Kdo s koho? Nestlé vs. Kraft

nestle vs kraft

Ilustrační foto, Zdroj: ČTK/imago stock&people

Medan.sk pripravil prehľad kvantitatívnej komparatívnej medializácie dvoch najznámejších potravinových značiek Nestlé a Kraft. Monitorovali sme slovenský (Nestlé Slovensko, Kraft Foods Slovakia) a český mediálny trh (Nestlé Česko, Kraft Foods ČR) so zameraním na porovnanie 1.Q roka 2012 a 2013. V tomto roku bude prebiehať premenovanie spoločnosti Kraft Foods. Na Slovensku a v Česku bude pôsobiť ako Mondeléz.

Vzhľadom na veľkosť trhu, sa v počte uverejnených príspevkov celkovo darilo viac značkám na českom trhu. V medzikvartálnom porovnaní si však najviac polepšila Nestlé Slovensko (nárast o 34,15%). V celkovom poradí jej v 1.Q/2013 patrilo 3. miesto. Pokles medializácie sme evidovali len pri Kraft Foods Slovakia, ktorá zaznamenala celkovo i najmenej príspevkov.

Tak ako na českom trhu, tak i na slovenskom trhu sa poradie v rebríčkoch medzikvartálne nezmenilo.

Český trh:

1. miesto – Nestlé Česko (nárast o 17,4%)
2. miesto – Kraft Foods ČR (nárast o 1,68%)

Slovenský trh:

1. miesto – Nestlé Slovensko (nárast o 34,15%)
2. Kraft Foods Slovakia (pokles o -43,08%)

Zdroj: Medan.sk

Český trh

Nestlé Česko a Kraft Foods ČR mali najvyššiu medializáciu vo februári, a to ako v 1.Q 2012, tak i v 1.Q/2013. Kraft Foods ČR mala medializáciu v rámci skupín médií rozloženú takmer rovnomerne. Najvyššiu medializáciu dosiahla na internetových portáloch. Nestlé Česko bola v 1.Q/2012 komunikovaná najviac v regionálnych tituloch, v 1.Q/2013 naopak na internetových portáloch. Prvenstvo získala v skupine TV a rozhlas, a to v 1.Q/2013.

Zdroj: Medan.sk

Zdroj: Medan.sk

Slovenský trh

Nestlé Slovensko a Kraft Foods Slovakia mali najvyššiu medializáciu v 1.Q/2012 v marci, v 1.Q/2013 vo februári. V medzikvartálnom porovnaní bola u oboch najvyššia medializácia evidovaná na internetových portáloch. V TV a rozhlase bola medializovaná len Nestlé Slovensko, a to v 1.Q/2013. V ekonomických časopisoch získala prvenstvo Kraft Foods Slovakia, a to v 1.Q/2013.

Zdroj: Medan.sk

Zdroj: Medan.sk

Martin Gonda
mediální analytik Medan.sk

Čtěte také

reputacni
Blog

Jak efektivně využít monitoring k reputačnímu managementu

Reputace je dnes jedním z nejcennějších aktiv – ať už jde o firmu, instituci nebo jednotlivce. Stačí jeden kritický článek nebo virální příspěvek na sociálních sítích a roky budovaná pověst může přijít k úhoně. Právě tady hraje klíčovou roli monitoring médií. Umožňuje v reálném čase sledovat, jak vás vnímá veřejnost, a včas zachytit i tu nejmenší známku potenciální krize.

fibep_blog
Blog

Copyright Talks 2025: Budoucnost licencování médií v éře AI

V pátek 28. března 2025 se v italském Miláně uskutečnil již osmý ročník oborové konference Copyright Talks 2025. Tato akce byla už tradičně pořádána mezinárodní asociací FIBEP, která zastřešuje více než 120 firem zaměřených na mediální monitoring z 50 zemí světa.

esg_report
Blog

ESG Media Index: Změřte efektivitu své komunikace

Termín ESG ušel v českých médiích v posledních letech dlouhou cestu. A zatím to nevypadá, že by se chystal odejít do ústraní. Naopak, pojmy Environmental, Social a Governance, tedy anglická slova, ze kterých zkratka pochází, se už trvale zabydlela i ve slovníku nejedné firmy.

telefon kresba

Jdeme na to!