Výročí 10 let od první přímé volby prezidenta/prezidentky

TW titulky 00

Do volby prezidenta zbývá už jen pár chvil. Za pomoci našeho archivu jsme se proto ohlédli do minulosti, přesně o deset let zpět, kdy se konalo historicky první kolo přímé volby prezidenta. Jak tehdy vypadaly titulní strany vybraných českých deníků? Koho média favorizovala?

MF DNES byla vizuálně neutrální, v textu nicméně zmínila podporu Karla Schwarzenberga od několika známých osobností (mj. Andreje Babiše). U jiných kandidátů tak neučinila.

Hospodářské noviny se jednoznačně postavily za Schwarzenberga, a to jak vizuálem, tak textově.

Rovněž Lidové noviny se vyjádřily pro „knížete“, když s označením „černý kůň voleb“ jako jediný dominoval titulní straně novin a v komentáři jej vyzdvihl tehdejší šéfredaktor Dalibor Balšínek.

V deníku Právo vyšla titulní strana s fotografií, na níž byli tři z celkových devíti kandidátům – Miloš Zeman, Vladimír Franz a Jiří Dienstbier.

Zcela bez preference tak zůstaly Metro, E15 a regionální Deníky. Zcela minimální pozornost věnoval prezidentské volbě na titulní straně Blesk.

„Některé z deníků tehdy celkem jasně vyjádřily svou preferenci. Bylo to poprvé a na dlouhou dobu také naposledy, co tak učinily,“ uzavírá náš analytik David Kursa.

Na všechny vybrané titulky se můžete podívat v galerii. Nebo si jednotlivé texty můžete přečíst v našem archivu, který je dostupný i pro širokou veřejnost.

Čtěte také

reputacni
Blog

Jak efektivně využít monitoring k reputačnímu managementu

Reputace je dnes jedním z nejcennějších aktiv – ať už jde o firmu, instituci nebo jednotlivce. Stačí jeden kritický článek nebo virální příspěvek na sociálních sítích a roky budovaná pověst může přijít k úhoně. Právě tady hraje klíčovou roli monitoring médií. Umožňuje v reálném čase sledovat, jak vás vnímá veřejnost, a včas zachytit i tu nejmenší známku potenciální krize.

fibep_blog
Blog

Copyright Talks 2025: Budoucnost licencování médií v éře AI

V pátek 28. března 2025 se v italském Miláně uskutečnil již osmý ročník oborové konference Copyright Talks 2025. Tato akce byla už tradičně pořádána mezinárodní asociací FIBEP, která zastřešuje více než 120 firem zaměřených na mediální monitoring z 50 zemí světa.

esg_report
Blog

ESG Media Index: Změřte efektivitu své komunikace

Termín ESG ušel v českých médiích v posledních letech dlouhou cestu. A zatím to nevypadá, že by se chystal odejít do ústraní. Naopak, pojmy Environmental, Social a Governance, tedy anglická slova, ze kterých zkratka pochází, se už trvale zabydlela i ve slovníku nejedné firmy.

telefon kresba

Jdeme na to!