Slevové portály stále táhnou, z prvotního nadšení už kupující vystřízlivěli

woman 1169324 640

Jsou slevové portály fenoménem, kterému už odzvonilo, nebo na ně zákazníci stále nedají dopustit? A jaké hlavní nedostatky v nabídkách portálů kupující vidí? Současný názor on-line veřejnosti jsme v NEWTON Social Media týmu zjišťovali na únorových sociálních sítí. Podívejte se, co zajímavého jsme zjistili.

Idylické spojení slevových portálů s výhodným poměrem ceny a kvality platilo nejvíce v začátcích. Teď už kupující vědí, že za kvalitu si musí připlatit. Jakmile je cena atraktivně nízko, téměř vždy je to podle přispěvatelů na úkor kvality zboží nebo služeb. Nejznatelnější je propad kvality v restauratérství, kdy si zákazníci kromě občerstvení nejvíce stěžují na přístup obsluhy. U služeb jakými jsou například masáže, kosmetika nebo kadeřnictví zákazníci vnímají nedostatky v délce procedury, kvalitě použitých produktů nebo příjemnosti prostředí. Špatně si stojí i zboží, které diskutující kvalitativně srovnávají s levným zbožím z asijských tržnic.

Naopak nejlépe lidé hodnotili zájezdy, slevy na kulturní akce a nejrůznější druhy vzdělávacích kurzů. S uplatněním poukazu a přístupem ze strany poskytovatelů nabídek byly téměř vždy spokojeni. Pozitivní zkušenosti v diskusích uživatelé otevřeně sdíleli a nabídky poskytovatelů doporučovali. V oblasti kvality zboží a služeb se podle nich vyplatí investovat do nabídek nehmotných produktů. Vouchery na tento typ služeb je stále vnímán jako univerzální dárek vhodný pro každého ke každé příležitosti.

SP_1.png

 

Silnou kritiku si daleko před kvalitou zboží a služeb vysloužily samotné slevové servery. Diskutujícím nejvíce vadila nízká kvalita služeb poskytovatelů slevových nabídek. Zejména nově vzniklé a malé slevové portály totiž mnohdy nabízely nekvalitní zboží a selhávaly v procesech reklamace. Zboží sice zákazníci mohli reklamovat, nakonec však nezískali ani nové zboží ani zaplacenou částku.

Z hlediska ceny byli přispěvatelé ve svých názorech nejmírněnější. Jsou si vědomi, že za nízkou cenu nelze očekávat ani odpovídající, natož vysokou kvalitu. Ceny na slevových serverech jsou podle nich nevěrohodné a vůči kvalitě mnohdy nadsazené. Navíc je pravděpodobné, že jde o zboží, které má v běžném obchodu malý odbyt způsobený nízkou třídou jakosti. Zboží podobné kvality lze podle uživatelů sehnat výhodněji přes nejrůznější světové internetové obchody. Jedinou výhodou slevového serveru pak může být větší jistota dodání zboží v krátkém termínu.

SP_2.png

 

Diskuse na téma slevových portálů se nejvíce rozvinula na Facebooku, diskusních fórech a Twitteru. Lidé se ke slevovým portálům podle výzkumu týmu NEWTON Social Media nejčastěji vyjadřovali negativně, celkově však byly rozdíly mezi pozitivním a neutrálním laděním drobné. Nejčastěji se diskutovalo o kvalitě služeb serverů, kvalitě zboží v nabídkách a malá část diskuse byla přímo věnována cenám.

Social media team

Čtěte také

blog komun strat
Blog

Jak na komunikační strategii v roce 2025

Pokud jste marketér, pak jsou pojmy jako komunikační a marketingová strategie jistě vaším denním chlebem. Pravděpodobně při jejich tvorbě pracujete s řadou tabulek, grafů a analytik. Jak jinak totiž podpořit své nové nápady než pomocí pevných dat, že? Ale napadlo vás někdy využít také informace získané z monitoringu médií? Právě ty totiž mohou být neocenitelným zdrojem inspirace…

Cover na blog
Blog

Monitoring médií a ambasády: 8 důvodů PRO

Ambasády hrají nezastupitelnou roli v reprezentaci svého státu. Slouží jako prostředníci mezi hostitelskou a vysílající zemí a zajišťují celou řadu funkcí a úkolů. Existují však i nástroje, které mohou jejich každodenní práci výrazně usnadnit.

Cover na blog (1)
Blog

Dětská hřiště pod lupou: co si myslí rodiče?

Naši klienti nás často oslovují s žádostí o analýzy na témata, která nás zároveň i osobně zajímají. To byl i případ zadání od zahraničního klienta. Měli jsme za úkol blíže prozkoumat stav veřejné diskuze o dětských hřištích ve Velké Británii a zjistit, co si rodiče myslí o jejich bezpečnosti a vybavenosti. Zaměřili jsme se také na hlavní připomínky rodičů týkající se údržby a kvality provedení těchto hřišť.

obrázek (16)
Blog

Jak zmapovat vaši konkurenci

Ať už jste začínající podnikatel, který právě vstupuje na trh se svým prvním produktem, nebo zavedená značka s desítkami zaměstnanců, s největší pravděpodobností máte hned několik hlavních konkurentů. A ti bojují o stejný segment trhu a stejné zákazníky jako vy. Jak ale poznat, kterou konkurenci se vyplatí sledovat? A co všechno se můžete naučit z toho, co o ní říkají její zákazníci?

JB
Blog

Rok 2024: Ohlédnutí Jany Barákové

Milí klienti, partneři a kolegové,  leden je pro mne, a nejspíš i pro většinu z vás, symbolem nového začátku. Nový diář, nový fiskální rok, nové plány, nová předsevzetí. Je to čas

telefon kresba

Jdeme na to!