Srovnání komunikace trojice největších mobilních operátorů na Facebooku

hand 1839105 640

Tři největší mobilní operátoři působící na českém trhu, O2, T-Mobile a Vodafone, adaptovali do svého komunikačního portfolia sociální sítě mezi prvními. Dnes počet jejich facebookových fanoušků dosahuje statisíců a studie NEWTON Media formou série komentovaných infografik porovnává základní parametry komunikace na facebookových stránkách všech tří značek.

13.jpg

Komunikační aktivita a míra zapojení fanoušků

Ve sledovaném období (březen 2012 – březen 2013) se na facebookových  profilech operátorů objevilo 927 příspěvků. Nejaktivnější v objemu umístěných příspěvků byla Telefónica O2, které patří 44 % z celkového počtu publikovaných příspěvků.  Nejméně aktivní byl v této oblasti T-Mobile (16 %), který ale naopak dokázal nejlépe zapojit své fanoušky. Ačkoliv publikuje ze všech operátorů nejméně, získal nejvyšší (44%) podíl na celkovém engagementu.

Nejoblíbenější formy obsahu

Zatímco u  Vodafonu  a O2 jsou v největší oblibě fotografie (tvoří kolem 50 % publikovaných příspěvků a vyprodukují zhruba stejný objem engagementu), u  T-Mobilu vedou videa. ,,Zadarova videa“ tvořila 24 % z celkové komunikace T-Mobilu, a dokázaly zajistit  77% podíl na jeho engagementu.

Komunikace z hlediska frekvence

Komunikace v pracovních dnech je u každého z operátorů téměř rovnoměrně rozložena a není silnějších a slabších dní.  O víkendu je nejaktivnější Telefónica 02, která v sobotu i neděli publikuje jen o třetinu menší množství komunikace pracovního týdne. Vodafone se zaměřuje spíše na neděli a T- Mobile víkendům nepřikládá důležitost.

V rámci dne se O2  zaměřuje na dopolední hodiny (10-12 hod.) Vodafone má nejsilnější hodinu v 16 hod.  a T- Mobile je nejaktivnější odpoledne mezi 15-18 hodinou.

14.png

Metodika

Zdroj dat: www.facebook.com. Data byla vybrána za období od března 2012 do března 2013. Uzávěrka dat 1.4. 2013. Za příspěvky operátorů jsou považovány příspěvky publikované na facebookové zdi, nejsou započítávány reakce na příspěvky od ostatních uživatelů. Položka engagement zahrnuje Like, sdílení a komentář fanoušků v reakci na zveřejněné příspěvky.

Jan Jüptner, Ph.D.
mediální analytik NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

podcasty
Blog

700 nových podcastů v NewtonOne NG – víc obsahu, víc informací

Podcasty jsou důležitým zdrojem informací. Jejich popularita neustále roste, proto je je důležité zahrnout tyto zprávy do komplexního monitoringu médií. Rozšířením naší služby o více než 700 podcastů vám nyní přinášíme ještě širší přehled o zmínkách týkajících se vaší značky či oboru.

obrázek (19)
Blog

S funkcí Alerty zvládnete krizovou komunikaci odkudkoliv!

Ve světě médií se zprávy šíří rychlostí blesku a pro ty negativní to platí obzvlášť. Ať už jste z renomované společnosti, státní instituce nebo jste jednotlivcem, klíčem k úspěchu je mít přehled – a reagovat včas. Jenže jak udržovat přehled o neobvyklých a potenciálně škodlivých zprávách, aniž byste kvůli tomu museli vynaložit příliš mnoho energie a prostředků? Řešením mohou být Alerty.

blog osvc
Blog

Monitoring médií pro OSVČ: proč se vyplatí i vám 

Mediální prostor by neměly sledovat jen velké firmy a instituce. I živnostníci mohou mít prospěch z monitoringu mediálních zdrojů, pomůže jim ke sledování nejnovějších trendů v oboru i pro vyhledávání nových příležitostí.

blog komun strat
Blog

Jak na komunikační strategii v roce 2025

Pokud jste marketér, pak jsou pojmy jako komunikační a marketingová strategie jistě vaším denním chlebem. Pravděpodobně při jejich tvorbě pracujete s řadou tabulek, grafů a analytik. Jak jinak totiž podpořit své nové nápady než pomocí pevných dat, že? Ale napadlo vás někdy využít také informace získané z monitoringu médií? Právě ty totiž mohou být neocenitelným zdrojem inspirace…

telefon kresba

Jdeme na to!