TV PRIMA: velké podzimní ambice

Portret

Komerční dvojka – TV Prima představila své programové schéma pro nadcházející podzim. Podle generálního ředitele Primy Martina Konráda se jedná o nejdražší programové schéma v historii společnosti.

 

Foto: Martin Konrád, Zdroj: TV Prima

Komerční dvojka – TV Prima představila své programové schéma pro nadcházející podzim. Tomu vládne slogan „Hvězdy jdou mezi vás.“ Vedení televize jím chce přilákat diváky k chystaným projektům, které uspěly v zahraničí nebo na známé tváře, které se objeví na obrazovce. Vsadí na novou řadu VyVolených, kuchařskou show Zdeňka Pohlreicha Vaří celé Česko nebo zábavně-vzdělávací pořad s Leošem Marešem QI. Podle generálního ředitele Primy Martina Konráda se jedná o nejdražší programové schéma v historii společnosti.

Nové logo TV Prima, Zdroj: TV Prima

Je náhoda, že Prima přesně v momentu, kdy představovala novou televizní sezónu, spustila i své kanály v nativním HD rozlišení?

Nikoliv. Tento krok jsme dlouhodobě neplánovali zrovna na teď. Je to spíš o tom, že situace dospěla do bodu, kdy televizi se ekonomicky velmi daří, a můžeme si dovolit investice, které jsou nad běžný rámec investic. Při běžném roce a běžné ekonomické situaci by tento krok byl mnohem komplikovanější. Co se týká HD rozlišení, bylo zapotřebí vyřešit i samotnou distribuci k operátorům, která pochopitelně také není zdarma. V budoucnu bychom pochopitelně všechny naše kanály rádi vysílali v HD rozlišení, pravděpodobně k tomu budeme směřovat, ale všechno je pochopitelně o penězích. Nákup akvizičních programů v nativním HD je samozřejmě dražší.

Ne všechny pořady bude Prima vysílat v nativním HD?

Chci zdůraznit, že původní tvorbu budeme zcela určitě vysílat v HD rozlišení. Vůbec poprvé bude reality show vysílána v nativním HD formátu. Chybět u toho nebude ani Tereza Pergnerová. Pochopitelně budeme v HD vysílat mimo jiné i Cesty domů. Cílem skupiny Prima je, aby v budoucnu mohla alespoň na Primě a Primě Cool vysílat v nativním HD veškerou tvorbu. To bude ale ještě běh na několik let. Znamená to tedy, že pořadů v tomto formátu bude postupně přibývat. Budeme pochopitelně pokračovat do té doby, dokud nebudeme mít všechny pořady v nativním HD.

Největším tahákem, kvůli kterému Prima především spouští svůj kanál Prima Cool v nativním HD je pochopitelně Liga mistrů UEFA?

Je to nejprestižnější fotbalová soutěž světa. A Prima Cool dělá z Ligy mistrů skutečně lifestylovou záležitost. Fotbalová Champions League UEFA bude v HD obsahovat nejen samotné přenosy, ale i studia a vše, co k nim náleží.

Nové logo programu TV Prima VyVolení, Zdroj: TV Prima

Co všeobecně považujete za největší lákadlo z podzimní nabídky?

To je hrozně těžké vybrat. Největším projektem podzimu jsou VyVolení. Vracíme se v nich na začátek této reality show, některé tváře z první řady se objeví ve studiu i v samotné vile. To by mohlo být atraktivní pro ty diváky, kteří již VyVolené znají.

Kterými pořady si chcete dále získat diváky?

Startujeme nový pořad Leoše Mareše QI. Tento unikátní projekt může být pro diváky lákavý v tom, že kombinuje zábavu s lehce vzdělávacím obsahem. Pro diváky bude jistě zajímavá také kuchařská show Zdeňka Pohlreicha, ve které bude Zdeněk dostávat své hosty pod tlak v přímém přenosu, což on umí. Hosté pak přestanou přemýšlet a vypadnou z nich různé informace.

