Mediální obraz očkování v českých médiích

ockovani infrografika nah

Očkování proti chřipce je v sociálních médiích velmi živým tématem. Od začátku září 2017 do března 2018 jsme si k němu mohli přečíst více jak 6,5 tisíce komentářů na Facebooku, Twitteru, lnstagramu nebo diskuzích u webových článků a internetových fórech. Podívejte se, jak se diskuze kolem očkování proti chřipce vyvíjela.

Není překvapením, že lidé nejvíce řeší očkování proti chřipce v době chřipkové epidemie. U nás se obvykle jedná o únor nebo březen. To už je ale na očkování pozdě. Pozitivně se však k očkování vyjadřuje pouze pětina komentářů. I přesto, že 2/3 příspěvků se nese v neutrálním duchu, převládá mínění, že nejlepší prevencí je chřipku vyležet, a očkování samotné zůstává stranou. Není tedy pro většinu veřejnosti známé, populární, ani důvěryhodné.

Mediální obraz očkování

Jak komunikují významné profily na Facebooku

 

Není překvapením, že lidé nejvíce řeší očkování proti chřipce v době chřipkové epidemie. U nás se obvykle jedná o únor nebo březen. To už je ale na očkování pozdě. Pozitivně se však k očkování vyjadřuje pouze pětina komentářů. I přesto, že 2/3 příspěvků se nese v neutrálním duchu, převládá mínění, že nejlepší prevencí je chřipku vyležet, a očkování samotné zůstává stranou. Není tedy pro většinu veřejnosti známé, populární, ani důvěryhodné. Vzhledem k tomu, že stále většina diskutujících upřednostňuje jako prevenci chřipky běžně dostupné léky, podívali jsme se na komunikaci na vybraných FB profilech největších lékáren. Jak jsou v komunikaci úspěšné a jakou mají odezvu u fanoušků se podívejte v infografice. I zde se ukazuje se, že méně je někdy více. Další diskuze o očkování se vedou také na odborných profilech, kde se nejvíce dařilo stránce Svoboda očkování. Významný zdroj zmínek najdeme i na webech, které se zabývají fake news a konspiračními teoriemi (např. AZ247). Dobrou zprávou pro výrobce vakcín je, že se více dařilo příspěvkům na podporu očkování. Celou podrobnou analýzu si stáhněte ZDE (PDF ke stažení)

Potřebujete zjistit jaký je dosah komunikace vaší značky v sociálních médiích? Jak se o produktu či značce mluví na diskuzních fórech? Náš analytický tým sociálních médií je tu pro vás. Napište na kampan@newtonmedia.cz a nechte si udělat nabídku analýzy zdarma!

Čtěte také

podcasty
Blog

700 nových podcastů v NewtonOne NG – víc obsahu, víc informací

Podcasty jsou důležitým zdrojem informací. Jejich popularita neustále roste, proto je je důležité zahrnout tyto zprávy do komplexního monitoringu médií. Rozšířením naší služby o více než 700 podcastů vám nyní přinášíme ještě širší přehled o zmínkách týkajících se vaší značky či oboru.

obrázek (19)
Blog

S funkcí Alerty zvládnete krizovou komunikaci odkudkoliv!

Ve světě médií se zprávy šíří rychlostí blesku a pro ty negativní to platí obzvlášť. Ať už jste z renomované společnosti, státní instituce nebo jste jednotlivcem, klíčem k úspěchu je mít přehled – a reagovat včas. Jenže jak udržovat přehled o neobvyklých a potenciálně škodlivých zprávách, aniž byste kvůli tomu museli vynaložit příliš mnoho energie a prostředků? Řešením mohou být Alerty.

blog osvc
Blog

Monitoring médií pro OSVČ: proč se vyplatí i vám 

Mediální prostor by neměly sledovat jen velké firmy a instituce. I živnostníci mohou mít prospěch z monitoringu mediálních zdrojů, pomůže jim ke sledování nejnovějších trendů v oboru i pro vyhledávání nových příležitostí.

blog komun strat
Blog

Jak na komunikační strategii v roce 2025

Pokud jste marketér, pak jsou pojmy jako komunikační a marketingová strategie jistě vaším denním chlebem. Pravděpodobně při jejich tvorbě pracujete s řadou tabulek, grafů a analytik. Jak jinak totiž podpořit své nové nápady než pomocí pevných dat, že? Ale napadlo vás někdy využít také informace získané z monitoringu médií? Právě ty totiž mohou být neocenitelným zdrojem inspirace…

telefon kresba

Jdeme na to!