Oborové novinky: Poznatky z AMEC Measurement Month

AMEC Ai
Nezanedbáváme své vzdělávání ani na chvíli! I letos jsme se zúčastnili virtuální události s názvem AMEC Measurement Month, která každoročně během měsíce listopadu přináší sérii přednášek, webinářů a diskuzí na témata, která aktuálně hýbou světem media intelligence.

AMEC je mezinárodní organizace sdružující firmyexperty zabývající se monitoringem médií a media intelligence, jejíž jsme hrdými členy. I letos jsme se proto zúčastnili celé řady inspirativních a informativních webinářů v rámci listopadového Measurement Month. O našich poznatcích z nich jsme vás průběžně informovali na našem LinkedInu , ale informace shrnujeme také do textu níže.  

Co nás nejvíce zaujalo v souvislosti s využitím AI nejenom pro media intelligence?

  1. Umělá inteligence by se měla využívat k řešení problémů, které sama vytváří nebo pomáhá vytvářet – především se jedná o různé deepfakes, kyberútoky a dezinformace. 
  2. AI bychom mohli a měli používat k tvorbě krizových scénářů a simulací, na kterých si můžeme krizovou komunikaci vyzkoušet. 
  3. Ve využívání AI je prostor pro větší kreativitu a vynalézavost. Ti, kteří AI zneužívají, to dělají, ale my ostatní zatím moc ne. 
  4. V krizových scénářích bychom neměli považovat za samozřejmý přístup ke komunikačním nástrojům a k internetu, tedy k emailu, webu, sociálním sítím. Pro útočníky je snadné vyřadit je z provozu. 
  5. Komunikační strategie by měla být cyklická, ne přímočará. Každý bod bychom měli zpětně přehodnocovat, k čemuž můžeme využít AI pro vymyšlení všech možných „what ifs“ a scénářů, které by nás samotné nenapadly.  
  6. U AI především platí: garbage in = garbage out. Kvalita dat je základ dobré analýzy médií.  
  7. Hlavně v sociálních médiích existuje velké množství příspěvků generovaných boty, ne lidmi. Zaměřme se na to, co je lidské. 
  8. Velké generativní AI modely jako ChatGPT jsou v analýze médií úžasným pomocníkem, nicméně nezapomínejme na vlastní technologie a modely pro zkoumání dat. 
  9. Instantní vyhodnocení jsou v této době čím dál víc zásadní, protože klient se potřebuje velice rychle orientovat a upravovat na základě získaných dat svou komunikaci. 
  10. Generativní AI se už trvale zapsala do analýz a media intelligence a klienti očekávají, že se významně propíše i do reportingu. 

Jaké další myšlenky nás zaujaly?

  1. ESG je jádrem byznysu, neexistuje jako něco navíc vedle něj. Jedná se o komplexní záležitost; jde o celkovou proměnu byznysové strategie, nejen úzce vymezenou část jako je např. změna na ekologičtější plastové obaly výrobků. V této souvislosti je důležité si dávat pozor na tzv. greenwashing. 
  2. Při tvorbě strategií je důležité přemýšlet o propojení sustainability – risks – profitability. Firmy by měly zhodnotit svou ESG pozici komplexně a uvědomit si, jaká je jejich současná pozice, kam směřují a jaká jsou jejich rizika a příležitosti. 
  3. Social listening je důležitý pro pochopení preferencí klientů a pro případné úpravy marketingové strategie, pokud by se ukázalo, že komunikační plány nefungují tak, jak se očekávalo. Umělá inteligence je už dnes využívána pro tvorbu shrnutí ze zaznamenaných zmínek, což může výrazně usnadnit práci marketingových specialistů. 

Čtěte také

podcasty
Blog

700 nových podcastů v NewtonOne NG – víc obsahu, víc informací

Podcasty jsou důležitým zdrojem informací. Jejich popularita neustále roste, proto je je důležité zahrnout tyto zprávy do komplexního monitoringu médií. Rozšířením naší služby o více než 700 podcastů vám nyní přinášíme ještě širší přehled o zmínkách týkajících se vaší značky či oboru.

obrázek (19)
Blog

S funkcí Alerty zvládnete krizovou komunikaci odkudkoliv!

Ve světě médií se zprávy šíří rychlostí blesku a pro ty negativní to platí obzvlášť. Ať už jste z renomované společnosti, státní instituce nebo jste jednotlivcem, klíčem k úspěchu je mít přehled – a reagovat včas. Jenže jak udržovat přehled o neobvyklých a potenciálně škodlivých zprávách, aniž byste kvůli tomu museli vynaložit příliš mnoho energie a prostředků? Řešením mohou být Alerty.

blog osvc
Blog

Monitoring médií pro OSVČ: proč se vyplatí i vám 

Mediální prostor by neměly sledovat jen velké firmy a instituce. I živnostníci mohou mít prospěch z monitoringu mediálních zdrojů, pomůže jim ke sledování nejnovějších trendů v oboru i pro vyhledávání nových příležitostí.

blog komun strat
Blog

Jak na komunikační strategii v roce 2025

Pokud jste marketér, pak jsou pojmy jako komunikační a marketingová strategie jistě vaším denním chlebem. Pravděpodobně při jejich tvorbě pracujete s řadou tabulek, grafů a analytik. Jak jinak totiž podpořit své nové nápady než pomocí pevných dat, že? Ale napadlo vás někdy využít také informace získané z monitoringu médií? Právě ty totiž mohou být neocenitelným zdrojem inspirace…

telefon kresba

Jdeme na to!