Moderní samospráva: Jak zefektivnit práci s mediálními daty 

akvizicni kampan 2
Moderní úřad, pokud chce být otevřený a pružně reagovat na podněty veřejnosti, by se měl naučit pracovat s mediálními daty. Ta mu napoví nejen jaká nálada panuje ve společnosti v souvislosti s krajskou politikou, ale také dovolí rychle reagovat na mediální kauzy a PR krize. Kvalitní a pravidelný monitoring médií je zkrátka něco, co by žádný krajský ani městský úřad neměl zanedbat. Jak ale vybrat ten, který Vám poskytne tu nejvyšší přidanou hodnotu?

Možností je přitom hned několik. My bychom v tomto článku chtěli blíže představit řešení od společnosti Newton Media, která se na poli monitoringu a mediálních analýz pohybuje téměř 30 let.  

V čem přesně Vám tedy toto řešení pomůže usnadnit práci a zefektivnit každodenní správu médií?  

1. Aplikace pro monitoring médií NewtonOne nové generace

Naše aplikace pro správu médií NewtonOne nové generace Vám spolehlivě zajistí neustálý přísun čerstvých zpráv a mediálních výstupů z oblastí, které si sami zvolíte. Můžete sledovat klíčová slova, témata a další oblasti, které Váš úřad potřebuje monitorovat pro lepší orientaci v mediálním prostoru. Už Vám tak nikdy neuniknou zmínky o Vámi pořádaných kulturních akcích, debatách s občany nebo výroky politických oponentů.  

citace 3

2. Pravidelný newsmail s výběrem zpráv přímo do Vašeho emailu

V NewtonOne nové generace si navíc můžete nastavit možnost zasílání pravidelných newsmailů s výběrem sledovaných zpráv, takže je máte vždy rychle po ruce ve Vaší emailové schránce. Jednoduše si zvolíte, u jakých témat chcete newsmaily dostávat, a pak je už jenom na Vás, jak často Vám budou zasílány. Můžete si totiž zvolit z hned několika možností, a to například každý den, každý týden či měsíc. Odpadá tak nutnost se neustále přihlašovat do aplikace, protože aplikace přijde za Vámi sama.  

3. Chytrý alerting pro nepředvídatelné situace

alerting

Odvraťte potenciální PR krizi díky funkci Alerty. V aplikaci si můžete jednoduše nastavit nový Alert pro konkrétní téma. 

Pokud pak dojde k neobvyklému nárůstu v počtu zmínek s negativním sentimentem u daného tématu, okamžitě dostanete upozornění, že se v médiích děje něco, co vyžaduje Vaši pozornost. Můžete tak včas zahájit kroky krizové komunikace a rychle odvrátit potenciálně škodlivou situaci.

Mobilní aplikace NewtonOne nové generace nabízí stejné funkce a možnosti jako desktopová verzeTo znamená, že uživatelé mohou využívat všechny oblíbené funkce a nástroje na svém mobilním zařízení stejně snadno a efektivně jako na svém počítači. 

4. Mediální archiv sahající až do roku 1991

Je přirozené, že se na svém úřadě chcete obklopit lidmi, kteří jsou bezúhonní a nebyli nikdy spojeni s žádnou kauzou. Pokud totiž mají občané důvěřovat tomu, co děláte, pak je nutné, aby součástí Vašeho týmu byli pouze důvěryhodní lidé. V tomto ohledu můžete snadno využít náš mediální archiv, který obsahuje zprávy už od roku 1991, abyste zjistili jakoukoliv možnou spojitost s kontroverzními kauzami, která by mohla narušit vybudovanou důvěru.  

5. Mediální analýzy pro ještě lepší orientaci v datech

Newton Media pracuje s mediálními daty už více než 28 let a za tu dobu jsme získali od mezinárodní organizace AMEC několik prestižních ocenění naší analytické práce. Váš úřad si může vybrat z celé řady mediálních analýz podle aktuální potřeby, ať už se jedná o hloubkový mediální audit nebo třeba analýzu proběhlé kampaně.  

Obzvlášť užitečnou pro Vás může být analýza pomocí metody social listening, prostřednictvím které naši experti zkoumají názory veřejnosti na vybrané téma vyjádřené v komentářích na sociálních sítích, v recenzích, v příspěvcích na blozích a diskuzních fórech. Social listening Vám umožní nahlédnout do pocitů obyvatel například v souvislosti s revitalizací veřejných prostor, novou vyhláškou nebo investičním záměrem. Díky tomu můžete lépe komunikovat své záměry vůči občanům a získat neocenitelný vhled do jejich potřeb. 

Návrh bez názvu (2)

Více se o možnostech social listeningu můžete dozvědět z jiného článku na našem blogu, který shrnuje výsledky analýzy diskuze ohledně dětských hřišť ve Velké Británii.  

