O kom psal nejčtenější český deník v roce 2016 nejvíce?

Blesk

Nejčtenějším deníkem v České republice je již několik let Blesk. Exkluzivně pro nedělní Newsroom ČT24 sestavili mediální analytici NEWTON Media zajímavý přehled celebrit, o kterých se během roku psalo nejčastěji.

Pro Blesk se širokou cílovou skupinou čtenářů je charakteristický bulvární styl psaní, který rok po roce upoutává pozornost nejvíce obyvatel České republiky. Jak by se mohlo předpokládat, mezi dlouhodobě zmiňované celebrity patří zpěváci a herci, například Karel Gott, Hana Zagorová nebo Iva Janžurová. Nejčastěji zmiňovanými tématy, se kterými jsou tyto celebrity spojovány, jsou smrt, nemoc, rozvod, osobní krize všeho druhu apod. O Heleně Vondráčkové po řadě zpěvaččině žalob už deník tolik nepíše a Hana Hegerová se mu letos svěřila všehovšudy jen s tím, jak ve svém bytě hubí myši (Hegerová hubí myši, 4. října).

grafy-01.pngGraf přináší seznam umělců, kteří byli v deníku Blesk zmiňováni nejčastěji a zároveň byli zmínění nejméně ve 20 článcích. Období: 1. 1.–11. 10. 2016

Nováčci na výsluní celebrit jako jsou Ewa Farna, Tomáš Klus nebo Jiří Mádl (všichni 15krát) v počtu zmínek nepřekonaly osobnosti působící na umělecké scéně déle, jako jsou Michal David (36krát) nebo Dagmar Havlová (37krát). Také dlouhodobé vztahy slavných dostaly v deníku větší prostor před krátkými románky: Felix Slováček a jeho partnerka Dáda Patrasová (73krát a 76krát) byli téměř dvakrát tolik medializováni oproti dnes již bývalému páru z TV Nova Lucii BorhyovéMichalu Hrdličkovi (48krát a 39krát). Žebříčku nejmedializovanějších celebrit panoval Karel Gott (215krát) a jeho boj s rakovinou mízních uzlin.

grafy-02.pngGraf nejčastěji zmiňovaných sportovců. Období: 1. 1.–11. 10. 2016

Mezi sportovci si obdobně dobře jako Karel Gott počínal Jaromír Jágr (241krát). Kromě něho redakce Blesku preferovala tenisové hvězdy, o čemž svědčí vysoký počet zmínek o Berdychovi, Šafářové, Kvitové, Štěpánkovi a „královně večírků“ Plíškové.

grafy-03.pngGraf znázorňuje počet článků, ve kterých byli zmíněni jednotliví čeští politici. Období: 1. 1.–11. 10. 2016

Z domácích politiků poutal největší pozornost Miloš Zeman (356krát), v čemž se příliš nelišil od Václava Klause (307krát za stejné období v roce 2006). Následoval Andrej Babiš (233krát), Bohuslav Sobotka (207krát) a ministryně školství Kateřina Valachová, hlavní postava Bleskem proklínané inkluze ve školních třídách.

grafy-04.pngGraf publicity zahraničních politiků. Období: 1. 1.–11. 10. 2016

Ze zahraničních politiků Blesk v dosavadním průběhu roku nejvíce psal o Donaldu Trumpovi (62krát) a Vladimíru Putinovi (56krát). Vůdci západního světa Barack Obama (39krát) a Angela Merkelová (38krát) následovali až za nimi. Bruselské politiky naproti tomu Blesk ignoroval: evropského „prezidenta“ Donalda Tuska si všiml 7krát, předsedovi Evropského parlamentu Martinu Schulzovi pak věnoval jen dvě zmínky.

Metodika

Data: deník Blesk, 1. 1.–11. 10. 2016. Výběr osobností v analýze je ilustrativní, nikoli vyčerpávající.

MEDIAINFO

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

Cover na blog
Blog

Monitoring médií a ambasády: 8 důvodů PRO

Ambasády hrají nezastupitelnou roli v reprezentaci svého státu. Slouží jako prostředníci mezi hostitelskou a vysílající zemí a zajišťují celou řadu funkcí a úkolů. Existují však i nástroje, které mohou jejich každodenní práci výrazně usnadnit.

Cover na blog (1)
Blog

Dětská hřiště pod lupou: co si myslí rodiče?

Naši klienti nás často oslovují s žádostí o analýzy na témata, která nás zároveň i osobně zajímají. To byl i případ zadání od zahraničního klienta. Měli jsme za úkol blíže prozkoumat stav veřejné diskuze o dětských hřištích ve Velké Británii a zjistit, co si rodiče myslí o jejich bezpečnosti a vybavenosti. Zaměřili jsme se také na hlavní připomínky rodičů týkající se údržby a kvality provedení těchto hřišť.

BLOG úvodní obrázek
Blog

Jak zmapovat vaši konkurenci

Ať už jste začínající podnikatel, který právě vstupuje na trh se svým prvním produktem, nebo zavedená značka s desítkami zaměstnanců, s největší pravděpodobností máte hned několik hlavních konkurentů. A ti bojují o stejný segment trhu a stejné zákazníky jako vy. Jak ale poznat, kterou konkurenci se vyplatí sledovat? A co všechno se můžete naučit z toho, co o ní říkají její zákazníci?

JB
Blog

Rok 2024: Ohlédnutí Jany Barákové

Milí klienti, partneři a kolegové,  leden je pro mne, a nejspíš i pro většinu z vás, symbolem nového začátku. Nový diář, nový fiskální rok, nové plány, nová předsevzetí. Je to čas

obrázek (9)
Blog

Jak změřit úspěšnost PR kampaní v roce 2025 

Public relations (PR) hrají klíčovou roli při budování pozitivního obrazu značky – ať už jde o jednotlivce, firmy nebo instituce. Utvářejí vztahy s veřejností s cílem zlepšit vnímání dané značky u cílové skupiny. V dnešní době však PR specialisté nemusí všechno zvládat sami – existuje celá řada nástrojů, které jim mohou práci výrazně usnadnit. Pojďme se na ně společně podívat!

BLOG Mediální shrnutí roku
Blog

#newtoninsights: TOP 5 zpráv roku 2024

Začátek nového roku vždy přináší jedinečnou příležitost zpomalit, ohlédnout se a zhodnotit uplynulých dvanáct měsíců. Je to čas bilancování – chvíle, kdy si připomínáme klíčové momenty, úspěchy i výzvy, které nás provázely. A nejinak je tomu i v případě zpráv a událostí, které proběhly v mediálním prostoru.

telefon kresba

Jdeme na to!