Od nůžek k digitalizaci

prezentace FIBEP 60th Anniversary Workshop

FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d´Extraits de Presse) je mezinárodní asociace sdružující téměř 100 monitorovacích společností ze 46 zemí. Jediným českým zástupcem ve FIBEP je od roku 2002 společnost NEWTON Media.

Foto: ilustrační, Zdroj: FIBEP

Kongresy asociace FIBEP se konají jednou za 18 měsíců,  v roce 2008 byla  pořadatelem kongresu  Praha. Série workshopů letošního jubilejního setkání členů FIBEP se věnovala otázkám autorských práv a vztahům s vydavateli  tištěných médií, monitoringu sociálních sítí, digitalizaci mediálních dat a novým směrům v oboru.

Za 60 let doznalo odvětví monitoringu médií významných změn. Od nůžek a klasické výstřižkové služby, přes elektrické nůžky a automatické lepící stroje, skenování a zavádění OCR technologie po dnešní komplexní digitální workflow. S tím, jak se život zrychluje, zvyšují se i požadavky na rychlost mediálních služeb. V 60. letech minulého století se monitoring klientům posílal v tištěné podobě poštou a jeho doručení trvalo i 4 dny. V dnešní době musí mít zákazník informace co nejdříve, nejlépe v reálném čase, aby na ně dokázal včas reagovat.

Nejstarší monitorovací společností  na světě  je  firma Argus de la Press, která byla založena v roce 1879 v Paříži. Její ředitel, pan Alexis Donot,  je čtvrtou generací původního zakladatele. Z malé výstřižkové agentury se postupně stalo impérium, které obsluhuje více než 10.000 klientů a připravuje více než 6 milionů klipů z novin a časopisů ročně. Kromě monitoringu tisku nabízí monitoring televize a rozhlasu, tiskových agentur, webu a sociálních sítí. Poskytuje také  profesionální systémy pro specialisty PR a mediální analýzy.

Magdalena Horanská
Newton Media, a,s.

Čtěte také

podcasty
Blog

700 nových podcastů v NewtonOne NG – víc obsahu, víc informací

Podcasty jsou důležitým zdrojem informací. Jejich popularita neustále roste, proto je je důležité zahrnout tyto zprávy do komplexního monitoringu médií. Rozšířením naší služby o více než 700 podcastů vám nyní přinášíme ještě širší přehled o zmínkách týkajících se vaší značky či oboru.

obrázek (19)
Blog

S funkcí Alerty zvládnete krizovou komunikaci odkudkoliv!

Ve světě médií se zprávy šíří rychlostí blesku a pro ty negativní to platí obzvlášť. Ať už jste z renomované společnosti, státní instituce nebo jste jednotlivcem, klíčem k úspěchu je mít přehled – a reagovat včas. Jenže jak udržovat přehled o neobvyklých a potenciálně škodlivých zprávách, aniž byste kvůli tomu museli vynaložit příliš mnoho energie a prostředků? Řešením mohou být Alerty.

blog osvc
Blog

Monitoring médií pro OSVČ: proč se vyplatí i vám 

Mediální prostor by neměly sledovat jen velké firmy a instituce. I živnostníci mohou mít prospěch z monitoringu mediálních zdrojů, pomůže jim ke sledování nejnovějších trendů v oboru i pro vyhledávání nových příležitostí.

blog komun strat
Blog

Jak na komunikační strategii v roce 2025

Pokud jste marketér, pak jsou pojmy jako komunikační a marketingová strategie jistě vaším denním chlebem. Pravděpodobně při jejich tvorbě pracujete s řadou tabulek, grafů a analytik. Jak jinak totiž podpořit své nové nápady než pomocí pevných dat, že? Ale napadlo vás někdy využít také informace získané z monitoringu médií? Právě ty totiž mohou být neocenitelným zdrojem inspirace…

telefon kresba

Jdeme na to!