Oborové novinky: Poznatky z AMEC Measurement Month

AMEC Ai
Nezanedbáváme své vzdělávání ani na chvíli! I letos jsme se zúčastnili virtuální události s názvem AMEC Measurement Month, která každoročně během měsíce listopadu přináší sérii přednášek, webinářů a diskuzí na témata, která aktuálně hýbou světem media intelligence.

AMEC je mezinárodní organizace sdružující firmyexperty zabývající se monitoringem médií a media intelligence, jejíž jsme hrdými členy. I letos jsme se proto zúčastnili celé řady inspirativních a informativních webinářů v rámci listopadového Measurement Month. O našich poznatcích z nich jsme vás průběžně informovali na našem LinkedInu , ale informace shrnujeme také do textu níže.  

Co nás nejvíce zaujalo v souvislosti s využitím AI nejenom pro media intelligence?

  1. Umělá inteligence by se měla využívat k řešení problémů, které sama vytváří nebo pomáhá vytvářet – především se jedná o různé deepfakes, kyberútoky a dezinformace. 
  2. AI bychom mohli a měli používat k tvorbě krizových scénářů a simulací, na kterých si můžeme krizovou komunikaci vyzkoušet. 
  3. Ve využívání AI je prostor pro větší kreativitu a vynalézavost. Ti, kteří AI zneužívají, to dělají, ale my ostatní zatím moc ne. 
  4. V krizových scénářích bychom neměli považovat za samozřejmý přístup ke komunikačním nástrojům a k internetu, tedy k emailu, webu, sociálním sítím. Pro útočníky je snadné vyřadit je z provozu. 
  5. Komunikační strategie by měla být cyklická, ne přímočará. Každý bod bychom měli zpětně přehodnocovat, k čemuž můžeme využít AI pro vymyšlení všech možných „what ifs“ a scénářů, které by nás samotné nenapadly.  
  6. U AI především platí: garbage in = garbage out. Kvalita dat je základ dobré analýzy médií.  
  7. Hlavně v sociálních médiích existuje velké množství příspěvků generovaných boty, ne lidmi. Zaměřme se na to, co je lidské. 
  8. Velké generativní AI modely jako ChatGPT jsou v analýze médií úžasným pomocníkem, nicméně nezapomínejme na vlastní technologie a modely pro zkoumání dat. 
  9. Instantní vyhodnocení jsou v této době čím dál víc zásadní, protože klient se potřebuje velice rychle orientovat a upravovat na základě získaných dat svou komunikaci. 
  10. Generativní AI se už trvale zapsala do analýz a media intelligence a klienti očekávají, že se významně propíše i do reportingu. 

Jaké další myšlenky nás zaujaly?

  1. ESG je jádrem byznysu, neexistuje jako něco navíc vedle něj. Jedná se o komplexní záležitost; jde o celkovou proměnu byznysové strategie, nejen úzce vymezenou část jako je např. změna na ekologičtější plastové obaly výrobků. V této souvislosti je důležité si dávat pozor na tzv. greenwashing. 
  2. Při tvorbě strategií je důležité přemýšlet o propojení sustainability – risks – profitability. Firmy by měly zhodnotit svou ESG pozici komplexně a uvědomit si, jaká je jejich současná pozice, kam směřují a jaká jsou jejich rizika a příležitosti. 
  3. Social listening je důležitý pro pochopení preferencí klientů a pro případné úpravy marketingové strategie, pokud by se ukázalo, že komunikační plány nefungují tak, jak se očekávalo. Umělá inteligence je už dnes využívána pro tvorbu shrnutí ze zaznamenaných zmínek, což může výrazně usnadnit práci marketingových specialistů. 

Čtěte také

reputacni
Blog

Jak efektivně využít monitoring k reputačnímu managementu

Reputace je dnes jedním z nejcennějších aktiv – ať už jde o firmu, instituci nebo jednotlivce. Stačí jeden kritický článek nebo virální příspěvek na sociálních sítích a roky budovaná pověst může přijít k úhoně. Právě tady hraje klíčovou roli monitoring médií. Umožňuje v reálném čase sledovat, jak vás vnímá veřejnost, a včas zachytit i tu nejmenší známku potenciální krize.

fibep_blog
Blog

Copyright Talks 2025: Budoucnost licencování médií v éře AI

V pátek 28. března 2025 se v italském Miláně uskutečnil již osmý ročník oborové konference Copyright Talks 2025. Tato akce byla už tradičně pořádána mezinárodní asociací FIBEP, která zastřešuje více než 120 firem zaměřených na mediální monitoring z 50 zemí světa.

esg_report
Blog

ESG Media Index: Změřte efektivitu své komunikace

Termín ESG ušel v českých médiích v posledních letech dlouhou cestu. A zatím to nevypadá, že by se chystal odejít do ústraní. Naopak, pojmy Environmental, Social a Governance, tedy anglická slova, ze kterých zkratka pochází, se už trvale zabydlela i ve slovníku nejedné firmy.

telefon kresba

Jdeme na to!