Proč se nehonit za slepými čísly aneb Radmila Kleslová jako příklad toho, proč jen engagement nestačí

Radmila kleslova foto

Radmila Kleslová, starostka Prahy 10 je od včerejška hvězdou sociálních sítí a internetu.
Na svém profilu na Facebooku se u svých příspěvků z 29. června pyšní skvělou interakcí a nebývalým progresem. Posuďte sami:

Profil, který v podstatě nežil, byť se Radmila Kleslová snažila (od 1. do 28. června nabídla 14 admin postů s odezvou 55 lajků, 6 komentářů a 1 sdílení), v pondělí 29. června vyletěl na 71 lajků, 310 komentářů a 266 sdílení! Skvělý engagement na profil, který má 332 fanoušků.
K tomu si připočtěme na čtyři desítky příspěvků na webových portálech, v rozhlase a televizi jen během pondělí v porovnání s publicitou v řádech jednotek denně v předchozích týdnech.
Do tohoto bodu velice v pořádku.

Půjdeme-li však po stopách, tedy obsahu, tohoto výsledku, realita začne být méně veselá.
Vše začalo nadějně: v 13:30 Radmila Kleslová na svém výše zmíněném profilu ukazuje na dvou fotografiích tolik hledaný Peroutkův článek o Adolfu Hitlerovi. O dvě minuty později tuto zprávu nabízí i facebookový účet Prahy 10 (mimo jiné i jemu pomohla kauza k nárůstu interakce).
Ve 14:30 o úspěchu starostky informuje blesk.cz a zároveň vyvrací pochyby, že by šlo o vtip: „Kleslová našla noviny se svými kolegy v Čapkově vile. Jestli jsou pravé, tím si ale sami nejsou jistí, Blesku ale přísahali, že nejde o žádnou radniční kampaň a vtip,“ píše portál hned v perexu článku.
Poté o události informují další zpravodajské weby.

Mezitím na sociálních sítích a také v diskusích pod články začíná doslova „hon na starostku“. Ta se stává terčem pomluv a výsměchu. Přesto ještě v 18:00 živí na svém profilu kauzu prohlášením, že v pracovně spisovatele Karla Čapka byl nalezen výtisk zvláštního vydání Přítomnosti. „Tento dokument bude, stejně jako další nalezené materiály, odeslán k expertíze Národního památkového ústavu. Teprve po vyhotovení odborné analýzy budeme moci sdělit definitivní stanovisko k jeho pravosti,“ píše.
Ať jde o nepovedený vtip či naivitu starostky, plynou z kauzy poučení:

Stejně jako v případě motorismu platí, že „nejrychleji vždy neznamená nejdříve“, platí v prostředí sítí, že „nejrychleji vždy neznamená nejlépe“ a neuvážené kroky se nevyplácí. A také, že krásná a vysoká čísla nejsou vždy známkou úspěchu..

 

MEDIAINFO

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

obrázek (9)
Blog

Jak změřit úspěšnost PR kampaní v roce 2025 

Public relations (PR) hrají klíčovou roli při budování pozitivního obrazu značky – ať už jde o jednotlivce, firmy nebo instituce. Utvářejí vztahy s veřejností s cílem zlepšit vnímání dané značky u cílové skupiny. V dnešní době však PR specialisté nemusí všechno zvládat sami – existuje celá řada nástrojů, které jim mohou práci výrazně usnadnit. Pojďme se na ně společně podívat!

BLOG Mediální shrnutí roku
Blog

#newtoninsights: TOP 5 zpráv roku 2024

Začátek nového roku vždy přináší jedinečnou příležitost zpomalit, ohlédnout se a zhodnotit uplynulých dvanáct měsíců. Je to čas bilancování – chvíle, kdy si připomínáme klíčové momenty, úspěchy i výzvy, které nás provázely. A nejinak je tomu i v případě zpráv a událostí, které proběhly v mediálním prostoru.

BLOG Car of the Year
Blog

Car of the Year 2025: Porovnání mediálních dat 3 finalistů

Prestižní anketa Car of the Year je zpět a s ní i dlouho očekávaný seznam sedmi finalistů pro rok 2025. Který model se stane králem automobilového světa?

Podívali jsme se blíže na mediální data 3 nominovaných finalistů, abychom podle vlastní sady kritérií určili, které z aut získá nejvíce bodů.

BLOG ISAAC
Blog

Představujeme Vám Isaaca® – AI asistenta nové generace

Stejně jako Isaac Newton přispěl svými objevy k vědecké revoluci, i my v Newton Media měníme způsob práce
s mediálními daty díky nejmodernějším technologiím.
Naším cílem je přinášet inovace
a posouvat hranice, a proto přicházíme s revolučním řešením na českém trhu – s Vaším novým parťákem pro analýzu dat: Isaacem.

AMEC Ai
Blog

Oborové novinky: Poznatky z AMEC Measurement Month

Nezanedbáváme své vzdělávání ani na chvíli! I letos jsme se zúčastnili virtuální události s názvem AMEC Measurement Month, která každoročně během měsíce listopadu přináší sérii přednášek, webinářů a diskuzí na témata, která aktuálně hýbou světem media intelligence.

telefon kresba

Jdeme na to!