Mediální události roku 2015

profimedia 0257767039 migranti

Analytické oddělení společnosti NEWTON Media, a.s. připravilo pro Českou televizi přehled mediálně nejsledovanějších událostí roku 2015. Nejčastěji se v médiích objevovaly zprávy o migrační krizi, dění spojeném s tzv. islámským státemřecké finanční krizi.

Mediální události 2015

Mediální události roku 2015

Končící rok 2015 byl v médiích ve znamení migrační krize. Zprávy o ní časem opsaly oblouk od mladých mužů z Afriky k syrským rodinám putujícím Balkánem a od tragédií ve Středozemním moři k českým detenčním zařízením, situaci na Blízkém východě, v neposlední řadě pak také k debatě Čechů o nich samotných.

Dominantní tematika byla do značné míry provázána s publicitou tzv. Islámského státu a zejména v červnu a červenci jí silně asistovaly zprávy o finanční krizi v Řecku.

Pozornost médií od dění na Ukrajině se pozvolna odkláněla, jakkoli ohlas na Druhou mírovou dohodu v Minsku (únor) a eskalaci bojů na východě země, která jí předcházela, byl stále úctyhodný. Větší publicitu si nakonec získala ruská vojenská kampaň v Sýrii započatá v září.

Z tuzemských událostí byla mediálním evergreenem elektronická evidence tržeb reprezentující agendu Andreje Babiše a tzv. norská kauza odebraných dětí Evy Michalákové. Pozornost dále poutal prezident Zeman, a to zpravidla v kontroverzním duchu v návaznosti na počin umělecké skupiny Zhotoven v září a své vystoupení na pražském Albertově 17. listopadu. Mediálně vděčná je aktuální švýcarská kauza europoslance Miloslava Ransdorfa, v níž se relativně nejvíce angažují bulvární média.

MEDIAINFO

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

podcasty
Blog

700 nových podcastů v NewtonOne NG – víc obsahu, víc informací

Podcasty jsou důležitým zdrojem informací. Jejich popularita neustále roste, proto je je důležité zahrnout tyto zprávy do komplexního monitoringu médií. Rozšířením naší služby o více než 700 podcastů vám nyní přinášíme ještě širší přehled o zmínkách týkajících se vaší značky či oboru.

obrázek (19)
Blog

S funkcí Alerty zvládnete krizovou komunikaci odkudkoliv!

Ve světě médií se zprávy šíří rychlostí blesku a pro ty negativní to platí obzvlášť. Ať už jste z renomované společnosti, státní instituce nebo jste jednotlivcem, klíčem k úspěchu je mít přehled – a reagovat včas. Jenže jak udržovat přehled o neobvyklých a potenciálně škodlivých zprávách, aniž byste kvůli tomu museli vynaložit příliš mnoho energie a prostředků? Řešením mohou být Alerty.

blog osvc
Blog

Monitoring médií pro OSVČ: proč se vyplatí i vám 

Mediální prostor by neměly sledovat jen velké firmy a instituce. I živnostníci mohou mít prospěch z monitoringu mediálních zdrojů, pomůže jim ke sledování nejnovějších trendů v oboru i pro vyhledávání nových příležitostí.

blog komun strat
Blog

Jak na komunikační strategii v roce 2025

Pokud jste marketér, pak jsou pojmy jako komunikační a marketingová strategie jistě vaším denním chlebem. Pravděpodobně při jejich tvorbě pracujete s řadou tabulek, grafů a analytik. Jak jinak totiž podpořit své nové nápady než pomocí pevných dat, že? Ale napadlo vás někdy využít také informace získané z monitoringu médií? Právě ty totiž mohou být neocenitelným zdrojem inspirace…

telefon kresba

Jdeme na to!