Tradiční TV třeste se

prescribed

Wall Street Journal uštědřil médiím další parádní lekci, jak se má dělat online video!

 

Zdroj: The Wall Street Journal

The Wall Street Journal před pár dny zveřejnil asi čtyřminutové interaktivní video, které mělo vysvětlit změny v systému zdravotnictví USA v rámci tzv. cenově dostupné péče, jinak také známé jako „Obamacare.“ Video reportéři listu natočili z pohledu reálné (první) osoby, přičemž video umožnilo uživatelům kliknout a prozkoumat různé aspekty příběhu jako jsou související grafiky a videa.

 

 

Zdroj: The Wall Street Journal

Neal Mann, multimediální editor inovací v deníku Wall Street Journal, v rozhovoru pro Journalism.co.uk velký úspěch videa okomentoval slovy, že „interaktivita je něco, co se stává normou. Interaktivita přidává další vrstvu a to bylo opravdu vzrušující, protože v novinkách, a to zejména ve video zpravodajství, jsme obvykle nuceni odpovědět na neuvěřitelně složité otázky na velmi omezeném prostoru. Takže to, co nám interaktivita umožňuje udělat, je rozšířit obsah tak, aby se divák soustředil na oblasti, kde potřebuje dovysvětlit nějaké extra detaily.“

Samozřejmě Wall Street Journal není první redakcí, která používá interaktivní videa. Dalšími průkopníky jsou například kanadská CBC News, která vyhrála Webby Award za svou interaktivní grafickou simulaci únosu Grahama McMynna, nebo také například Al-Džazíra, za interaktivní přepis americké vice prezidentské debaty v Danville v roce 2012. 

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

JB
Blog

Rok 2024: Ohlédnutí Jany Barákové

Milí klienti, partneři a kolegové,  leden je pro mne, a nejspíš i pro většinu z vás, symbolem nového začátku. Nový diář, nový fiskální rok, nové plány, nová předsevzetí. Je to čas

obrázek (9)
Blog

Jak změřit úspěšnost PR kampaní v roce 2025 

Public relations (PR) hrají klíčovou roli při budování pozitivního obrazu značky – ať už jde o jednotlivce, firmy nebo instituce. Utvářejí vztahy s veřejností s cílem zlepšit vnímání dané značky u cílové skupiny. V dnešní době však PR specialisté nemusí všechno zvládat sami – existuje celá řada nástrojů, které jim mohou práci výrazně usnadnit. Pojďme se na ně společně podívat!

BLOG Mediální shrnutí roku
Blog

#newtoninsights: TOP 5 zpráv roku 2024

Začátek nového roku vždy přináší jedinečnou příležitost zpomalit, ohlédnout se a zhodnotit uplynulých dvanáct měsíců. Je to čas bilancování – chvíle, kdy si připomínáme klíčové momenty, úspěchy i výzvy, které nás provázely. A nejinak je tomu i v případě zpráv a událostí, které proběhly v mediálním prostoru.

BLOG Car of the Year
Blog

Car of the Year 2025: Porovnání mediálních dat 3 finalistů

Prestižní anketa Car of the Year je zpět a s ní i dlouho očekávaný seznam sedmi finalistů pro rok 2025. Který model se stane králem automobilového světa?

Podívali jsme se blíže na mediální data 3 nominovaných finalistů, abychom podle vlastní sady kritérií určili, které z aut získá nejvíce bodů.

BLOG ISAAC
Blog

Představujeme Vám Isaaca® – AI asistenta nové generace

Stejně jako Isaac Newton přispěl svými objevy k vědecké revoluci, i my v Newton Media měníme způsob práce
s mediálními daty díky nejmodernějším technologiím.
Naším cílem je přinášet inovace
a posouvat hranice, a proto přicházíme s revolučním řešením na českém trhu – s Vaším novým parťákem pro analýzu dat: Isaacem.

telefon kresba

Jdeme na to!