Moderní samospráva: Jak zefektivnit práci s mediálními daty 

akvizicni kampan 2
Moderní úřad, pokud chce být otevřený a pružně reagovat na podněty veřejnosti, by se měl naučit pracovat s mediálními daty. Ta mu napoví nejen jaká nálada panuje ve společnosti v souvislosti s krajskou politikou, ale také dovolí rychle reagovat na mediální kauzy a PR krize. Kvalitní a pravidelný monitoring médií je zkrátka něco, co by žádný krajský ani městský úřad neměl zanedbat. Jak ale vybrat ten, který Vám poskytne tu nejvyšší přidanou hodnotu?

Možností je přitom hned několik. My bychom v tomto článku chtěli blíže představit řešení od společnosti Newton Media, která se na poli monitoringu a mediálních analýz pohybuje téměř 30 let.  

V čem přesně Vám tedy toto řešení pomůže usnadnit práci a zefektivnit každodenní správu médií?  

1. Aplikace pro monitoring médií NewtonOne nové generace

Naše aplikace pro správu médií NewtonOne nové generace Vám spolehlivě zajistí neustálý přísun čerstvých zpráv a mediálních výstupů z oblastí, které si sami zvolíte. Můžete sledovat klíčová slova, témata a další oblasti, které Váš úřad potřebuje monitorovat pro lepší orientaci v mediálním prostoru. Už Vám tak nikdy neuniknou zmínky o Vámi pořádaných kulturních akcích, debatách s občany nebo výroky politických oponentů.  

citace 3

2. Pravidelný newsmail s výběrem zpráv přímo do Vašeho emailu

V NewtonOne nové generace si navíc můžete nastavit možnost zasílání pravidelných newsmailů s výběrem sledovaných zpráv, takže je máte vždy rychle po ruce ve Vaší emailové schránce. Jednoduše si zvolíte, u jakých témat chcete newsmaily dostávat, a pak je už jenom na Vás, jak často Vám budou zasílány. Můžete si totiž zvolit z hned několika možností, a to například každý den, každý týden či měsíc. Odpadá tak nutnost se neustále přihlašovat do aplikace, protože aplikace přijde za Vámi sama.  

3. Chytrý alerting pro nepředvídatelné situace

alerting

Odvraťte potenciální PR krizi díky funkci Alerty. V aplikaci si můžete jednoduše nastavit nový Alert pro konkrétní téma. 

Pokud pak dojde k neobvyklému nárůstu v počtu zmínek s negativním sentimentem u daného tématu, okamžitě dostanete upozornění, že se v médiích děje něco, co vyžaduje Vaši pozornost. Můžete tak včas zahájit kroky krizové komunikace a rychle odvrátit potenciálně škodlivou situaci.

Mobilní aplikace NewtonOne nové generace nabízí stejné funkce a možnosti jako desktopová verzeTo znamená, že uživatelé mohou využívat všechny oblíbené funkce a nástroje na svém mobilním zařízení stejně snadno a efektivně jako na svém počítači. 

4. Mediální archiv sahající až do roku 1991

Je přirozené, že se na svém úřadě chcete obklopit lidmi, kteří jsou bezúhonní a nebyli nikdy spojeni s žádnou kauzou. Pokud totiž mají občané důvěřovat tomu, co děláte, pak je nutné, aby součástí Vašeho týmu byli pouze důvěryhodní lidé. V tomto ohledu můžete snadno využít náš mediální archiv, který obsahuje zprávy už od roku 1991, abyste zjistili jakoukoliv možnou spojitost s kontroverzními kauzami, která by mohla narušit vybudovanou důvěru.  

5. Mediální analýzy pro ještě lepší orientaci v datech

Newton Media pracuje s mediálními daty už více než 28 let a za tu dobu jsme získali od mezinárodní organizace AMEC několik prestižních ocenění naší analytické práce. Váš úřad si může vybrat z celé řady mediálních analýz podle aktuální potřeby, ať už se jedná o hloubkový mediální audit nebo třeba analýzu proběhlé kampaně.  

Obzvlášť užitečnou pro Vás může být analýza pomocí metody social listening, prostřednictvím které naši experti zkoumají názory veřejnosti na vybrané téma vyjádřené v komentářích na sociálních sítích, v recenzích, v příspěvcích na blozích a diskuzních fórech. Social listening Vám umožní nahlédnout do pocitů obyvatel například v souvislosti s revitalizací veřejných prostor, novou vyhláškou nebo investičním záměrem. Díky tomu můžete lépe komunikovat své záměry vůči občanům a získat neocenitelný vhled do jejich potřeb. 

Návrh bez názvu (2)

Více se o možnostech social listeningu můžete dozvědět z jiného článku na našem blogu, který shrnuje výsledky analýzy diskuze ohledně dětských hřišť ve Velké Británii.  

6. Pohodlný přepis jednání pomocí nástroje Beey

Naše sesterská společnost Newton Technologies vyvinula nástroj, pomocí kterého si výrazně usnadníte práci při každém jednání rady či zastupitelstva. Beey je online nástroj pro rychlé a přesné rozpoznávání řeči, který je schopen v reálném čase převést mluvené slovo na psaný text. Tím Vám odpadne nutnost zapisovat vše důležité, protože to Beey udělá za Vás – už nikdy tak nebudete muset zpětně diskutovat, co bylo řečeno a co ne! 