6. Pohodlný přepis jednání pomocí nástroje Beey

Naše sesterská společnost Newton Technologies vyvinula nástroj, pomocí kterého si výrazně usnadníte práci při každém jednání rady či zastupitelstva. Beey je online nástroj pro rychlé a přesné rozpoznávání řeči, který je schopen v reálném čase převést mluvené slovo na psaný text. Tím Vám odpadne nutnost zapisovat vše důležité, protože to Beey udělá za Vás – už nikdy tak nebudete muset zpětně diskutovat, co bylo řečeno a co ne! 

Nástroj navíc zvládá i živé titulkování konferencí a veřejných akcí v reálném čase, a to včetně automatického překladu do více než 30 jazyků.  

7. Databáze novinářů pro usnadnění Vaší PR komunikace

ukazka analyza

 

V naší aplikaci NewtonOne nové generace máte k dispozici rozsáhlou databázi několika tisíc novinářů a autorů, a to včetně jejich zaměření, publikované práce a kontaktů.

Jednoduše tak můžete vybrat konkrétní novináře podle Vašich kritérií tak, aby Vaše PR komunikace byla co nejefektivnější a s co nejvyšší přidanou hodnotou.  

Databáze neboli Mediabase, jak je v aplikaci nazývána, se neustále aktualizuje o nové kontakty.  

8. Zlepšete své řečnické dovednosti díky školení na míru

Vystupování před médii je pro veřejné činitele součástí jejich každodenní práce, ať už se jedná o představitele krajů, statutárních měst nebo samospráv. Někdo se ale řečníkem už narodil, zatímco jiní si tuto schopnost osvojí až v průběhu života. Pokud si myslíte, že patříte spíše do druhé skupiny, pak můžete využít našich školení řečnických dovedností, které organizujeme v Praze. Součástí školení je kromě celé řady praktických cvičení také nácvik projevu na kameru včetně zpětného vyhodnocení záznamu školitelem.  

Zaujalo Vás naše řešení a chtěli byste jej vyzkoušet i pro Váš úřad?

 Kontaktujte nás na emailu help@newtonmedia.eu nebo prostřednictvím kontaktního formuláře níže a my Vám vytvoříme nabídku na míru. 

 

Poptávka je nezávazná a v případě zájmu Vám rádi vytvoříme zkušební přístupy na omezenou dobu zdarma, abyste se s naší aplikací NewtonOne nové generace mohli nejprve seznámit a objevit její přínosy pro Váš úřad.  

Čtěte také

BLOG úvodní obrázek
Blog

Jak zmapovat vaši konkurenci

Ať už jste začínající podnikatel, který právě vstupuje na trh se svým prvním produktem, nebo zavedená značka s desítkami zaměstnanců, s největší pravděpodobností máte hned několik hlavních konkurentů. A ti bojují o stejný segment trhu a stejné zákazníky jako vy. Jak ale poznat, kterou konkurenci se vyplatí sledovat? A co všechno se můžete naučit z toho, co o ní říkají její zákazníci?

JB
Blog

Rok 2024: Ohlédnutí Jany Barákové

Milí klienti, partneři a kolegové,  leden je pro mne, a nejspíš i pro většinu z vás, symbolem nového začátku. Nový diář, nový fiskální rok, nové plány, nová předsevzetí. Je to čas

obrázek (9)
Blog

Jak změřit úspěšnost PR kampaní v roce 2025 

Public relations (PR) hrají klíčovou roli při budování pozitivního obrazu značky – ať už jde o jednotlivce, firmy nebo instituce. Utvářejí vztahy s veřejností s cílem zlepšit vnímání dané značky u cílové skupiny. V dnešní době však PR specialisté nemusí všechno zvládat sami – existuje celá řada nástrojů, které jim mohou práci výrazně usnadnit. Pojďme se na ně společně podívat!

BLOG Mediální shrnutí roku
Blog

#newtoninsights: TOP 5 zpráv roku 2024

Začátek nového roku vždy přináší jedinečnou příležitost zpomalit, ohlédnout se a zhodnotit uplynulých dvanáct měsíců. Je to čas bilancování – chvíle, kdy si připomínáme klíčové momenty, úspěchy i výzvy, které nás provázely. A nejinak je tomu i v případě zpráv a událostí, které proběhly v mediálním prostoru.

BLOG Car of the Year
Blog

Car of the Year 2025: Porovnání mediálních dat 3 finalistů

Prestižní anketa Car of the Year je zpět a s ní i dlouho očekávaný seznam sedmi finalistů pro rok 2025. Který model se stane králem automobilového světa?

Podívali jsme se blíže na mediální data 3 nominovaných finalistů, abychom podle vlastní sady kritérií určili, které z aut získá nejvíce bodů.

telefon kresba

Jdeme na to!