Internetová bezpečnost v médiích

ICT infografika nahled

Digitální gramotnost se dnes týká snad každého z nás a zahrnuje i bezpečné chování na internetu. Díky naší analýze si uděláte obrázek, jak se internetové bezpečnosti věnují tradiční média a prozkoumáte, jak se o ní mluví na sociální sítích.

V tradičních a sociálních médiích se internetová bezpečnost, co do počtu zmínek, objevu poměrně stejně často. Diskuze pokrývá rady pro rodiče dětí, příspěvky o jednotlivých projektech na podporu internetové bezpečnosti nebo obecné rady k aplikacím a problémům. Kyberbezpečnost se také řeší v souvislosti workshopů, seminářů a přednášek. Zjistili jsme, že v tomto směru zcela opomíjenou cílovou skupinou zůstávají senioři. Za sedm měsíců byl publikován pouze jeden článek, který se setkal s velmi negativním přijetím.

Kde uživatelé řeší nejčastěji internetovou bezpečnost?

Zvyšte povědomí o vaší značce

Zapojte se do některého z projektů věnujících se internetové bezpečnosti a získáte další příležitost pro komunikaci. V tradičních i sociálních médiích za sledované období byly nejvíce exponované projekty SaferInternet a Kraje pro bezpečný internet. Staňte se opinion makerem a odborným mluvčím problematiky v mediálním prostoru nebo se zaměřte na CSR aktivity orientované na osvětu v oblasti internetové bezpečnosti.

Publicita projektů zaměřených na internetovou bezpečnost

 

Antiviry, sentiment a medializace

Samostatnou kapitolu v oblasti internetové bezpečnosti představují antivirové programy. Ty se probírají více ve vztahu s ochranou mobilních telefonů než počítačů. Hlavním zdrojem zmínek o jednotlivých značkách antivirů jsou internetová fóra, kde uživatelé debatují o konkrétních problémech a doporučeních. Druhým zdrojem relevantních zmínek jsou recenze např. na Google Play. V případě Facebooku nebo diskuzí pod články nacházíme pouze osamocené zmínky. Nejčastěji zmiňovanými značkami jsou Avast, ESET a AVG.

Podívejte se na infografiku „Antiviry v tradičních a sociálních médiích“ a odhalíte další zajímavé souvislosti.

Chcete se dozvědět více?

Celou analýzu „Internetová bezpečnost v médiích“ si můžete stáhnout po kliknutí.

Připravíme mediální analýzu i pro vaše klíčová témata. Optimalizujte komunikaci své značky. Napište nám na kampan@newtonmedia.cz a naši analytici vám připraví mediální analýzu na míru a najdou nové komunikační příležitosti.

Čtěte také

reputacni
Blog

Jak efektivně využít monitoring k reputačnímu managementu

Reputace je dnes jedním z nejcennějších aktiv – ať už jde o firmu, instituci nebo jednotlivce. Stačí jeden kritický článek nebo virální příspěvek na sociálních sítích a roky budovaná pověst může přijít k úhoně. Právě tady hraje klíčovou roli monitoring médií. Umožňuje v reálném čase sledovat, jak vás vnímá veřejnost, a včas zachytit i tu nejmenší známku potenciální krize.

fibep_blog
Blog

Copyright Talks 2025: Budoucnost licencování médií v éře AI

V pátek 28. března 2025 se v italském Miláně uskutečnil již osmý ročník oborové konference Copyright Talks 2025. Tato akce byla už tradičně pořádána mezinárodní asociací FIBEP, která zastřešuje více než 120 firem zaměřených na mediální monitoring z 50 zemí světa.

esg_report
Blog

ESG Media Index: Změřte efektivitu své komunikace

Termín ESG ušel v českých médiích v posledních letech dlouhou cestu. A zatím to nevypadá, že by se chystal odejít do ústraní. Naopak, pojmy Environmental, Social a Governance, tedy anglická slova, ze kterých zkratka pochází, se už trvale zabydlela i ve slovníku nejedné firmy.

telefon kresba

Jdeme na to!