NEWTON Media podpořil Novinářskou cenu a kvalitní českou žurnalistiku

novinarska cena

NEWTON Media byl opět partnerem soutěže Novinářská cena, kterou tradičně pořádá Nadace Open Society Fund Praha. Jsme hrdí, že jsme mohli být mezi prvními, kteří poděkovali čerstvým držitelům ocenění. Autoři se věnovali nejaktuálnějším a palčivým problémům dnešního světa. Vítězným 13 autorům a autorkám srdečně gratulujeme, všem 360 nominovaným přejeme inspiraci, svobodu a možnost prosazovat kvalitní českou žurnalistiku také v následujících letech.

Mezi nejlepšími se prosadily příspěvky reflektující nejdiskutovanější témata současnosti, jakými jsou migrace, netolerance a zhoršování vztahů mezi lidmi. Porotu zaujaly také příspěvky reflektující problematické kapitoly české historie. Velmi pozitivně vnímáme také to, že se mezi finalisty i vítězi objevili i novináři z regionů. Například Jana Ustohalová, vítězka Ceny za regionální žurnalistiku, s rozhovorem o odsunu brněnských Němců po druhé světové válce. Autorku porota ocenila za mimořádný společenský přínos.

Novinářskou cenu podporuje NEWTON Media i proto, že neustrnula a hledá nové cesty, jak ocenit přínosy novinářů v datové a online žurnalistice nabízející východiska a řešení: „Těší mě, že Novinářská cena hledá inovace v online žurnalistice a zároveň se snaží podporovat kvalitu novinářských textů. V našich výstupech pro klienty dlouhodobě vidíme rostoucí význam online žurnalistiky, ale především vysoký mediální dopad investigativně zpracovaných témat s velkým společenským přesahem,“ uvedl Petr Herian, zakladatel a předseda představenstva NEWTON Media.

fotka.pngOndřej Besperát © 2016

Cenu pro mladé talenty datové žurnalistiky předala dvojici studentů z Fakulty sociálních věd UK, Adamu Nedvědovi a Tomášovi Ducháčkovi, odborná konzultantka NEWTON Media Pavlína Kvapilová: „Považuji za velmi důležité a motivující podporovat kvalitu ve všech oborech a ve všech smyslech slova. Cena Googlu pro mladé talenty datové žurnalistiky umožňuje propojení svěžích lidí a jejich nápadů s těmi, kdo rozumí mediálnímu zpracování. Mohou tak vznikat zajímavé hutné výstupy a věříme, že tomu tak bude i v tomto případě.“

Roberta Basche, ředitele pořádající Nadace OSF, stejně jako nás těší, že se do Novinářské ceny hlásí stále širší spektrum médií, vítězové tohoto ročníku jsou toho dokladem: „Novinářská cena oceňuje nejlepší příspěvky z předešlého roku. Nejedná se ale pouze o ocenění, ale i jakési ohlédnutí za tím, jaká témata nebo kauzy hýbaly společností. Proto si ceníme dlouhodobého partnerství se společností NEWTON Media, jejíž databáze slouží jako paměť mediálních výstupů – nestranná a nezávislá. Novinářská cena usiluje o totéž a důkazem jsou i letošní vítězové.“

Čtěte také

1 3
Blog

5 způsobů, jak využít media intelligence pro rozvoj turismu ve městech

I to nejmenší město se může stát turisticky atraktivní, když dokáže správně komunikovat své přednosti. Ať už jsou to přírodní krásy, zajímavá ubytování nebo historické památky – každé místo dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu. Jak ale dosáhnout toho, aby se návštěvníci rozhodli přijet zrovna k Vám?

IMG 9914
Blog

Společné setkání se zástupci státní správy v Museu Kampa

Ve středu 16. října 2024 jsme se v podvečerních hodinách sešli v krásném prostředí Musea Kampa v Praze ke společnému setkání členů týmu Newton Media a zástupců tiskových a komunikačních oddělení v rámci státní a veřejné správy.

akvizicni kampan 2
Blog

Moderní samospráva: Jak zefektivnit práci s mediálními daty 

Moderní úřad, pokud chce být otevřený a pružně reagovat na podněty veřejnosti, by se měl naučit pracovat s mediálními daty. Ta mu napoví nejen jaká nálada panuje ve společnosti v souvislosti s krajskou politikou, ale také dovolí rychle reagovat na mediální kauzy a PR krize. Kvalitní a pravidelný monitoring médií je zkrátka něco, co by žádný krajský ani městský úřad neměl zanedbat. Jak ale vybrat ten, který Vám poskytne tu nejvyšší přidanou hodnotu?

zálohování 2
Blog

Analýza mediálních výstupů příznivců a odpůrců zálohování 

V posledních letech se ve veřejném prostoru se stále častěji objevuje nové téma, které by mohlo mít celospolečenské dopady, pokud se legislativně prosadí. Řeč je o snaze zavést povinné zálohování PET lahví a hliníkových plechovek od nápojů s cílem zvýšit míru recyklace a opětovné využití již použitých obalů. Vláda sice novelu obalového zákona právě dnes schválila na svém zasedání, nicméně návrh ještě musí projít parlamentem. Proti kampani k zálohování se ale vzedmula i vlna kritiky a odporu vůči změnám v dosavadním systému. Který z těchto dvou táborů zatím vítězí v mediálním prostoru?

telefon kresba

Jdeme na to!