Levný recept na obnovu televizní slávy

hruska 6456

Kdysi nejmocnější médium v zemi nám po čase připomíná, že jeho éra ještě neskončila. TV Nova totiž pochopila, že láska diváků prochází žaludkem.

Foto: Luxor, křest kuchařky. Zdroj: Profimedia.cz

Televizní kuchař Láďa Hruška se podle nejčtenějšího tuzemského deníku stal přes noc milionářem, když prodal čtyřicet tisíc výtisků své knihy ještě před jejím křtem. „Chutné a levné“ recepty z více i méně uvěřitelných ingrediencí se tak pomalu stávají standardní součástí českých domácností, které se pomocí levnějších potravin snaží vypořádat s důsledky ekonomické krize.

Hruška v roli Fénixe

Za dvě stovky tak zájemci o levné pochutiny nakupují kuchařky jako zběsilí, komu nestačí tištěný text, může si za přibližně stejnou cenu pořídit také názorné DVD – k dostání je exkluzivně v síti supermarketů Penny Market. Co dodat? Že už jsem skoro nevěřil, že by kdysi nejmocnější české médium ještě někdy mohlo povstat jako fénix z popela.

Po prodloužení televizních zpráv a vycpávek v podobě živých vstupů z vedlejší kanceláře se televize Nova stala pouhým stínem své někdejší slávy. Časy, kdy večerní Televizní noviny (i ten název koneckonců Nova převzala od někdejší Československé televize) na Nově sledovala téměř polovina majitelů televizorů, jsou už dávno passé, stejně jako doba, kdy Nova určovala témata večerních debat u hospodských stolů.

Babicův potomek a silná značka

Jak se tedy Nově povedlo zvrátit klesající trajektorii? Každovečerní opakování podivných receptů jako toustové suši, knedlíky bez vaření nebo chipsy z kuřecích kůžiček zajistilo jejich autorovi přesně onen potřebný „agenda setting“ – znáte lepší téma k hovoru u hospodského stolu? Nakonec se vždy našel někdo, kdo to doopravdy vyzkoušel.

A tak se Babicův "potomek" postupně stával stále populárnějším – obrážel recenzovat nemocniční kuchyně převlečen za slabomyslného pacienta, dokazoval, že chleba spadne dolů vždy tou namazanou stranou a po životní roli potravinového inspektora pobláznil národ i svým vařením – jednoduchým a levným. A Češi, obecně známí jako popelnice Evropy, to Láďovi žerou.

Láďa je podle mně dostupných informací v reálném životě skutečný sympaťák, takže mu úspěch přeji. Navíc mě přesvědčil, že Nova - i přes zmíněný ústup ze slávy – je nadále médiem, se kterým musíme počítat. A za to mi ta Hruškova lekce upřímně stála.

MEDIAINFO

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

1 3
Blog

5 způsobů, jak využít media intelligence pro rozvoj turismu ve městech

I to nejmenší město se může stát turisticky atraktivní, když dokáže správně komunikovat své přednosti. Ať už jsou to přírodní krásy, zajímavá ubytování nebo historické památky – každé místo dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu. Jak ale dosáhnout toho, aby se návštěvníci rozhodli přijet zrovna k Vám?

IMG 9914
Blog

Společné setkání se zástupci státní správy v Museu Kampa

Ve středu 16. října 2024 jsme se v podvečerních hodinách sešli v krásném prostředí Musea Kampa v Praze ke společnému setkání členů týmu Newton Media a zástupců tiskových a komunikačních oddělení v rámci státní a veřejné správy.

akvizicni kampan 2
Blog

Moderní samospráva: Jak zefektivnit práci s mediálními daty 

Moderní úřad, pokud chce být otevřený a pružně reagovat na podněty veřejnosti, by se měl naučit pracovat s mediálními daty. Ta mu napoví nejen jaká nálada panuje ve společnosti v souvislosti s krajskou politikou, ale také dovolí rychle reagovat na mediální kauzy a PR krize. Kvalitní a pravidelný monitoring médií je zkrátka něco, co by žádný krajský ani městský úřad neměl zanedbat. Jak ale vybrat ten, který Vám poskytne tu nejvyšší přidanou hodnotu?

zálohování 2
Blog

Analýza mediálních výstupů příznivců a odpůrců zálohování 

V posledních letech se ve veřejném prostoru se stále častěji objevuje nové téma, které by mohlo mít celospolečenské dopady, pokud se legislativně prosadí. Řeč je o snaze zavést povinné zálohování PET lahví a hliníkových plechovek od nápojů s cílem zvýšit míru recyklace a opětovné využití již použitých obalů. Vláda sice novelu obalového zákona právě dnes schválila na svém zasedání, nicméně návrh ještě musí projít parlamentem. Proti kampani k zálohování se ale vzedmula i vlna kritiky a odporu vůči změnám v dosavadním systému. Který z těchto dvou táborů zatím vítězí v mediálním prostoru?

telefon kresba

Jdeme na to!