Poprvé v ČR – monitoring sociálních sítí

socky

NEWTON Media přichází s novinkou – monitoringem sociálních sítí. Největší česká společnost monitorující média tak klientům poskytne informace o tom, jak je v rámci sociálních sítí prezentována a diskutována jejich osoba, firma, konkurenční značky i marketingové kampaně. NEWTON Media je jedinou společností na českém trhu, která sleduje Facebook, Twitter, Youtube a vybrané blogy v českém, slovenském a polském jazyce.

„Monitoring sociálních sítí je určen všem, kteří chtějí mít přímou zpětnou vazbu od zákazníků různých věkových a sociálních skupin a zajímá je, jaké emoce vyvolává jejich osoba, společnost, značka, nový produkt či služba. Pro firmy je důležitým marketingovým nástrojem monitorujícím komunikaci jejich aktivit. Monitoring sociálních sítí využijí mimo jiné i politické strany pro oslovení svých voličů před nadcházejícími komunálními volbami,“ uvádí Eva Eliášová, obchodní a marketingová ředitelka společnosti NEWTON Media.

„Výstupy ze sociálních médií stejně jako redakční a inzertní příspěvky mají naši klienti nyní k dispozici na jednom místě, což jim umožňuje pohodlnou práci a orientaci v datech," doplňuje Martin Vobr, předseda představenstva společnosti, a pokračuje: „Díky monitoringu sociálních sítí mohou naši klienti včas reagovat na případné negativní reakce, nebo sledovat strategické záměry a aktivity konkurence i hodnotit úspěšnost reklamních kampaní svých a konkurenčních.“

U reakcí a názorů účastníků diskusí zaznamenává NEWTON Media informace o tom, kde a kdy (datum a přesný čas jejich uveřejnění) byly jednotlivé komentáře uveřejněny, co obsahovaly (tzn. jejich plné znění), sentiment – tedy postoj či názor komentujícího k diskutovanému tématu (pozitivní, negativní, nebo neutrální), typ obsahu – specifikace typu/formy obsahu (bookmark, status, video) a permalink – přesný odkaz na místo na webu, kde se každý komentář vyskytuje. NEWTON Media zároveň na žádost klienta může zpracovat kompletní mediální analýzu, která poskytne detailní srovnání medializace v rámci sociálních médií a upozorní klienta mimo jiné na negativní komentáře. Navíc dokáže komplexně porovnat medializaci jako celek (tedy redakční medializaci, sociální média a inzertní medializaci).

„Sledovat a používat sociální sítě v dnešní době je ze strategického hlediska velmi důležité, protože počet lidí, kteří sociální sítě pravidelně sledují, rychle přibývá. Firmy začínají ve větší míře používat sociální sítě jako marketingový nástroj na reklamní kampaně, jsou velmi účinným nástrojem pro „testování“ vnímání osoby, firmy, produktu, služby, konkurence,“ upozorňuje Eva Eliášová.

NEWTON Media, a. s., je nadnárodní středoevropskou společností monitorující mediální trh. V elektronické podobě dodává plný obsah zpráv z tisku, zpravodajských pořadů televizních a rozhlasových stanic, agenturního zpravodajství a internetu. NEWTON Media, a. s., vlastní archiv plných znění zpráv, který sahá až do roku 1993. Společnost poskytuje klasický monitoring, monitoring reklamy, on-line monitoring internetu, mediální analýzy, oborové výběry, zprávy včasného varování, sleduje sociální sítě. Produkty a služby společnosti jsou vždy maximálně přizpůsobeny požadavkům jednotlivých klientů. Softwarové aplikace včetně uživatelských rozhraní a speciální vyhledávací technologie umožňují klientům pohodlně a efektivně pracovat s informacemi a tvořit tak vlastní přidanou hodnotu.

Čtěte také

podcasty
Blog

700 nových podcastů v NewtonOne NG – víc obsahu, víc informací

Podcasty jsou důležitým zdrojem informací. Jejich popularita neustále roste, proto je je důležité zahrnout tyto zprávy do komplexního monitoringu médií. Rozšířením naší služby o více než 700 podcastů vám nyní přinášíme ještě širší přehled o zmínkách týkajících se vaší značky či oboru.

obrázek (19)
Blog

S funkcí Alerty zvládnete krizovou komunikaci odkudkoliv!

Ve světě médií se zprávy šíří rychlostí blesku a pro ty negativní to platí obzvlášť. Ať už jste z renomované společnosti, státní instituce nebo jste jednotlivcem, klíčem k úspěchu je mít přehled – a reagovat včas. Jenže jak udržovat přehled o neobvyklých a potenciálně škodlivých zprávách, aniž byste kvůli tomu museli vynaložit příliš mnoho energie a prostředků? Řešením mohou být Alerty.

blog osvc
Blog

Monitoring médií pro OSVČ: proč se vyplatí i vám 

Mediální prostor by neměly sledovat jen velké firmy a instituce. I živnostníci mohou mít prospěch z monitoringu mediálních zdrojů, pomůže jim ke sledování nejnovějších trendů v oboru i pro vyhledávání nových příležitostí.

blog komun strat
Blog

Jak na komunikační strategii v roce 2025

Pokud jste marketér, pak jsou pojmy jako komunikační a marketingová strategie jistě vaším denním chlebem. Pravděpodobně při jejich tvorbě pracujete s řadou tabulek, grafů a analytik. Jak jinak totiž podpořit své nové nápady než pomocí pevných dat, že? Ale napadlo vás někdy využít také informace získané z monitoringu médií? Právě ty totiž mohou být neocenitelným zdrojem inspirace…

telefon kresba

Jdeme na to!