Vymývání mozků?

sky

Nová technologie dokáže lidem vysílat reklamu do mozku přes speciální vysílač umístěný na okně vlaku!

 

Zdroj: Sky Deutschland

Sky Deutschland a jeho reklamní agentura BBDO Germany se pokouší reklamu zprostředkovat lidem přímo do mozku. Server BBC v této souvislosti informoval jako o „mluvících inzerátech.“

Cestujícím v hromadné dopravě v Mnichově a Cáchách pustili přes speciální vysílač, tzv. Sky Go Audio Transmitter, umístěný na okně vlaku reklamu, ve které jim doporučovali stáhnout si aplikaci Sky Go do smartphonů a následně sledovat streamované video. Speciální vibrace, které mozek dekódoval, resp. zpracoval jako „audio signál“ se spustily v momentu, když se cestující opřel o okno. Nikdo jiný tuto zprávu nemůže slyšet.

 

 

Zdroj: Sky Deutschland

Originální technologie na principu přenosu zvuku do vnitřního ucha (mimochodem na podobném principu funguje i audiovýstup na „brýlích“ Google Glass) okamžitě vzbudila velkou pozornost, ale také i velmi negativní komentáře. Spotřebitelé ji označili za kontroverzní a vyčítají jí například, že porušuje jejich práva na odpočinek a někteří chtěli dokonce „okno rozmlátit.“

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

1 3
Blog

5 způsobů, jak využít media intelligence pro rozvoj turismu ve městech

I to nejmenší město se může stát turisticky atraktivní, když dokáže správně komunikovat své přednosti. Ať už jsou to přírodní krásy, zajímavá ubytování nebo historické památky – každé místo dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu. Jak ale dosáhnout toho, aby se návštěvníci rozhodli přijet zrovna k Vám?

IMG 9914
Blog

Společné setkání se zástupci státní správy v Museu Kampa

Ve středu 16. října 2024 jsme se v podvečerních hodinách sešli v krásném prostředí Musea Kampa v Praze ke společnému setkání členů týmu Newton Media a zástupců tiskových a komunikačních oddělení v rámci státní a veřejné správy.

akvizicni kampan 2
Blog

Moderní samospráva: Jak zefektivnit práci s mediálními daty 

Moderní úřad, pokud chce být otevřený a pružně reagovat na podněty veřejnosti, by se měl naučit pracovat s mediálními daty. Ta mu napoví nejen jaká nálada panuje ve společnosti v souvislosti s krajskou politikou, ale také dovolí rychle reagovat na mediální kauzy a PR krize. Kvalitní a pravidelný monitoring médií je zkrátka něco, co by žádný krajský ani městský úřad neměl zanedbat. Jak ale vybrat ten, který Vám poskytne tu nejvyšší přidanou hodnotu?

zálohování 2
Blog

Analýza mediálních výstupů příznivců a odpůrců zálohování 

V posledních letech se ve veřejném prostoru se stále častěji objevuje nové téma, které by mohlo mít celospolečenské dopady, pokud se legislativně prosadí. Řeč je o snaze zavést povinné zálohování PET lahví a hliníkových plechovek od nápojů s cílem zvýšit míru recyklace a opětovné využití již použitých obalů. Vláda sice novelu obalového zákona právě dnes schválila na svém zasedání, nicméně návrh ještě musí projít parlamentem. Proti kampani k zálohování se ale vzedmula i vlna kritiky a odporu vůči změnám v dosavadním systému. Který z těchto dvou táborů zatím vítězí v mediálním prostoru?

telefon kresba

Jdeme na to!