Výročí 10 let od první přímé volby prezidenta/prezidentky

TW titulky 00

Do volby prezidenta zbývá už jen pár chvil. Za pomoci našeho archivu jsme se proto ohlédli do minulosti, přesně o deset let zpět, kdy se konalo historicky první kolo přímé volby prezidenta. Jak tehdy vypadaly titulní strany vybraných českých deníků? Koho média favorizovala?

MF DNES byla vizuálně neutrální, v textu nicméně zmínila podporu Karla Schwarzenberga od několika známých osobností (mj. Andreje Babiše). U jiných kandidátů tak neučinila.

Hospodářské noviny se jednoznačně postavily za Schwarzenberga, a to jak vizuálem, tak textově.

Rovněž Lidové noviny se vyjádřily pro „knížete“, když s označením „černý kůň voleb“ jako jediný dominoval titulní straně novin a v komentáři jej vyzdvihl tehdejší šéfredaktor Dalibor Balšínek.

V deníku Právo vyšla titulní strana s fotografií, na níž byli tři z celkových devíti kandidátům – Miloš Zeman, Vladimír Franz a Jiří Dienstbier.

Zcela bez preference tak zůstaly Metro, E15 a regionální Deníky. Zcela minimální pozornost věnoval prezidentské volbě na titulní straně Blesk.

„Některé z deníků tehdy celkem jasně vyjádřily svou preferenci. Bylo to poprvé a na dlouhou dobu také naposledy, co tak učinily,“ uzavírá náš analytik David Kursa.

Na všechny vybrané titulky se můžete podívat v galerii. Nebo si jednotlivé texty můžete přečíst v našem archivu, který je dostupný i pro širokou veřejnost.

Čtěte také

blog komun strat
Blog

Jak na komunikační strategii v roce 2025

Pokud jste marketér, pak jsou pojmy jako komunikační a marketingová strategie jistě vaším denním chlebem. Pravděpodobně při jejich tvorbě pracujete s řadou tabulek, grafů a analytik. Jak jinak totiž podpořit své nové nápady než pomocí pevných dat, že? Ale napadlo vás někdy využít také informace získané z monitoringu médií? Právě ty totiž mohou být neocenitelným zdrojem inspirace…

Cover na blog
Blog

Monitoring médií a ambasády: 8 důvodů PRO

Ambasády hrají nezastupitelnou roli v reprezentaci svého státu. Slouží jako prostředníci mezi hostitelskou a vysílající zemí a zajišťují celou řadu funkcí a úkolů. Existují však i nástroje, které mohou jejich každodenní práci výrazně usnadnit.

Cover na blog (1)
Blog

Dětská hřiště pod lupou: co si myslí rodiče?

Naši klienti nás často oslovují s žádostí o analýzy na témata, která nás zároveň i osobně zajímají. To byl i případ zadání od zahraničního klienta. Měli jsme za úkol blíže prozkoumat stav veřejné diskuze o dětských hřištích ve Velké Británii a zjistit, co si rodiče myslí o jejich bezpečnosti a vybavenosti. Zaměřili jsme se také na hlavní připomínky rodičů týkající se údržby a kvality provedení těchto hřišť.

obrázek (16)
Blog

Jak zmapovat vaši konkurenci

Ať už jste začínající podnikatel, který právě vstupuje na trh se svým prvním produktem, nebo zavedená značka s desítkami zaměstnanců, s největší pravděpodobností máte hned několik hlavních konkurentů. A ti bojují o stejný segment trhu a stejné zákazníky jako vy. Jak ale poznat, kterou konkurenci se vyplatí sledovat? A co všechno se můžete naučit z toho, co o ní říkají její zákazníci?

JB
Blog

Rok 2024: Ohlédnutí Jany Barákové

Milí klienti, partneři a kolegové,  leden je pro mne, a nejspíš i pro většinu z vás, symbolem nového začátku. Nový diář, nový fiskální rok, nové plány, nová předsevzetí. Je to čas

telefon kresba

Jdeme na to!