Jak má vypadat redakce budoucnosti?

kongres

Digitální média změní i nastavení redakční práce.

 

Zdroj: Tiskový servis – 65. Světový novinářský kongres

Tvrdí to konzultační společnost pro média Innovation. Své představy o redakci budoucnosti prezentovala na 65. Světovém novinářském kongresu v Thajsku (World Newspaper Congress). „Newsroom a integrace novinářské práce jsou nutností, pokud chtějí být média konkurenceschopné v digitální éře,“ prohlásil Juan Señor ze společnosti UK Innovation Media Consulting. Podle něho se organizační struktura a „prožitky“ z tištěných dob musí radikálně změnit.

Foto: Juan Seño, Zdroj: WAN IFRA

Innovation proto navrhuje následující řešení:

– Vytvořit dva rytmy v newsroomu: rychlý a hloubkový
– „Radarové“ oddělení by mělo mít na starosti aktuální zpravodajství
– „Echo“ oddělení pokryje sociální média a SEO
– Nezbytností je analytické oddělení a datová žurnalistika

– Samozřejmostí je, že informace je třeba přinášet nejen v psané, ale také obrazové podobě
… a měl by vzniknout i tzv. „business superdesk“, který v sobě zarhne marketing, prodej, IT i development.

Zdroj: WAN IFRA

Světová asociace novin a vydavatelů novin (WANIFRA), která zastupuje více než 18.000 novin a časopisů, 15.000 internetových stránek a více než 3000 společností ve více než 120 zemích, zveřejnila v této souvislosti také již devátou zprávu o stavu zpravodajského průmyslu. Zde najdete pět klíčových trendů součastnosti. Zpravodajský cyklus se zrychluje a roste objem tzv. mobilních zařízení. Média musí vyprávění svých příběhů inovovat – s důrazem na interaktivnost a multimediálnost (i za cenu zpoplatnění některých informací). Stále větší sílu mají i tzv. sociální média a občanská žurnalistika.

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

reputacni
Blog

Jak efektivně využít monitoring k reputačnímu managementu

Reputace je dnes jedním z nejcennějších aktiv – ať už jde o firmu, instituci nebo jednotlivce. Stačí jeden kritický článek nebo virální příspěvek na sociálních sítích a roky budovaná pověst může přijít k úhoně. Právě tady hraje klíčovou roli monitoring médií. Umožňuje v reálném čase sledovat, jak vás vnímá veřejnost, a včas zachytit i tu nejmenší známku potenciální krize.

fibep_blog
Blog

Copyright Talks 2025: Budoucnost licencování médií v éře AI

V pátek 28. března 2025 se v italském Miláně uskutečnil již osmý ročník oborové konference Copyright Talks 2025. Tato akce byla už tradičně pořádána mezinárodní asociací FIBEP, která zastřešuje více než 120 firem zaměřených na mediální monitoring z 50 zemí světa.

esg_report
Blog

ESG Media Index: Změřte efektivitu své komunikace

Termín ESG ušel v českých médiích v posledních letech dlouhou cestu. A zatím to nevypadá, že by se chystal odejít do ústraní. Naopak, pojmy Environmental, Social a Governance, tedy anglická slova, ze kterých zkratka pochází, se už trvale zabydlela i ve slovníku nejedné firmy.

telefon kresba

Jdeme na to!