Výskyt slovíčka „prý“ v tisku

3 kopie

V médiách na Slovensku sa rozprúdila vášnivá diskusia o tom, či môžu denníky operovať s informáciou v štýle “vraj” (prý) sa stalo.

 

Foto: archív Mediainfo.cz

Náš partnerský portál Medan.sk preto v tejto súvislosti vypracoval monitoring slova „VRAJ“. V piatich slovenských denníkoch analytici sledovali ako často sa slovo „VRAJ“ vyskytuje v nadpisoch článkov a to za posledný rok (1.7.2012–31.7.2013). A výsledky sú viac ako zaujímavé:

Zdroj: Medan.sk

Zdroj: Medan.sk

Za posledný rok sa slovo „VRAJ“ vyskytlo v nadpisoch denníkov 226 krát, čo nebolo ani jedno percento zo všetkých článkov, ktoré spomínané médiá publikovali za posledný rok. (Medan.sk odhaduje, že za rok vyjde v sledovaných piatich slovenských denníkoch spolu 88 452 článkov).

Martin Gonda
mediální analytik Medan.sk
 

 

Čtěte také

1 3
Blog

5 způsobů, jak využít media intelligence pro rozvoj turismu ve městech

I to nejmenší město se může stát turisticky atraktivní, když dokáže správně komunikovat své přednosti. Ať už jsou to přírodní krásy, zajímavá ubytování nebo historické památky – každé místo dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu. Jak ale dosáhnout toho, aby se návštěvníci rozhodli přijet zrovna k Vám?

IMG 9914
Blog

Společné setkání se zástupci státní správy v Museu Kampa

Ve středu 16. října 2024 jsme se v podvečerních hodinách sešli v krásném prostředí Musea Kampa v Praze ke společnému setkání členů týmu Newton Media a zástupců tiskových a komunikačních oddělení v rámci státní a veřejné správy.

akvizicni kampan 2
Blog

Moderní samospráva: Jak zefektivnit práci s mediálními daty 

Moderní úřad, pokud chce být otevřený a pružně reagovat na podněty veřejnosti, by se měl naučit pracovat s mediálními daty. Ta mu napoví nejen jaká nálada panuje ve společnosti v souvislosti s krajskou politikou, ale také dovolí rychle reagovat na mediální kauzy a PR krize. Kvalitní a pravidelný monitoring médií je zkrátka něco, co by žádný krajský ani městský úřad neměl zanedbat. Jak ale vybrat ten, který Vám poskytne tu nejvyšší přidanou hodnotu?

zálohování 2
Blog

Analýza mediálních výstupů příznivců a odpůrců zálohování 

V posledních letech se ve veřejném prostoru se stále častěji objevuje nové téma, které by mohlo mít celospolečenské dopady, pokud se legislativně prosadí. Řeč je o snaze zavést povinné zálohování PET lahví a hliníkových plechovek od nápojů s cílem zvýšit míru recyklace a opětovné využití již použitých obalů. Vláda sice novelu obalového zákona právě dnes schválila na svém zasedání, nicméně návrh ještě musí projít parlamentem. Proti kampani k zálohování se ale vzedmula i vlna kritiky a odporu vůči změnám v dosavadním systému. Který z těchto dvou táborů zatím vítězí v mediálním prostoru?

telefon kresba

Jdeme na to!