Jak MS v hokeji zvedlo zájem o Ostravu a Prahu v zahraničních médiích?

obrázek

Jen máloco dokáže zvednout publicitu města tak, jako probíhající šampionát národního sportu. Ať už je ten sport jakýkoliv pro různé státy. Pro nás Čechy je to bezesporu hokej, ale vnímají to stejně tak i v zahraničí? 

To nás zajímalo, proto jsme se podívali do naší aplikace NewtonOne nové generace. Během pár jednoduchých kliků jsme zjistili, jak moc se (a jestli vůbec) zvedla publicita Prahy a Ostravy v zahraničních médiích během mistrovství světa v ledním hokeji, které tato města hostila v období od 10. do 26. května 2024. 

Mediální data nade vší pochybnost potvrdila naše tušení. Například v případě Ostravy se oproti loňskému květnu dramaticky zvýšil počet mediálních výstupů z pouhé tisícovky na téměř 13 tisíc. To je nárůst publicity až 14x oproti stejnému období v roce 2023. A navíc jsme mohli vidět, že celých 90 % zahraničních výstupů o Ostravě se týkalo ledního hokeje. 

obrázek (1)

Oproti tomu publicita Prahy ve sledovaném období hokejového šampionátu vzrostla “jen” o 13 % na celkových 23 580 mediálních výstupů oproti květnu 2023. Zde ale musíme dodat, že v té době publicitě Prahy výrazně pomáhaly zmínky o blížícím se finále fotbalové konferenční ligy. Praha tedy měla jinou akci, která “táhla” pozornost zahraničních médií, což Ostrava ne. 

Z našich dat tedy můžeme vyvodit, že šampionáty podobného typu mohou někdy i dramaticky zvýšit zájem zahraničních médií o naše města. My tedy říkáme, čím více jich bude, tím lépe! 

Čtěte také

trendy
Blog

Jak využít trendujících témat pro posílení Vašeho brandu? 

Každý den produkují firmy i jednotlivci nepřeberné množství obsahu s jediným cílem – získat nového zákazníka. Je proto čím dál těžší zaujmout a přitáhnout pozornost čtenáře, o jehož pozornost bojuje hned několik konkurenčních firem. Jak ale dosáhnout toho, aby zrovna Váš obsah vystupoval nad ostatní? Pojďme se na to společně podívat.

Jana Barakova CEO
Blog

Ohlédnutí Jany Barákové: 6 měsíců ve funkci CEO Newton Media

Někomu se půl roku může zdát jako dlouhá doba, ale pro Janu Barákovou vše uběhlo v rychlém tempu. Od ledna 2024, kdy byla jmenována na pozici ředitelky Newton Media, musela totiž čelit nejedné výzvě. Zajímalo nás, jak toto období plné změn vnímá a jak se se svou novou rolí sžila. Sedli jsme si proto společně ke krátkému rozhovoru, který Vám exkluzivně přinášíme na stránkách tohoto blogu.

OH 04 1
Blog

Sportovci vs. média

Hlavními hvězdami mediálních přehledů se tak stávají sportovci. Slyšíme o nich v televizi, vidíme je na sociálních sítích, píše se o nich na internetu. Kdo z nich je ale ten pomyslný král mediálního prostoru? A kdo jsou jeho (nebo její) vyzyvatelé?  Nad těmito otázkami jsme taky přemýšleli. Nebylo nic snazšího než si pro odpovědi zajít do naší aplikace pro správu médií NewtonOne nové generace, ve které jsme za pár kliků našli všechna potřebná data. 

DALL·E 2024 07 24 09.34.37 A simple illustration showing a business professional wearing less formal clothing, such as a casual shirt and jeans, using a computer to monitor comp
Blog

Hlavní důvody, proč byste měli monitorovat Vaši konkurenci

Ať už jste začínající podnikatel, který právě vstupuje na trh se svým prvním produktem, nebo zavedená značka s desítkami zaměstnanců, s největší pravděpodobností máte hned několik hlavních konkurentů. A ti bojují o stejný segment trhu a stejné zákazníky jako Vy. Jak ale identifikovat, jakou konkurenci má vůbec cenu sledovat a jak se můžete poučit z toho, co o ní píší jejich zákazníci? Na to se společně podíváme v dnešním blogu.

telefon kresba

Jdeme na to!