V prosinci naše systémy zaznamenaly nebývalý trend u jednoho produktu. A také top influencera… 😁
O flanelových košilích se v několika nedávných příspěvcích zmínil Petr Pavel a způsobil tak nejen na sociálních sítích zvýšení zmínek spojených s flanelkami. Generálu Pavlovi se tak podařilo do komunikační kampaně dostat virálně velice úspěšný prvek. „Nejen svým voličům dal Pavel možnost se s ním jednoduše identifikovat a z (ne)obyčejného kusu oblečení vytvořil něco jako svůj trademark,“ říká náš analytik a expert na data David Kursa.
Jak se vyvíjely zmínky o flanelkách za poslední tři roky?
Nicméně ve sledovaném období tří uplynulých let nebyl jediný. V listopadu 2020 se o flanelovém pyžamu zmínil v jednom ze svých videí i Andrej Babiš. Trend „flanelu“ tím v příspěvcích a komentářích na sociálních sítích poskočil nahoru, ale zdaleka ne tolik, jako u Petra Pavla v období jeho prezidentské kampaně.
V prosinci 2022 vyzval Petr Pavel svého oponenta Andreje Babiše, aby se na videu s kočkou po jeho vzoru oblékl také do flanelu. Na instagramu je to jeho historicky nejúspěšnější post a ve flanelové košili na sociálních sítích dále vystupuje. Jeho podporovatelé se nyní také často šatí do flanelových vzorů.
„Podobný potenciál mohl mít snad jen karavan Andreje Babiše, ale z hlediska komunikace zůstal nevyužit,“ dodává David s tím, že flanelová košile se tak v době prezidentské volby stala symbolem určité preference, podobně jako v USA červená kšiltovka na hlavě Donalda Trumpa.
Asi nikdo nebude vybírat budoucího prezidenta podle oblečení, ale žádnému z ostatních kandidátů se podobný kousek v aktuálních volbách nepodařil. A když to ukazuje nejen pocit, ale i tvrdá data, musíme tomu dát palec nahoru. 🤗