Lidé chtějí zábavu!

marek suchy

I když má Rádio Impuls podle průzkumů nejdůvěryhodnější zpravodajství, lidé ho prý na webu moc nečtou. Jednoznačně dávají přednost poslechu a zábavě. Více v rozhovoru s ředitelem on-line oddělení Rádia Impuls Markem Suchým.

Foto: Marek Suchý, Zdroj: Matyáš Kaiser

Jak jsi spokojený s webem – internetovým portálem Rádia Impuls? Jak by z vizuálního i funkčního hlediska obstál impuls.cz ve srovnání s konkurencí?

Kdysi, když vznikala současná podoba webu Rádia Impuls, jsme přemýšleli nad tím, co návštěvníci od radiového webu očekávají. Do té doby, jsme nabízeli veškeré informace, kterými rádio disponovalo. To jsou zpravodajství, informace z dopravy, ceny pohonných hmot a původní pořady.

Z analýzy návštěvnosti vyplynulo, že lidé chtějí zábavu. Pro celorepublikové zpravodajství lidé chodí na etablované zpravodajské portály a i když má Rádio Impuls podle průzkumů nejdůvěryhodnější zpravodajství, lidé ho na webu moc nečtou, dávají přednost poslechu.

Oddělili jsme tedy informace od rádia. Na webu iregiony.cz přinášíme zpravodajství z regionů, dopravu a ceny benzínu. Na Impuls.cz dáváme video a audio záznamy pořadů, soutěže a dění v Ráááádiu. Rozdělení se ukázalo jako krok správným směrem, a proto v současné době chystáme novou podobu webu, která bude ještě více rádiová.

Jaká specifika má "rádio" web – jak se liší od webových stránek například TV, či novin? A jakou roli má vlastně pro rádio … video obsah, audio obsah na internetu?

Web televize či deníku má oproti rádiovému webu cestu jasnou, překlápí svoji produkci na web, mnohdy to ale k zajištění solidní návštěvnosti nestačí. Zdá se, že lidé, jsou nabídkou  přesyceni.

Jakou úlohu má web pro rádio? Myslím, že stejnou jako pro ostatní, je to levné médium, kde se dají realizovat příjmy, které se neuskutečnily v médiu hlavním. Produkt se prodává 2x a pokaždé cílí na trochu jinou skupinu lidí. Nezanedbatelná je také role podpory hlavního média a oboustranná komunikace s posluchačem, což není v klasických médiích možné.

O co je mezi návštěvníky největší zájem – jak je to s web soutěžemi – je to stále to největší lákadlo?

Největší zájem na webu Rádia Impuls je o on-line poslech rádia, soutěže, především o hru Haló tady Impulsovi. Následuje archiv videí, jemuž kralují Impulsy Václava Moravce a vtip Vlasty Korce.

Intenzivně se dnes mezi odborníky diskutuje o zpoplatnění webového obsahu – je to i cesta pro web rádia? Rozdělit obsah na dvě části – základní a prémiový?

O zpoplatnění našeho webu neuvažuji, to je cesta, kterou se mohou vydat jen weby se specializovaným obsahem.

Dají se vnímat nějaké aktuální trendy ve struktuře/fungování web stránek médií, resp. rádií (odkud kam se to posouvá…)?

Weby jdou neustále dopředu, v poslední době se strukturou zjednodušují, dbají na větší přehlednost a jednoduchou orientaci v obsahu. Do značné míry k tomu přispěly mobilní zařízení, kde je složitější se někam „proklikat“.

Aktuálně se často diskutuje i o vykrádání obsahu webu, jako je to v případě Impuls.cz? Jste svědky kradení vašeho obsahu, resp. jak je na tom samotný Impuls.cz s přebíráním cizího obsahu, resp. dodržováním autorského zákona jako takového?

Vykrádání webu impuls.cz jsem zaznamenal asi jen na Youtube.com. Někdo si na svůj profil nahrál Impulsí videa, ve snaze je zpeněžit kontextovou reklamou. Naštěstí existuje v CMS Youtube nástroj, kterým se k autorství přihlásíte a nastavíte si, jestli chceme videa na jiných profilech zakázat, nebo jestli jen chcete přesměrovat příjem z reklamy na svůj účet.

Impuls.cz cizí obsah nepřebírá, na iRegiony.cz jde i obsah od partnerů např. od Vltava Labe Press, ale s těmi máme dlouhodobé smlouvy.

Martin Maruniak
autor je novinář

Čtěte také

obrázek (9)
Blog

Jak změřit úspěšnost PR kampaní v roce 2025 

Public relations (PR) hrají klíčovou roli při budování pozitivního obrazu značky – ať už jde o jednotlivce, firmy nebo instituce. Utvářejí vztahy s veřejností s cílem zlepšit vnímání dané značky u cílové skupiny. V dnešní době však PR specialisté nemusí všechno zvládat sami – existuje celá řada nástrojů, které jim mohou práci výrazně usnadnit. Pojďme se na ně společně podívat!

BLOG Mediální shrnutí roku
Blog

#newtoninsights: TOP 5 zpráv roku 2024

Začátek nového roku vždy přináší jedinečnou příležitost zpomalit, ohlédnout se a zhodnotit uplynulých dvanáct měsíců. Je to čas bilancování – chvíle, kdy si připomínáme klíčové momenty, úspěchy i výzvy, které nás provázely. A nejinak je tomu i v případě zpráv a událostí, které proběhly v mediálním prostoru.

BLOG Car of the Year
Blog

Car of the Year 2025: Porovnání mediálních dat 3 finalistů

Prestižní anketa Car of the Year je zpět a s ní i dlouho očekávaný seznam sedmi finalistů pro rok 2025. Který model se stane králem automobilového světa?

Podívali jsme se blíže na mediální data 3 nominovaných finalistů, abychom podle vlastní sady kritérií určili, které z aut získá nejvíce bodů.

BLOG ISAAC
Blog

Představujeme Vám Isaaca® – AI asistenta nové generace

Stejně jako Isaac Newton přispěl svými objevy k vědecké revoluci, i my v Newton Media měníme způsob práce
s mediálními daty díky nejmodernějším technologiím.
Naším cílem je přinášet inovace
a posouvat hranice, a proto přicházíme s revolučním řešením na českém trhu – s Vaším novým parťákem pro analýzu dat: Isaacem.

AMEC Ai
Blog

Oborové novinky: Poznatky z AMEC Measurement Month

Nezanedbáváme své vzdělávání ani na chvíli! I letos jsme se zúčastnili virtuální události s názvem AMEC Measurement Month, která každoročně během měsíce listopadu přináší sérii přednášek, webinářů a diskuzí na témata, která aktuálně hýbou světem media intelligence.

telefon kresba

Jdeme na to!