Soudy začaly testovat program na převod řeči do textu, který vyvinula společnost NEWTON Media a Liberecká univerzita

Bez nazvu

Většina soudů již testuje systém na rozpoznávání a převod řeči do textu, který vyvinula Technická univerzita v Liberci ve spolupráci se společností NEWTON Media, a. s. Koncem června proběhly na soudech prezentace, během kterých měli soudci možnost vyzkoušet si diktování do počítače. Program může nepochybně pomoci přetíženým soudům s urychlením soudních jednání.

Přepisovací aplikace rozpoznává slovo od slova a porovnává ho ve zlomku vteřiny se svým slovníkem. Přitom také vyhodnocuje větný kontext. Účastníci prezentací se přesvědčili, že obvyklý mluvený projev tento systém zachytí bez větších potíží. Aplikace funguje i jako diktafon, řeč se nahrává a je tedy možné si ji zpětně pustit a zkontrolovat správnost textu. Špatné přepisy je možné okamžitě opravovat.

Společnost NEWTON Media a Technická univerzita v Liberci připravily uživatelsky příjemnou verzi programu, která je od začátku července instalována na soudech. Soudy budou aplikaci testovat minimálně do konce srpna.

Současně byla spuštěna internetová prezentace www.v2t.cz, kde uživatelé programu na převod řeči do textu v budoucnu naleznou i cenné rady a tipy pro práci s aplikací. „Program na převod řeči do textu pracuje s největším slovníkem dostupným pro spojité diktování (tj. diktování běžným způsobem normálním tempem řeči) v České republice. Obsahuje 370 000 slov, což pokrývá asi 97 procent nejpoužívanějších slov a slovních spojení spisovné češtiny, jsou v něm zahrnuta také slova a fráze charakteristická pro soudnictví. Proto je úspěšnost převodu řeči na text tak vysoká,“ říká Petr Herian, zakladatel společnosti NEWTON Media, a.s.

NEWTON Media, a. s., je největší nadnárodní středoevropskou společností monitorující mediální trh. Dodává v elektronické podobě plný obsah zpráv z tisku (novin, časopisů), zpravodajských pořadů televizních a rozhlasových stanic, agenturního zpravodajství a internetu. Obsah periodik získává z jednotlivých médií přímo od redakcí a vydavatelů na smluvním základě a zpracovává jej na jednotnou platformu – archiv. Poskytuje klasický monitoring, mediální analýzy, oborové výběry, zprávy včasného varování a další služby. Společnost úzce spolupracuje s českými a zahraničními specialisty v oblasti rozpoznávání mluvené řeči. Nabízí široké služby vydavatelům.

Produkty a služby společnosti jsou vždy maximálně přizpůsobeny požadavkům jednotlivých klientů. Softwarové aplikace včetně uživatelských rozhraní a speciální vyhledávací technologie, které byly vyvinuty na míru naší společností, umožňují klientům efektivně pracovat s informacemi a tvořit tak vlastní přidanou hodnotu. Společnost úzce spolupracuje s českými a zahraničními specialisty v oblasti rozpoznávání mluvené řeči. Společnost má v České republice 150 zaměstnanců, působí také na Slovensku a Polsku. NEWTON Media, a.s. podporuje řadu neziskových organizací a zakládá si na firemním dárcovství. V roce 2003 se společnost NEWTON Media, a.s stala členem mezinárodní asociace FIBEP, která v současnosti sdružuje přes devadesát nejvýznamnějších společností zabývajících se monitoringem médií z celého světa. Což je 42 zemí ze všech kontinentů. V květnu společnost NEWTON Media, a.s. organizovala 42. Mezinárodní kongres monitorovacích agenur.

Technická univerzita v Liberci – Ústav informačních technologií a elektroniky, Fakulta mechatroniky. Výzkumný tým pod vedením Prof. Ing. Jana Nouzy, CSc. má 12 odborných pracovníků (včetně doktorandů). Vedoucím projektu automatického rozpoznávání řeči se zaměřením na češtinu je Ing. Jindřich Žďárský, Ph.D. Výzkumný tým je zapojen v národních a evropských programech výzkumu, spolupracuje se zahraničními týmy (Dánsko, Švýcarsko, Španělsko, Francie…). Výsledkem práce týmu jsou vedle publikací i realizované aplikace jako např.:

  • InfoCity(1999) – historicky první český informační systém založený na telefonním dialogu s počítačem
  • MyVoice (2005) – hlasové ovládání počítače pro handicapované.

Výzkumná témata:

  • automatické rozpoznávání řeči se zaměřením na češtinu
  • rozpoznávání osob podle hlasu
  • automatický přepis mluvené řeči a zvukových záznamů
  • hlasový dialog s počítačem, zejména po telefonu
  • audiovizuální komunikace (rozpoznávání i syntéza s podporou vizuální informace)
  • hlasové technologie na pomoc postiženým

Čtěte také

esg_report
Blog

ESG Media Index: Změřte efektivitu své komunikace

Termín ESG ušel v českých médiích v posledních letech dlouhou cestu. A zatím to nevypadá, že by se chystal odejít do ústraní. Naopak, pojmy Environmental, Social a Governance, tedy anglická slova, ze kterých zkratka pochází, se už trvale zabydlela i ve slovníku nejedné firmy.

tajna_zbran
Blog

Monitoring médií jako tajná zbraň úspěšného marketingu

Pochopit chování vašich zákazníků je klíčem k úspěchu v každém odvětví. A nejlepší způsob, jak toho dosáhnout, je využít cenný zdroj informací, který vám poskytne vhled do toho, jak přemýšlí a co si myslí ti, na které cílíte. Ano, mluvíme o sociálních sítích.

obrázek (21)
Blog

Správná data, správná rozhodnutí: Nemocnice v mediálním světě

Moderní nemocnice se dnes nezaměřují pouze na léčbu pacientů – musí čelit celé řadě výzev. Nejde jen o zabezpečení proti kybernetickým útokům nebo efektivní administrativu, ale také o kvalitní komunikaci s veřejností, udržení důvěryhodnosti a zajištění transparentnosti ve zdravotnictví. To je složitý úkol, avšak existují nástroje, které mohou nemocnicím výrazně usnadnit práci.

obrázek (22)
Blog

Customer Success: Více než jen podpora – klíč k efektivnímu využití služby  

Když využíváte nějaký nástroj, obvykle chcete, aby Vám usnadnil práci. Mnohdy to není jen o jeho funkcích, ale hlavně o tom, jak je dokážete využít… A právě tady vstupuje do hry tým Customer Success (CS). Jeho hlavním cílem je, aby klienti vytěžili z naší aplikace NewtonOne NG maximum, šetřili svůj čas a pracovali efektivněji.  

ecdc_vyhra
Blog

Další vítězství v mezinárodním tendru pro NEWTON Media

Společnost NEWTON Media si připsala další velký úspěch na poli zahraničního monitoringu médií a mediálních služeb. Po čtyřech letech úspěšné spolupráce opět zvítězila v zahraničním tendru Evropského střediska pro prevenci a kontrolu nemocí (ECDC).

final blog zahr monitoring
Blog

Mějte přehled o zahraničních médiích – snadno a bez námahy

Ať už jste firma, instituce nebo třeba nezisková organizace, pokud se snažíte působit ve více zemích, pak je pro vás dobře nastavený monitoring médií zásadní. Pomůže vám nejenom lépe pochopit specifika místních trhů, ale zároveň získáte bezpočet důležitých podnětů pro ještě lepší strategické plánování.

telefon kresba

Jdeme na to!