Krize v Evropě 2 aneb jak se správně dělá PR

silhanova

Šéfredaktor bulvárního webu Extra.cz Pavel Novotný, posílen prezentací své osoby a webu v prime time dokumentu na ČT2, se rozhodl povzbudit i ostatní kolegy v branži.

Foto: Lucie Šilhánová Zdroj: Evropa 2

Připojil se tak k moderátorské dvojici z ranní show Evropy 2 Leoši Marešovi a Patriku Hezuckému v jejich boji proti vyhazovu kolegyně Lucie Šilhánové. Ta doplatila na neshody s ředitelkou stanice Jitkou Fürst, která Šilhánové dala výpověď s odůvodněním, že její věk neodpovídá snahám Evropy 2 o omlazení programu. Vyhazov kolegyně ovšem její parťáci z ranní show nenechali jenom tak a ve vysílání zazněla z úst Leoše Mareše památná věta „Sejdeme se s klukama, co jsou naštěstí nad ní, a maj rozum.“

Kdo s kým spí a český rybník v praxi

Jí měl na mysli právě Jitku Fürst a kluci nad ní jsou ředitelé společnosti Lagardère, do jejíhož portfolia krom Evropy 2 patří třeba Frekvence 1, Bonton nebo server Koule. Majitelem společnosti je zakladatel prvního soukromého rádia v Čechách, tedy Evropy 2, Michel Fleischmann, výkonným ředitelem Miroslav Hrnko. Přesně v tento moment se do přestřelky vložila bulvární média, která Leoš Mareš vcelku pochopitelně fascinuje, a v čele s portálem Pavla Novotného začala přilévat olej do ohně.

Podle Pavla Novotného trhaly články o krizi v ranní show Evropy 2 čtenářské rekordy, a proto jí na svém webu věnoval v průměru dva články denně. Svým ironickým stylem popsal nejen jednání mezi moderátorským týmem a managementem stanice, ale uvedl i důvod, proč se Jitka Fürst (rozená Augustinová) stala šéfkou stanice. Podle Novotného jí po kariéře tiskové mluvčí Českého Krumlova na ředitelskou pozici v Evropě 2 pomohly „nadstandardní vztahy“ s Michelem Fleischmannem.

Mediální kolotoč a životopis paní Fürst

Fürst kdysi v Lagardère profesně začínala, tři roky se starala o marketingové výzkumy jednotlivých stanic. Na základě inzerátu se posléze rozhodla zkusit štěstí na českokrumlovské radnici a po čtyřech letech odešla řídit oddělení marketingu v budějovickém Budvaru. Tam ji také zastihla nabídka šéfovat Evropě 2. Podle zdrojů Extra.cz ale rozhlasové práci příliš nerozumí (ačkoli při studiích vypomáhala v jihočeském Rádiu Faktor) a porady týmu často uzurpuje právě Leoš Mareš.

Celá anabáze kolem Šilhanové vyvrcholila koncem týdne, kdy ve vysílání vyzval Leoš Mareš k demonstraci před sídlem Evropy 2. Jeho výzvu zopakovala většina celoplošných českých médií a páteční ráno tak mediální analytici očekávali s napětím – dorazí někdo? Dojde k narušení vysílání? Bude se management bavit s ulicí? Nakonec celá akce připomínala spíše happening – celou show totiž kompletně ovládl tým Pavla Novotného, který na místo nechal přistavit nákladní automobil, na jehož korbě vytvořil improvizované studio.

Demonstrací k bezvýznamnosti

Absurditu situace zdůraznila zhruba dvacítka odvážlivců, kteří poslechli Marešovy výzvy a dostavili se na místo. K vidění byly i dva doma vyrobené transparenty. Veškerou pozornost na sebe ale strhnul showman Novotný, který na dovršení všeho na místo pozval bývalého milence Ivety Bartošové Domenico Martucciho, který se dostavil s transparentem Pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Online přenos na Extra.cz se bezesporu povedl a Novotnému se podařilo další bezva promo jeho webu.

Jako promo ale vypadá celá medializace odchodu Šilhánové. Jen co se poslední hlouček rádobydemonstrantů rozešel z Wenzigovy ulice, rozeslala mluvčí společnosti Lagardère tiskovou zprávu, že Šilhánová od pondělí nastupuje na Primu jako moderátorka Diváckých zpráv. Symbióza bulvárních médií tak dosáhla pozoruhodného úspěchu, jehož nešťastnou hrdinkou nebyla vyhozená Šilhánová, ale hrstka zmanipulovaných rádoby fandů, pečlivě sledovaných bulvárními novináři. Zdalipak dorazí, až dalšího z jejich oblíbenců dožene nepřízeň mocných?

Jan Brychta
autor je redaktorem týdeníku Marketing&Media

Čtěte také

1 3
Blog

5 způsobů, jak využít media intelligence pro rozvoj turismu ve městech

I to nejmenší město se může stát turisticky atraktivní, když dokáže správně komunikovat své přednosti. Ať už jsou to přírodní krásy, zajímavá ubytování nebo historické památky – každé místo dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu. Jak ale dosáhnout toho, aby se návštěvníci rozhodli přijet zrovna k Vám?

IMG 9914
Blog

Společné setkání se zástupci státní správy v Museu Kampa

Ve středu 16. října 2024 jsme se v podvečerních hodinách sešli v krásném prostředí Musea Kampa v Praze ke společnému setkání členů týmu Newton Media a zástupců tiskových a komunikačních oddělení v rámci státní a veřejné správy.

akvizicni kampan 2
Blog

Moderní samospráva: Jak zefektivnit práci s mediálními daty 

Moderní úřad, pokud chce být otevřený a pružně reagovat na podněty veřejnosti, by se měl naučit pracovat s mediálními daty. Ta mu napoví nejen jaká nálada panuje ve společnosti v souvislosti s krajskou politikou, ale také dovolí rychle reagovat na mediální kauzy a PR krize. Kvalitní a pravidelný monitoring médií je zkrátka něco, co by žádný krajský ani městský úřad neměl zanedbat. Jak ale vybrat ten, který Vám poskytne tu nejvyšší přidanou hodnotu?

zálohování 2
Blog

Analýza mediálních výstupů příznivců a odpůrců zálohování 

V posledních letech se ve veřejném prostoru se stále častěji objevuje nové téma, které by mohlo mít celospolečenské dopady, pokud se legislativně prosadí. Řeč je o snaze zavést povinné zálohování PET lahví a hliníkových plechovek od nápojů s cílem zvýšit míru recyklace a opětovné využití již použitých obalů. Vláda sice novelu obalového zákona právě dnes schválila na svém zasedání, nicméně návrh ještě musí projít parlamentem. Proti kampani k zálohování se ale vzedmula i vlna kritiky a odporu vůči změnám v dosavadním systému. Který z těchto dvou táborů zatím vítězí v mediálním prostoru?

telefon kresba

Jdeme na to!