Každý den jsou sociální sítě zaplavovány zdánlivě nekonečným množstvím obsahu. Vyznat se v něm je často obtížné i pro zkušené analytiky. Pokud se tedy rozhodujete, že s tímto zdrojem cenných informací o zákaznickém chování chcete začít aktivně pracovat, pak k tomu doporučujeme využít automatizované nástroje.
NewtonOne nové generace, naše aplikace pro každodenní správu médií, je k tomu přímo stvořená. Její pokročilý monitoring sociálních sítí zajistí, že vám neunikne nic podstatné.
Monitoring médií jako zdroj dat pro behaviorální marketing
Ale jak můžete využít monitoring médií – ať už sociálních sítí, podcastů, diskuzních fór, recenzí či blogů – k lepšímu porozumění zákaznického chování? Tak především vám poskytne data, díky kterým budete schopni identifikovat trendy, které hýbou vaší cílovou skupinou. Na základě častých zmínek, virálních hashtagů, a dokonce i trendujících kauz a kontroverzí odhalíte nová témata pro optimalizaci vaší obsahové strategie.
Příklad: Boom elektrokol a reakce firem
V posledních letech se elektrokola stala fenoménem. Jejich popularita vzrostla díky rostoucímu důrazu na ekologickou dopravu a udržitelný životní styl. Firmy, které monitorovaly sociální sítě a diskuzní fóra, si rychle všimly, že lidé stále častěji diskutují o výhodách elektrokol – ať už pro dojíždění do práce, sport, nebo volný čas.

Například některé značky elektrokol využily monitoring médií k tomu, aby identifikovaly hlavní překážky, které bránily širšímu přijetí těchto produktů. Na základě těchto poznatků přizpůsobily svou marketingovou komunikaci – začaly vyvracet mýty o dojezdu baterií a cenové dostupnosti a zaměřily se na edukaci zákazníků prostřednictvím influencerů na YouTube a Instagramu. Výsledkem byly úspěšné kampaně, které zvýšily povědomí o elektrokolech a přivedly nové zákazníky, kteří by jinak váhali s nákupem.
Příklad: Developeři a sledování trendů v realitách
Další oblastí, kde se monitoring médií osvědčil, je realitní trh. Developerské společnosti využívají monitoring sociálních sítí, ale i odborných článků a regionálních zpráv k analýze poptávky po bydlení či komerčních prostorech. Sledují diskuze o rostoucích čtvrtích, nových urbanistických projektech nebo preferencích kupujících ohledně udržitelného bydlení. Díky těmto datům mohou investoři lépe předvídat, kde bude největší zájem o nové byty nebo kancelářské budovy, a případně přizpůsobit své plány tak, aby odpovídaly aktuálním požadavkům trhu.
Příklad: Oreo a reakce na trendující téma
Známý příklad z historie výrobce sušenek Oreo a jeho marketingového týmu, který pohotově využil nečekaného výpadku elektřiny na stadionu během Super Bowlu v roce 2013. Marketéři zachytili, že výpadek je na sociálních sítích hlavním tématem a že lidé o události vtipkují. Bez odkladu reagovali na aktuální chování publika a vytvořili tweet v ten správný okamžik. Trendující událost, která na několik minut zastavila celý zápas, okomentovali tweetem: „You can still dunk in the dark.“ (volně přeloženo jako „Stále si můžete namáčet ve tmě„.)
Výsledkem byl virální post, který během 24 hodin nasbíral neuvěřitelných 15 000 retweetů a až 20 000 lajků na Facebooku.

Vtipný pohotový tweet k doporučovanému riuálu jezení sušenek Oreo: Twist, Lick, Dunk.
Behaviorální marketing v reakci na mediální sentiment
Využijte analýzu sentimentu na sociálních sítích ke strategickým marketingovým a obchodním rozhodnutím. Může se například stát, že pečlivým monitoringem odhalíte kritické příspěvky, které se na sociálních sítích zaměřily proti vaší konkurenci za to, že u svých produktů nepoužívá udržitelnější balení. Vy sami tak můžete rychle reagovat tak, že v cílené kampani zdůrazníte ekologičnost vašich produktů, případně ideálně začnete podnikat kroky k tomu, aby to tak skutečně bylo.
Zachycení zmínek o vašem produktu u nového influencera
Monitoring ale může jít ještě dál. Pomůže vám totiž odhalit i způsoby propagace, které jste dříve nezvážili. Například zachytí zmínky o vaší firmě nebo produktu na kanálech influencera, se kterým jste ještě nespolupracovali. To může vést k novému obchodnímu partnerství, které vás dostane blíže publiku, které jste dříve měli potíže oslovit prostřednictvím klasické reklamy.
Data získaná ze sociálních sítí vám mohou sloužit v celé řadě oblastí, od úpravy stávajících strategií po identifikaci nových příležitostí a kanálů. Pochopení chování vašich potenciálních zákazníků na sítích ale bezpochyby povede k lepšímu vhledu do potřeb cílové skupiny.
Zaujala vás možnost využití monitoringu sociálních sítí nebo jejich hloubkových analýz? Kontaktujte nás na help@newtonmedia.eu pro více informací.