Nominace soutěže Novinářská cena 2013

robert bash 6244

Praha, 17. dubna 2014– Nadace Open Society Fund Praha představila nominace na vítěze v soutěži Novinářská cena 2013. V každé soutěžní kategorii nominovala nezávislá porota tři autorky či autory za konkrétní příspěvky přihlášené do soutěže.

Foto: Robert Bash, ředitel Nadace OSF Praha a předseda Rady Novinářské ceny při loňském vyhlašování vítězů. Zdroj: Archiv OSF Praha.

Slavnostní vyhlášení vítězů se uskuteční v úterý 29. května 2014 za účasti zástupců médií, porotců a dalších osobností. O prvním vítězi soutěže již také rozhodla veřejnost v online hlasování. Česko-slovenskou cenu veřejnosti za příspěvek, který měl za poslední rok největší společenský dopad, nebo zásadně přispěl k posílení práv občanů, získal Dušan Károlyi, který v týdeníku TREND popsal podivné finanční praktiky na Obchodní akademii v Košicích.

V soutěži Novinářská cena 2013, kterou pořádá Nadace Open Society Fund Praha ve spolupráci s českým Googlem a společností NEWTON Media a.s., se utkalo na 400 příspěvků z celostátních i regionálních médií. Každou žánrovou kategorii hodnotila samostatná porota složená z osobností akademické, mediální a neziskové sféry. Seznam všech nominací a jejich zdůvodnění najdete níže. Pouze porota kategorie Nejlepší česko-slovenský kreslený vtip, komiks nebo karikatura oznámí své nominace až 22. dubna 2014.

Kvalita přihlášených prací byla i letos velmi vysoká. „Přihlášené komentáře výborně reflektovaly události české politické scény. Většina příspěvků byla absolutně špičková a výběr toho nejlepšího byl mimořádně náročný,“ uvedla například porota kategorie Nejlepší komentář, ve které zasedli korespondent BBC Rob Cameron, slovenský komentátor Marián Leško, vědkyně Helena Illnerová a sociolog Martin Bútora.

Porota kategorie psané žurnalistiky o nejlepší analyticko-investigativní příspěvek zase pochválila přihlášené autory za řemeslné zpracování, především za styl a práci s jazykem. „Naopak negativem je, že mnoho článků je postaveno vyloženě na informacích z policejních zdrojů a ochotě policie informace dát, daleko míň pracují novináři s veřejnými zdroji a mezinárodními databázemi,“ uvedli porotci ve složení Pavla Holcová, zakladatelka Českého centra pro investigativní žurnalistiku, Marek Vagovič, redaktor časopisu .týždeň a šestinásobný vítěz Novinářské ceny na Slovensku, a Zuzana Wienk, ředitelka slovenské protikorupční organizace Aliancia Fair Play.

V některých kategoriích udělila porota také čestná uznání za příspěvky, které se do nominací nevešly, ale přesto si zasloužily vyzdvihnout za otevření neobvyklého tématu, slibný začátek inovativních projektů či jako výjimečně kvalitní příspěvky v menších médiích. 

Jména vítězů budou vyhlášena na slavnostním večeru 29. dubna 2014 v Galerii Louvre (Národní 22, Praha 1). Vítěz každé kategorie získá cenu spojenou s odměnou 20 000 Kč. Soutěž Novinářská cena pořádá v České republice Nadace Open Society Fund Praha. Hlavním partnerem soutěže je český Google, partnery jsou NEWTON Media a.s. a Nadácia otvorenej spoločnosti – Open Society Foundation. Mediálním partnerem jsou ČeskéNoviny.cz. Podrobnosti najdete na www.novinarskacena.cz a www.novinarskacena.sk.

Více informací:

Marie Peřinová, Nadace Open Society Fund Praha

Tel: 777 787 975 / e-mail: marie.perinova@osf.cz /www.novinarskacena.cz

Přehled nominací v jednotlivých kategoriích naleznete na http://www.novinarskacena.cz/aktuality/zname-nominace-v-souteznich-kategoriich-a-viteze-ceny-verejnosti/

Michala Krejčová
mediální analytička NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

blog komun strat
Blog

Jak na komunikační strategii v roce 2025

Pokud jste marketér, pak jsou pojmy jako komunikační a marketingová strategie jistě vaším denním chlebem. Pravděpodobně při jejich tvorbě pracujete s řadou tabulek, grafů a analytik. Jak jinak totiž podpořit své nové nápady než pomocí pevných dat, že? Ale napadlo vás někdy využít také informace získané z monitoringu médií? Právě ty totiž mohou být neocenitelným zdrojem inspirace…

Cover na blog
Blog

Monitoring médií a ambasády: 8 důvodů PRO

Ambasády hrají nezastupitelnou roli v reprezentaci svého státu. Slouží jako prostředníci mezi hostitelskou a vysílající zemí a zajišťují celou řadu funkcí a úkolů. Existují však i nástroje, které mohou jejich každodenní práci výrazně usnadnit.

Cover na blog (1)
Blog

Dětská hřiště pod lupou: co si myslí rodiče?

Naši klienti nás často oslovují s žádostí o analýzy na témata, která nás zároveň i osobně zajímají. To byl i případ zadání od zahraničního klienta. Měli jsme za úkol blíže prozkoumat stav veřejné diskuze o dětských hřištích ve Velké Británii a zjistit, co si rodiče myslí o jejich bezpečnosti a vybavenosti. Zaměřili jsme se také na hlavní připomínky rodičů týkající se údržby a kvality provedení těchto hřišť.

obrázek (16)
Blog

Jak zmapovat vaši konkurenci

Ať už jste začínající podnikatel, který právě vstupuje na trh se svým prvním produktem, nebo zavedená značka s desítkami zaměstnanců, s největší pravděpodobností máte hned několik hlavních konkurentů. A ti bojují o stejný segment trhu a stejné zákazníky jako vy. Jak ale poznat, kterou konkurenci se vyplatí sledovat? A co všechno se můžete naučit z toho, co o ní říkají její zákazníci?

JB
Blog

Rok 2024: Ohlédnutí Jany Barákové

Milí klienti, partneři a kolegové,  leden je pro mne, a nejspíš i pro většinu z vás, symbolem nového začátku. Nový diář, nový fiskální rok, nové plány, nová předsevzetí. Je to čas

telefon kresba

Jdeme na to!