Ukrajinka v Česku – web pro ženy z Ukrajiny postavený na datech Newtonu

banner square

Radio Ukrajina provozované skupinou Media Bohemia spojilo síly s ukrajinskou novinářkou Oksanou Maslovou a spustilo nový online zpravodajský servis Ukrajinka v Česku. Ten pokračuje v poslání stejnojmenného telegramového účtu, který Maslova založila po svém útěku z Oděsy, a tím je informační servis v ukrajinštině pro ukrajinskou diasporu v České republice. Od počátku cílí hlavně na matky s dětmi. Na rozjezdu projektu se podílel i Newton Media.

Šéfredaktorka online magazínu o kultuře a životě v Oděse Oksana Maslova utekla se svou osmiletou dcerou do Prahy v prvních dnech válečného konfliktu. Krátce po příjezdu založila telegramový kanál Українка в Чехії (Ukrajinka v Česku), kde začala zveřejňovat ukrajinsky psané anotace českých zpráv a postů ze sociálních sítí. S rozjezdem telegramového kanálu pomohl ukrajinské novinářce Newton Media, který pro ni hned v začátku sestavil monitoring zachycující potřebné informace z médií a sociálních sítí, se kterými Maslova pracuje. Jde o zprávy týkající se zaměstnávání a ubytování ukrajinských uprchlíků, poskytování zdravotní a psychologické péče, podmínek získání finanční podpory nebo zápisu ukrajinských dětí do škol a školek. Ke konci dubna měl kanál přes 4 000 odběratelů, přičemž jednotlivé příspěvky dosahují několik stovek sdílení a shlédne je tak až 37 000 uživatelů.

Spojení s Rádiem Ukrajina

Nemožnost vyhledávat a třídit informace na Telegramu vedla k potřebě pokročit z platformy na zpravodajský web. Proto se Maslova propojila s majiteli rádiové skupiny Media Bohemia (Rádio Blaník, HitRádio apod.). Ta stojí za internetovým projektem Rádio Ukrajina, které spustili vlastníci Media Bohemia 22. března coby nekomerční formu podpory ukrajinským uprchlíkům.

„Cílem Radia Ukrajina je vytvářet pocit klidu a bezpečí. Vysíláme hodně ukrajinské hudby, pohádky pro děti a také duchovní promluvy a básně. To prokládáme zprávami a praktickými informacemi z Česka i Ukrajiny. Tento obsah jsme chtěli rozšířit o původní online zpravodajství a rozcestník praktických informací, a tak jsme spojili síly právě s Oksanou, která vede náš web pod svou značkou Українка в Чехії (Ukrajinka v Česku) a informace z něj i rádia bude dál šířit na svém telegramovém účtu,” vysvětluje Lukáš Nádvorník z Media Bohemia.

„Víme, že veřejnoprávní i komerční média tvoří obsah pro ukrajinskou diasporu, otázkou však zůstává, nakolik se jim daří zasáhnout cílovou skupinu,” říká Oksana Maslova. „Web Ukrajinka v Česku tak má díky propojení se známým telegramovým účtem nespornou výhodu,” dodává Maslova.

Ukrajinská diaspora bude potřebovat své ukrajinské médium

Dramaturgie zpravodajství počítá také s pokrytím informací, které ukazují, nakolik je pro Českou republiku obtížné zvládat stávající uprchlickou vlnu, jaké obtíže doprovází začlenění tak velkého množství Ukrajinců do české společnosti a také jaké obavy nastalá situace u Čechů vzbuzuje.

„Věříme, že toto otevřené zpravodajství pomůže snižovat napětí ve společnosti v době, kdy entuziasmus pomáhat Ukrajincům opadne,” říká Jiří Kučera z Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky, který podpořil rozjezd zpravodajského webu grantem. “Ukrajinská komunita, která si časem vytvoří vlastní kulturní a politické instituce, bude potřebovat média, která budou reflektovat fungování diaspory. Informace z ukrajinské komunity budou sloužit k lepší informovanosti Čechů o problémech, se kterými se tato skupina obyvatel potýká,” uzavírá Kučera.

Čtěte také

podcasty
Blog

700 nových podcastů v NewtonOne NG – víc obsahu, víc informací

Podcasty jsou důležitým zdrojem informací. Jejich popularita neustále roste, proto je je důležité zahrnout tyto zprávy do komplexního monitoringu médií. Rozšířením naší služby o více než 700 podcastů vám nyní přinášíme ještě širší přehled o zmínkách týkajících se vaší značky či oboru.

obrázek (19)
Blog

S funkcí Alerty zvládnete krizovou komunikaci odkudkoliv!

Ve světě médií se zprávy šíří rychlostí blesku a pro ty negativní to platí obzvlášť. Ať už jste z renomované společnosti, státní instituce nebo jste jednotlivcem, klíčem k úspěchu je mít přehled – a reagovat včas. Jenže jak udržovat přehled o neobvyklých a potenciálně škodlivých zprávách, aniž byste kvůli tomu museli vynaložit příliš mnoho energie a prostředků? Řešením mohou být Alerty.

blog osvc
Blog

Monitoring médií pro OSVČ: proč se vyplatí i vám 

Mediální prostor by neměly sledovat jen velké firmy a instituce. I živnostníci mohou mít prospěch z monitoringu mediálních zdrojů, pomůže jim ke sledování nejnovějších trendů v oboru i pro vyhledávání nových příležitostí.

blog komun strat
Blog

Jak na komunikační strategii v roce 2025

Pokud jste marketér, pak jsou pojmy jako komunikační a marketingová strategie jistě vaším denním chlebem. Pravděpodobně při jejich tvorbě pracujete s řadou tabulek, grafů a analytik. Jak jinak totiž podpořit své nové nápady než pomocí pevných dat, že? Ale napadlo vás někdy využít také informace získané z monitoringu médií? Právě ty totiž mohou být neocenitelným zdrojem inspirace…

telefon kresba

Jdeme na to!