Největší tuzemský mediální archiv bude přístupný na webu

NM ilustracni foto monitor scaled

Společnost Newton Media umožní široké veřejnosti on-line přístup do svého mediálního archivu. Na základě jednoduché registrace získají zájemci sedmidenní bezplatný přístup. Následně si budou moci zakoupit některý z placených balíčků, které jsou odstupňované počtem zpráv dostupných v plném znění a rozsahem archivu.

Společnost Newton Media přichystala při příležitosti 25 let od svého vzniku zásadní novinku. 11. února otevírá i příležitostným uživatelům svůj největší poklad – mediální archiv, který shromažďuje mediální výstupy již od roku 1992.

Databáze Newton Media obsahuje mimořádné množství dat. Celkem od doby svého vzniku nashromáždila společnost přes 118 milionů českých příspěvků. Jen za minulý rok přibylo do archivu přes 9 milionů článků ze všech mediatypů. Aktuálně nejvíce přibývají webové zdroje, následované tiskem, agenturním zpravodajstvím, televizí a rádiem.

„Dnes jsme zvyklí hledat informace prostřednictvím Googlu, ale ten nenabízí starší data. I ta současná pak řadí dle vlastního algoritmu, který nemusí být pro uživatele vždy relevantní. V archivu Newtonu najdete starší články, kam ani archiv Google nedohlédne a můžete je filtrovat a řadit dle mnoha volitelných parametrů,“ uvádí zakladatel a majitel Newton Media Petr Herian.

„Největší přínos této novinky je jednoznačně v rychlosti přístupu k našim datům. Všichni zájemci o obsah archivu si jej mohou zpřístupnit sami kdykoliv, a to několika kliknutími,“ vysvětluje Petr Herian. Podle něj je nová služba určená zejména uživatelům, kteří informace potřebují okamžitě. Jedná se typicky o novináře na volné noze, studenty píšící diplomové práce, učitele či advokáty.

Během 25 let existence společnosti se výrazně proměnil způsob, jakým se zprávy do archivu ukládají. Před čtvrt stoletím dominovaly skenované novinové články a ruční přepisy televizních a rozhlasových pořadů. Dnes Newton monitoruje veškerá média s využitím umělé inteligence. Namísto dřívějších lidských přepisovatelů nyní převádí rozhlasové a televizní vysílání automaticky na text pomocí nejmodernější technologie. Lidská invence se pak naplno využívá při tvorbě analýz, kde jsou znalosti a zkušenosti mediálních odborníků stále nenahraditelné.

Čtěte také

1 3
Blog

5 způsobů, jak využít media intelligence pro rozvoj turismu ve městech

I to nejmenší město se může stát turisticky atraktivní, když dokáže správně komunikovat své přednosti. Ať už jsou to přírodní krásy, zajímavá ubytování nebo historické památky – každé místo dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu. Jak ale dosáhnout toho, aby se návštěvníci rozhodli přijet zrovna k Vám?

IMG 9914
Blog

Společné setkání se zástupci státní správy v Museu Kampa

Ve středu 16. října 2024 jsme se v podvečerních hodinách sešli v krásném prostředí Musea Kampa v Praze ke společnému setkání členů týmu Newton Media a zástupců tiskových a komunikačních oddělení v rámci státní a veřejné správy.

akvizicni kampan 2
Blog

Moderní samospráva: Jak zefektivnit práci s mediálními daty 

Moderní úřad, pokud chce být otevřený a pružně reagovat na podněty veřejnosti, by se měl naučit pracovat s mediálními daty. Ta mu napoví nejen jaká nálada panuje ve společnosti v souvislosti s krajskou politikou, ale také dovolí rychle reagovat na mediální kauzy a PR krize. Kvalitní a pravidelný monitoring médií je zkrátka něco, co by žádný krajský ani městský úřad neměl zanedbat. Jak ale vybrat ten, který Vám poskytne tu nejvyšší přidanou hodnotu?

zálohování 2
Blog

Analýza mediálních výstupů příznivců a odpůrců zálohování 

V posledních letech se ve veřejném prostoru se stále častěji objevuje nové téma, které by mohlo mít celospolečenské dopady, pokud se legislativně prosadí. Řeč je o snaze zavést povinné zálohování PET lahví a hliníkových plechovek od nápojů s cílem zvýšit míru recyklace a opětovné využití již použitých obalů. Vláda sice novelu obalového zákona právě dnes schválila na svém zasedání, nicméně návrh ještě musí projít parlamentem. Proti kampani k zálohování se ale vzedmula i vlna kritiky a odporu vůči změnám v dosavadním systému. Který z těchto dvou táborů zatím vítězí v mediálním prostoru?

telefon kresba

Jdeme na to!