O kom psal nejčtenější český deník v roce 2016 nejvíce?

Blesk

Nejčtenějším deníkem v České republice je již několik let Blesk. Exkluzivně pro nedělní Newsroom ČT24 sestavili mediální analytici NEWTON Media zajímavý přehled celebrit, o kterých se během roku psalo nejčastěji.

Pro Blesk se širokou cílovou skupinou čtenářů je charakteristický bulvární styl psaní, který rok po roce upoutává pozornost nejvíce obyvatel České republiky. Jak by se mohlo předpokládat, mezi dlouhodobě zmiňované celebrity patří zpěváci a herci, například Karel Gott, Hana Zagorová nebo Iva Janžurová. Nejčastěji zmiňovanými tématy, se kterými jsou tyto celebrity spojovány, jsou smrt, nemoc, rozvod, osobní krize všeho druhu apod. O Heleně Vondráčkové po řadě zpěvaččině žalob už deník tolik nepíše a Hana Hegerová se mu letos svěřila všehovšudy jen s tím, jak ve svém bytě hubí myši (Hegerová hubí myši, 4. října).

grafy-01.pngGraf přináší seznam umělců, kteří byli v deníku Blesk zmiňováni nejčastěji a zároveň byli zmínění nejméně ve 20 článcích. Období: 1. 1.–11. 10. 2016

Nováčci na výsluní celebrit jako jsou Ewa Farna, Tomáš Klus nebo Jiří Mádl (všichni 15krát) v počtu zmínek nepřekonaly osobnosti působící na umělecké scéně déle, jako jsou Michal David (36krát) nebo Dagmar Havlová (37krát). Také dlouhodobé vztahy slavných dostaly v deníku větší prostor před krátkými románky: Felix Slováček a jeho partnerka Dáda Patrasová (73krát a 76krát) byli téměř dvakrát tolik medializováni oproti dnes již bývalému páru z TV Nova Lucii BorhyovéMichalu Hrdličkovi (48krát a 39krát). Žebříčku nejmedializovanějších celebrit panoval Karel Gott (215krát) a jeho boj s rakovinou mízních uzlin.

grafy-02.pngGraf nejčastěji zmiňovaných sportovců. Období: 1. 1.–11. 10. 2016

Mezi sportovci si obdobně dobře jako Karel Gott počínal Jaromír Jágr (241krát). Kromě něho redakce Blesku preferovala tenisové hvězdy, o čemž svědčí vysoký počet zmínek o Berdychovi, Šafářové, Kvitové, Štěpánkovi a „královně večírků“ Plíškové.

grafy-03.pngGraf znázorňuje počet článků, ve kterých byli zmíněni jednotliví čeští politici. Období: 1. 1.–11. 10. 2016

Z domácích politiků poutal největší pozornost Miloš Zeman (356krát), v čemž se příliš nelišil od Václava Klause (307krát za stejné období v roce 2006). Následoval Andrej Babiš (233krát), Bohuslav Sobotka (207krát) a ministryně školství Kateřina Valachová, hlavní postava Bleskem proklínané inkluze ve školních třídách.

grafy-04.pngGraf publicity zahraničních politiků. Období: 1. 1.–11. 10. 2016

Ze zahraničních politiků Blesk v dosavadním průběhu roku nejvíce psal o Donaldu Trumpovi (62krát) a Vladimíru Putinovi (56krát). Vůdci západního světa Barack Obama (39krát) a Angela Merkelová (38krát) následovali až za nimi. Bruselské politiky naproti tomu Blesk ignoroval: evropského „prezidenta“ Donalda Tuska si všiml 7krát, předsedovi Evropského parlamentu Martinu Schulzovi pak věnoval jen dvě zmínky.

Metodika

Data: deník Blesk, 1. 1.–11. 10. 2016. Výběr osobností v analýze je ilustrativní, nikoli vyčerpávající.

MEDIAINFO

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

fibep_blog
Blog

Copyright Talks 2025: Budoucnost licencování médií v éře AI

V pátek 28. března 2025 se v italském Miláně uskutečnil již osmý ročník oborové konference Copyright Talks 2025. Tato akce byla už tradičně pořádána mezinárodní asociací FIBEP, která zastřešuje více než 120 firem zaměřených na mediální monitoring z 50 zemí světa.

esg_report
Blog

ESG Media Index: Změřte efektivitu své komunikace

Termín ESG ušel v českých médiích v posledních letech dlouhou cestu. A zatím to nevypadá, že by se chystal odejít do ústraní. Naopak, pojmy Environmental, Social a Governance, tedy anglická slova, ze kterých zkratka pochází, se už trvale zabydlela i ve slovníku nejedné firmy.

tajna_zbran
Blog

Monitoring médií jako tajná zbraň úspěšného marketingu

Pochopit chování vašich zákazníků je klíčem k úspěchu v každém odvětví. A nejlepší způsob, jak toho dosáhnout, je využít cenný zdroj informací, který vám poskytne vhled do toho, jak přemýšlí a co si myslí ti, na které cílíte. Ano, mluvíme o sociálních sítích.

obrázek (21)
Blog

Správná data, správná rozhodnutí: Nemocnice v mediálním světě

Moderní nemocnice se dnes nezaměřují pouze na léčbu pacientů – musí čelit celé řadě výzev. Nejde jen o zabezpečení proti kybernetickým útokům nebo efektivní administrativu, ale také o kvalitní komunikaci s veřejností, udržení důvěryhodnosti a zajištění transparentnosti ve zdravotnictví. To je složitý úkol, avšak existují nástroje, které mohou nemocnicím výrazně usnadnit práci.

obrázek (22)
Blog

Customer Success: Více než jen podpora – klíč k efektivnímu využití služby  

Když využíváte nějaký nástroj, obvykle chcete, aby Vám usnadnil práci. Mnohdy to není jen o jeho funkcích, ale hlavně o tom, jak je dokážete využít… A právě tady vstupuje do hry tým Customer Success (CS). Jeho hlavním cílem je, aby klienti vytěžili z naší aplikace NewtonOne NG maximum, šetřili svůj čas a pracovali efektivněji.  

ecdc_vyhra
Blog

Další vítězství v mezinárodním tendru pro NEWTON Media

Společnost NEWTON Media si připsala další velký úspěch na poli zahraničního monitoringu médií a mediálních služeb. Po čtyřech letech úspěšné spolupráce opět zvítězila v zahraničním tendru Evropského střediska pro prevenci a kontrolu nemocí (ECDC).

telefon kresba

Jdeme na to!