Vzájemná citovanost tištěných médií v červnu 2015

MF Dnes a Lidové noviny. To jsou tištěné tituly, na které se během června nejčastěji odkazovalo v českém tisku. Tituly, které v tuzemsku udávaly tón. 

MF Dnes (43 odkazů) by se nestala v červnu nejcitovanější, kdyby nepřišla se svědectvím o šikaně na ministerstvu školství (přiměly odstoupit Marcela Chládka) a s exkluzivním rozhovorem s Vladimírem Růžičkou, jehož pozici hokejové ikony ohrožuje podezření, že bral úplatky.

1_citace_640.png

 

Nejčastěji citované celostátní deníky

2_celostatni_640.png

 

Nejčastěji na Mladou frontu Dnes odkazovaly týdeníky, jmenovitě Týden a Respekt (vždy 8krát). Druhý z nich např. zmínil, že redaktorům MF Dnes se ani po prohledání databáze Newton nepodařilo prokázat, že Andrej Babiš kompromitoval poslance Šincla (ČSSD) veřejně dostupnými informacemi. Další týdeník, Reflex, na MF Dnes ani tak nenavazoval, jako se vůči ní vymezoval. List podle něj (spolu s LN a Českou televizí) vystupuje v kauze Nagyová-Nečasová „jako by byla součástí orgánů činných v trestním řízení“, a to, jak vždy před volbami přichází s přepisy policejních odposlechů, mu připomíná „přírodní zákon“. Zajímala-li se MF Dnes o lidi kolem prezidenta, působilo to naopak inspirativně: Respekt převzal údaj o výši hypotéky prezidentova poradce Martina Nejedlého (17 mil. Kč) a HN ji citovaly v souvislosti se snahou kancléře Vladimíra Mynáře získat bezpečnostní prověrku.

Na Lidové noviny (40 odkazů) odkazovalo nejčastěji Právo (6krát), ve kterém si ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD) stěžoval na to, že Babišův list zajímající se o jeho nový byt (koupený od firmy z Panenských ostrovů) proti němu vede zneucťující kampaň. Pozornost vzbudil jejich seznam 29 darů pro Janu Nagyovou (HN, Respekt) a Respekt také po vzoru LN upozornil na studii právníků z Univerzity Karlovy o tom, jak tuzemské úřady převádějí do českého práva směrnice Evropské unie. Samotné LN odkazovaly typicky na Hospodářské noviny, jakož i na Právo, se kterým se zdaleka nejčastěji zajímaly o to, co píšou týdeníky.

Nejčastěji citované týdeníky

3_tydeniky_640.png

 

Z týdeníků se ukázal jako nejvlivnější Respekt (24 odkazů), a to s náskokem před Eurem a Týdnem. Těžil z toho, že si jako první všiml statusu Petra Knötiga o „cikórkách“ (mluvčího Nejvyššího soudu stál místo) a likvidace firmy Lukoil Aviation Czech, jejímž jednatelem je prezidentův poradce Nejedlý. Pozornost budil týdeník i svými jednotlivými texty, např. tím o ohrožené mužské sexualitě, který zmínila redaktorka Deníku v rozhovoru s představitelem Ligy otevřených mužů (3.6.). Bez povšimnutí nezůstala u konkurentů ani Novinářská křepelka pro Tomáše Brolíka z Respektu za reportáže z Ukrajiny (Právo, Deník). Na Euro pozoruhodně často odkazovaly Lidové noviny, za čímž např. stála kontroverze mezi Andrejem Babišem a Františkem Savovem.

Nejčastěji citované regionální tituly

4_regiony_640.png

 

U Deníku (11 odkazů) se HN vrátily k jeho prosincovému rozhovoru s Vratislavem Mynářem (na téma zplodit syna, zasadit strom a … koupit dům) a Týden s povděkem citoval odpověď Andreje Babiše na otázku Deníku, zda mu není divné, že byl na sněmu ANO zvolen absolutním počtem hlasů.

Metodika:
Analýza zkoumala vzájemné odkazování (citovanost a zmínky o tištěném titulu) v rámci těchto médií: MfD, HN, LN, Právo, E15, Týden, Respekt, Reflex, Téma, Ekonom, Instinkt, Euro, Deník, 5+2, Metro. Z analýzy bylo vyloučeno vzájemné odkazování titulů se stejným vlastníkem.
Citace byly vybírány podle klíčových slov jako např.: …jak informovaly Hospodářské noviny… uvedla MfD…..podle LN…..(HN 16.6.2015) apod.
Za zmínky byly považovány výroky typu: „ A poměrně dost médií, včetně populárních deníků Dnes, Blesk či Lidových novin a České televize, neváhá …….“

MEDIAINFO

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

obrázek (9)
Blog

Jak změřit úspěšnost PR kampaní v roce 2025 

Public relations (PR) hrají klíčovou roli při budování pozitivního obrazu značky – ať už jde o jednotlivce, firmy nebo instituce. Utvářejí vztahy s veřejností s cílem zlepšit vnímání dané značky u cílové skupiny. V dnešní době však PR specialisté nemusí všechno zvládat sami – existuje celá řada nástrojů, které jim mohou práci výrazně usnadnit. Pojďme se na ně společně podívat!

BLOG Mediální shrnutí roku
Blog

#newtoninsights: TOP 5 zpráv roku 2024

Začátek nového roku vždy přináší jedinečnou příležitost zpomalit, ohlédnout se a zhodnotit uplynulých dvanáct měsíců. Je to čas bilancování – chvíle, kdy si připomínáme klíčové momenty, úspěchy i výzvy, které nás provázely. A nejinak je tomu i v případě zpráv a událostí, které proběhly v mediálním prostoru.

BLOG Car of the Year
Blog

Car of the Year 2025: Porovnání mediálních dat 3 finalistů

Prestižní anketa Car of the Year je zpět a s ní i dlouho očekávaný seznam sedmi finalistů pro rok 2025. Který model se stane králem automobilového světa?

Podívali jsme se blíže na mediální data 3 nominovaných finalistů, abychom podle vlastní sady kritérií určili, které z aut získá nejvíce bodů.

BLOG ISAAC
Blog

Představujeme Vám Isaaca® – AI asistenta nové generace

Stejně jako Isaac Newton přispěl svými objevy k vědecké revoluci, i my v Newton Media měníme způsob práce
s mediálními daty díky nejmodernějším technologiím.
Naším cílem je přinášet inovace
a posouvat hranice, a proto přicházíme s revolučním řešením na českém trhu – s Vaším novým parťákem pro analýzu dat: Isaacem.

AMEC Ai
Blog

Oborové novinky: Poznatky z AMEC Measurement Month

Nezanedbáváme své vzdělávání ani na chvíli! I letos jsme se zúčastnili virtuální události s názvem AMEC Measurement Month, která každoročně během měsíce listopadu přináší sérii přednášek, webinářů a diskuzí na témata, která aktuálně hýbou světem media intelligence.

telefon kresba

Jdeme na to!