Novinářská cena 2013

novinarska cena 1

Již 31. ledna 2014 se uzavře možnost přihlásit příspěvky do soutěže Novinářská cena, v níž veřejně známé osobnosti vybírají nejlepší novinářské práce za uplynulý rok. Jaké je zákulisí soutěže?

Foto: Cenu za nejlepší investigativní příspěvek audiovizuální žurnalistiky si v loňské Novinářské ceně odnesly Markéta Dobiášová a Aneta Snopová z České televize. Zdroj:  Archiv OSF/ Richard Rameš

Soutěž Novinářská cena pořádá v Česku Nadace Open Society Fund Praha ve spolupráci s českým Googlem a společností NEWTON Media. Od jiných českých ocenění pro žurnalisty se liší tím, že uděluje ceny za konkrétní příspěvky, které do soutěže přihlašují sami autoři, redakce či třeba jejich čtenáři, posluchači a diváci. Soutěží se v kategoriích tištěné, audiovizuální a online žurnalistiky, které se dále člení podle novinářských žánrů na nejlepší reportáž, komentář, rozhovor, investigativní příspěvek, ale třeba i novinářskou karikaturu či kreslený vtip.

Výhodou tohoto přístupu je, že vítězný novinář přesně ví, za co cenu získal. Navíc může výběr sám ovlivnit tím, že do soutěže přihlásí práce, které považuje v uplynulém roce za nejlepší. V neposlední řadě má díky tomuto systému šanci zvítězit nejen zkušený renomovaný novinář, ale i začínající talentovaný autor, který v loňském roce vytvořil něco skutečně kvalitního.

Přihlášené příspěvky hodnotí v každé kategorii nezávislá porota. Mezi porotci jsou uznávaní redaktoři slovenských médií, zahraniční korespondenti působící v Praze či čeští „zasloužilí“ žurnalisté, kteří již nejsou zaměstnáni v žádném médiu, aby se předešlo střetu zájmů. V letošním roce členství v porotě přijali například korespondent BBC Rob Cameron, uznávaný slovenský komentátor Marián Leško, dopisovatelka dánského deníku Politiken Dana Schmidt a investigativní kanadský novinář Tom Nicholson, který se proslavil odhalením korupční kauzy Gorila na Slovensku.

V soutěži Novinářská cena se však nehodnotí jen řemeslná kvalita, ale také výjimečnost a společenský přínos díla, další kritéria si mohou stanovit jednotlivé poroty.  Mimo novinářů proto v porotách zasedají také respektované osobnosti z univerzit, neziskových organizací a kultury. Mezi letošními porotci je tak i vynikající slovenský sociolog Martin Bútora, dokumentaristka Olga Sommerová či biochemička a bývalá předsedkyně Akademie věd Helena Illnerová.

Právě nyní ubíhají poslední týdny, kdy mohou novináři, redakce, vydavatelé, ale i kdokoli jiný přihlásit do soutěže příspěvky, které ho loni v tisku, rozhlase, televizi či na internetu nejvíc oslovily.  Uzávěrka na přihlášení prací je 31. ledna 2014. Vítěze těch nejlepších novinářských počinů za loňský rok budeme znát v dubnu.

Přihlášku a podmínky soutěže najdete na www.novinarskacena.cz. Uzávěrka je 31. ledna 2014.

MEDIAINFO

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

final blog zahr monitoring
Blog

Mějte přehled o zahraničních médiích – snadno a bez námahy

Ať už jste firma, instituce nebo třeba nezisková organizace, pokud se snažíte působit ve více zemích, pak je pro vás dobře nastavený monitoring médií zásadní. Pomůže vám nejenom lépe pochopit specifika místních trhů, ale zároveň získáte bezpočet důležitých podnětů pro ještě lepší strategické plánování.

podcasty
Blog

700 nových podcastů v NewtonOne NG – víc obsahu, víc informací

Podcasty jsou důležitým zdrojem informací. Jejich popularita neustále roste, proto je je důležité zahrnout tyto zprávy do komplexního monitoringu médií. Rozšířením naší služby o více než 700 podcastů vám nyní přinášíme ještě širší přehled o zmínkách týkajících se vaší značky či oboru.

obrázek (19)
Blog

S funkcí Alerty zvládnete krizovou komunikaci odkudkoliv!

Ve světě médií se zprávy šíří rychlostí blesku a pro ty negativní to platí obzvlášť. Ať už jste z renomované společnosti, státní instituce nebo jste jednotlivcem, klíčem k úspěchu je mít přehled – a reagovat včas. Jenže jak udržovat přehled o neobvyklých a potenciálně škodlivých zprávách, aniž byste kvůli tomu museli vynaložit příliš mnoho energie a prostředků? Řešením mohou být Alerty.

blog osvc
Blog

Monitoring médií pro OSVČ: proč se vyplatí i vám 

Mediální prostor by neměly sledovat jen velké firmy a instituce. I živnostníci mohou mít prospěch z monitoringu mediálních zdrojů, pomůže jim ke sledování nejnovějších trendů v oboru i pro vyhledávání nových příležitostí.

telefon kresba

Jdeme na to!