálně popřel prodej a poté jsme se dozvěděli, že naopak podepsal smlouvu o koupi vydavatelství Mafra, které vydává například deníky MF Dnes, Lidové noviny nebo Metro. „Skupinu Mafra považuji za velmi silného hráče na českém mediálním trhu, především v oblasti seriózní žurnalistiky. Její akvizice bude mít pro naši mediální divizi řadu synergií a umožní nám hledat další nákladové úspory například při fungování našeho týdeníku 5plus2,“ uvedl Babiš.

 

 

Eliška Vyhnánková

autorka je konzultantkou sociálních médií
 

 

Čtěte také

podcasty
Blog

700 nových podcastů v NewtonOne NG – víc obsahu, víc informací

Podcasty jsou důležitým zdrojem informací. Jejich popularita neustále roste, proto je je důležité zahrnout tyto zprávy do komplexního monitoringu médií. Rozšířením naší služby o více než 700 podcastů vám nyní přinášíme ještě širší přehled o zmínkách týkajících se vaší značky či oboru.

obrázek (19)
Blog

S funkcí Alerty zvládnete krizovou komunikaci odkudkoliv!

Ve světě médií se zprávy šíří rychlostí blesku a pro ty negativní to platí obzvlášť. Ať už jste z renomované společnosti, státní instituce nebo jste jednotlivcem, klíčem k úspěchu je mít přehled – a reagovat včas. Jenže jak udržovat přehled o neobvyklých a potenciálně škodlivých zprávách, aniž byste kvůli tomu museli vynaložit příliš mnoho energie a prostředků? Řešením mohou být Alerty.

blog osvc
Blog

Monitoring médií pro OSVČ: proč se vyplatí i vám 

Mediální prostor by neměly sledovat jen velké firmy a instituce. I živnostníci mohou mít prospěch z monitoringu mediálních zdrojů, pomůže jim ke sledování nejnovějších trendů v oboru i pro vyhledávání nových příležitostí.

blog komun strat
Blog

Jak na komunikační strategii v roce 2025

Pokud jste marketér, pak jsou pojmy jako komunikační a marketingová strategie jistě vaším denním chlebem. Pravděpodobně při jejich tvorbě pracujete s řadou tabulek, grafů a analytik. Jak jinak totiž podpořit své nové nápady než pomocí pevných dat, že? Ale napadlo vás někdy využít také informace získané z monitoringu médií? Právě ty totiž mohou být neocenitelným zdrojem inspirace…

telefon kresba

Jdeme na to!