Marie Claire bude od listopadu vycházet v Burdě

marie claire

Novým vydavatelem tuzemské verze časopisu Marie Claire se od jeho listopadového čísla stane Burda Praha.

 

Logo Marie Claire, Zdroj: Marie Claire CZ

Po více než pěti letech přestane Sanoma Media Praha vydávat měsíčník Marie Claire. Poslední číslo vyjde v září.  Neznamená to ale definitivní konec titulu. Nově byla licence přidělena vydavatelství Burda Česká republika. „Burda převezme veškeré odpovědnosti spojené s vydáváním časopisu a prodejem inzerce od listopadového čísla roku 2013,“ napsala společnost Burda v oficiální tiskové zprávě.

„Marie Claire je perfektní značka, se kterou významně posílíme naše jedinečné portfolio exkluzivních ženských lifestylových titulů. Těšíme se, že budeme moci inspirovat sebejisté, chytré a módu milující české čtenářky Marie Claire, které jsou inteligentní a chtějí také vypadat skvěle,“ prohlásila v této souvislosti Petra Fundová, jednatelka vydavatelství Burda Praha a Burda Media 2000.

S prodaným nákladem 495 000 je Marie Claire ve Francii číslo jedna mezi ženskými luxusními měsíčníky. Celkem 72 edicí Marie Claire a jejích sesterských časopisů vychází v 34 zemích světa a měsíčně osloví více než 15 milionů žen. V Česku podle monitoringu z ABC ČR činil v květnu 2013 prodej zhruba 14.000 kusů.

Ukončení vydávání Marie Claire neovlivní portfolio Sanomy a prý zapadá do procesu rekonstrukce portfolia společnosti Sanoma Media Praha složeného z tradičních a oblíbených tuzemských značek a světově proslulých exkluzivních magazínů. Sanoma Media Praha je přesvědčena, že Marie Claire brzy nahradí nové tituly. Generální ředitelka společnosti Agnieszka Dolezych v této souvislosti prozradila: „Připravujeme několik projektů. Měsíčník Marie Claire, který chybí na polském i německém trhu, bychom chtěli vystřídat časopisy, které jsou úspěšné v sousedních zemích.“

Podle všeho Sanoma Media Praha údajně zvažuje, že v Česku začne vydávat módní magazín Glamour, který u nás zatím v lokální verzi nevychází (na rozdíl napríklad od našich německých sousedů).

 

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

fibep_blog
Blog

Copyright Talks 2025: Budoucnost licencování médií v éře AI

V pátek 28. března 2025 se v italském Miláně uskutečnil již osmý ročník oborové konference Copyright Talks 2025. Tato akce byla už tradičně pořádána mezinárodní asociací FIBEP, která zastřešuje více než 120 firem zaměřených na mediální monitoring z 50 zemí světa.

esg_report
Blog

ESG Media Index: Změřte efektivitu své komunikace

Termín ESG ušel v českých médiích v posledních letech dlouhou cestu. A zatím to nevypadá, že by se chystal odejít do ústraní. Naopak, pojmy Environmental, Social a Governance, tedy anglická slova, ze kterých zkratka pochází, se už trvale zabydlela i ve slovníku nejedné firmy.

tajna_zbran
Blog

Monitoring médií jako tajná zbraň úspěšného marketingu

Pochopit chování vašich zákazníků je klíčem k úspěchu v každém odvětví. A nejlepší způsob, jak toho dosáhnout, je využít cenný zdroj informací, který vám poskytne vhled do toho, jak přemýšlí a co si myslí ti, na které cílíte. Ano, mluvíme o sociálních sítích.

obrázek (21)
Blog

Správná data, správná rozhodnutí: Nemocnice v mediálním světě

Moderní nemocnice se dnes nezaměřují pouze na léčbu pacientů – musí čelit celé řadě výzev. Nejde jen o zabezpečení proti kybernetickým útokům nebo efektivní administrativu, ale také o kvalitní komunikaci s veřejností, udržení důvěryhodnosti a zajištění transparentnosti ve zdravotnictví. To je složitý úkol, avšak existují nástroje, které mohou nemocnicím výrazně usnadnit práci.

obrázek (22)
Blog

Customer Success: Více než jen podpora – klíč k efektivnímu využití služby  

Když využíváte nějaký nástroj, obvykle chcete, aby Vám usnadnil práci. Mnohdy to není jen o jeho funkcích, ale hlavně o tom, jak je dokážete využít… A právě tady vstupuje do hry tým Customer Success (CS). Jeho hlavním cílem je, aby klienti vytěžili z naší aplikace NewtonOne NG maximum, šetřili svůj čas a pracovali efektivněji.  

ecdc_vyhra
Blog

Další vítězství v mezinárodním tendru pro NEWTON Media

Společnost NEWTON Media si připsala další velký úspěch na poli zahraničního monitoringu médií a mediálních služeb. Po čtyřech letech úspěšné spolupráce opět zvítězila v zahraničním tendru Evropského střediska pro prevenci a kontrolu nemocí (ECDC).

telefon kresba

Jdeme na to!