Nástroj navíc zvládá i živé titulkování konferencí a veřejných akcí v reálném čase, a to včetně automatického překladu do více než 30 jazyků.  

7. Databáze novinářů pro usnadnění Vaší PR komunikace

ukazka analyza

 

V naší aplikaci NewtonOne nové generace máte k dispozici rozsáhlou databázi několika tisíc novinářů a autorů, a to včetně jejich zaměření, publikované práce a kontaktů.

Jednoduše tak můžete vybrat konkrétní novináře podle Vašich kritérií tak, aby Vaše PR komunikace byla co nejefektivnější a s co nejvyšší přidanou hodnotou.  

Databáze neboli Mediabase, jak je v aplikaci nazývána, se neustále aktualizuje o nové kontakty.  

8. Zlepšete své řečnické dovednosti díky školení na míru

Vystupování před médii je pro veřejné činitele součástí jejich každodenní práce, ať už se jedná o představitele krajů, statutárních měst nebo samospráv. Někdo se ale řečníkem už narodil, zatímco jiní si tuto schopnost osvojí až v průběhu života. Pokud si myslíte, že patříte spíše do druhé skupiny, pak můžete využít našich školení řečnických dovedností, které organizujeme v Praze. Součástí školení je kromě celé řady praktických cvičení také nácvik projevu na kameru včetně zpětného vyhodnocení záznamu školitelem.  

Zaujalo Vás naše řešení a chtěli byste jej vyzkoušet i pro Váš úřad?

 Kontaktujte nás na emailu help@newtonmedia.eu nebo prostřednictvím kontaktního formuláře níže a my Vám vytvoříme nabídku na míru. 

 

Poptávka je nezávazná a v případě zájmu Vám rádi vytvoříme zkušební přístupy na omezenou dobu zdarma, abyste se s naší aplikací NewtonOne nové generace mohli nejprve seznámit a objevit její přínosy pro Váš úřad.  

Čtěte také

zálohování 2
Blog

Analýza mediálních výstupů příznivců a odpůrců zálohování 

V posledních letech se ve veřejném prostoru se stále častěji objevuje nové téma, které by mohlo mít celospolečenské dopady, pokud se legislativně prosadí. Řeč je o snaze zavést povinné zálohování PET lahví a hliníkových plechovek od nápojů s cílem zvýšit míru recyklace a opětovné využití již použitých obalů. Vláda sice novelu obalového zákona právě dnes schválila na svém zasedání, nicméně návrh ještě musí projít parlamentem. Proti kampani k zálohování se ale vzedmula i vlna kritiky a odporu vůči změnám v dosavadním systému. Který z těchto dvou táborů zatím vítězí v mediálním prostoru?

šerm (2)
Blog

Do zbraně! Newton zahajuje spolupráci s Českým šermířským svazem

Spojujeme síly s Českým šermířským svazem, prestižní národní sportovní organizací, která se pyšní bohatou historií a řadou úspěchů na mezinárodní scéně. Partnerství přinese inovativní přístupy v oblasti mediálního monitoringu a strategického plánování, které pomohou šermířům efektivněji řídit svou mediální prezentaci a optimalizovat své sportovní aktivity. Společně tak budeme podporovat jak profesionální růst špičkových sportovců, tak i rozvoj mladých talentů.

search
Blog

Funkce vyhledávání: Jak dostat maximum informací z NewtonOne nové generace

I když se snažíme, aby byla práce s naší aplikací NewtonOne nové generace co nejjednodušší, občas se stane, že její uživatelé potřebují poradit. Dnes se proto společně blíže podíváme na zřejmě nejvyužívanější funkci aplikace, a tou je funkce vyhledávání. V tomto článku Vám poradíme, jak s vyhledáváním co nejefektivněji pracovat, abyste z NewtonOne nové generace získali maximum užitečných informací s co nejvyšším přínosem pro Vaši práci. Tak jdeme na to!

Obr koláž titulky
Blog

ESG v médiích: případ olympijských her

Koncept ESG je v posledních letech v médiích skloňován stále častěji. Oproti roku 2019, kdy se v českých médiích termín teprve pomalu představoval, narostlo finanční zhodnocení medializace (tzv. AVE) u zkratky ESG v roce 2023 až na neuvěřitelných 700 mil. Kč. Tento obrovský nárůst publicity je výsledkem nově vzniklé povinnosti firem reportovat podle CSRD směrnice (Corporate Sustainability Reporting Directive), ale také rostoucího zájmu koncových zákazníků, pro které se ESG stává atraktivním tématem.

Proč váš startup potřebuje monitoring médií
Blog

4 důvody, proč Váš startup potřebuje monitoring médií 

Když vstupujete na trh s novou firmou, je tady hned několik kroků, které musíte podniknout. Kromě samotných úkonů, které musíte udělat, aby Vaše firma mohla vůbec začít fungovat, byste se měli zaměřit i na propagaci své práce. Ale jak to udělat, abyste získali maximální užitek i bez celého marketingového týmu?  

trendy
Blog

Jak využít trendujících témat pro posílení Vašeho brandu? 

Každý den produkují firmy i jednotlivci nepřeberné množství obsahu s jediným cílem – získat nového zákazníka. Je proto čím dál těžší zaujmout a přitáhnout pozornost čtenáře, o jehož pozornost bojuje hned několik konkurenčních firem. Jak ale dosáhnout toho, aby zrovna Váš obsah vystupoval nad ostatní? Pojďme se na to společně podívat.

telefon kresba

Jdeme na to!