Jaké sledovanosti chcete letos na podzim dosáhnout?

V poslední době se trh velmi fragmentoval. Meziročně vzniklo pět šest nových stanic, s čímž se musíme vypořádat. Nyní zde máme 17 televizních stanic a na konci srpna vznikne další. Proto budeme rádi, když se dostaneme na podobnou sledovanost, jaké jsme dosáhli loni na podzim.

Logo programu TV Prima Cesty domů II., Zdroj: TV Prima

Čím se chcete vymezit proti konkurenční stanici TV Nova?

Chceme jít především vlastní cestou. Vysíláme zavedený seriál Cesty domů, do kterého přicházejí nové postavy. Hledáme takové formáty, které nejsou vyloženě seriálové. Naším cílem je, aby byla Prima spíš o zábavě. Což by měly zajistit právě nové zábavné pořady Leoše Mareše, Zdeňka Pohlreicha, Vyvolení a Česko Slovensko má talent.

Mimochodem, který z připravovaných projektů je nejdražší?

Určitě VyVolení. Postavit vilu a zajistit technické zázemí představuje obrovský náklad. Hned v závěsu za nimi je show Česko Slovensko má talent.

 

Martin Maruniak
autor je novinář

Čtěte také

fibep_blog
Blog

Copyright Talks 2025: Budoucnost licencování médií v éře AI

V pátek 28. března 2025 se v italském Miláně uskutečnil již osmý ročník oborové konference Copyright Talks 2025. Tato akce byla už tradičně pořádána mezinárodní asociací FIBEP, která zastřešuje více než 120 firem zaměřených na mediální monitoring z 50 zemí světa.

esg_report
Blog

ESG Media Index: Změřte efektivitu své komunikace

Termín ESG ušel v českých médiích v posledních letech dlouhou cestu. A zatím to nevypadá, že by se chystal odejít do ústraní. Naopak, pojmy Environmental, Social a Governance, tedy anglická slova, ze kterých zkratka pochází, se už trvale zabydlela i ve slovníku nejedné firmy.

tajna_zbran
Blog

Monitoring médií jako tajná zbraň úspěšného marketingu

Pochopit chování vašich zákazníků je klíčem k úspěchu v každém odvětví. A nejlepší způsob, jak toho dosáhnout, je využít cenný zdroj informací, který vám poskytne vhled do toho, jak přemýšlí a co si myslí ti, na které cílíte. Ano, mluvíme o sociálních sítích.

obrázek (21)
Blog

Správná data, správná rozhodnutí: Nemocnice v mediálním světě

Moderní nemocnice se dnes nezaměřují pouze na léčbu pacientů – musí čelit celé řadě výzev. Nejde jen o zabezpečení proti kybernetickým útokům nebo efektivní administrativu, ale také o kvalitní komunikaci s veřejností, udržení důvěryhodnosti a zajištění transparentnosti ve zdravotnictví. To je složitý úkol, avšak existují nástroje, které mohou nemocnicím výrazně usnadnit práci.

obrázek (22)
Blog

Customer Success: Více než jen podpora – klíč k efektivnímu využití služby  

Když využíváte nějaký nástroj, obvykle chcete, aby Vám usnadnil práci. Mnohdy to není jen o jeho funkcích, ale hlavně o tom, jak je dokážete využít… A právě tady vstupuje do hry tým Customer Success (CS). Jeho hlavním cílem je, aby klienti vytěžili z naší aplikace NewtonOne NG maximum, šetřili svůj čas a pracovali efektivněji.  

ecdc_vyhra
Blog

Další vítězství v mezinárodním tendru pro NEWTON Media

Společnost NEWTON Media si připsala další velký úspěch na poli zahraničního monitoringu médií a mediálních služeb. Po čtyřech letech úspěšné spolupráce opět zvítězila v zahraničním tendru Evropského střediska pro prevenci a kontrolu nemocí (ECDC).

telefon kresba

Jdeme na to!