Experti komunikace diskutovali na konferenci Lesk a bída měření komunikace v digitální éře

darja1 scaled

Ve čtvrtek 22. března se v Centru současného umění DOX v Praze sešli experti oboru komunikace, aby společně diskutovali otázky výhod a úskalí měření komunikace v digitální éře. Podívejte se na krátký přehled toho nejzajímavějšího z konference, kterou jsme připravili ve spolupráci s Asociací Public Relations Agentur APRA pod záštitou mezinárodní asociace pro měření a vyhodnocování komunikace AMEC. Na konci článku pak naleznete odkaz na záznam celé konference.

Na konferenci se sešlo více než 140 odborníků public relations, marketingu, social media expertů, ale i analytiků nebo studentů. O současných trendech v měření mediální a online komunikace pak mohli všichni diskutovat s Darjou Kupinić Guščić (členka představenstva AMEC), Martinem Pavlíčkem (Co-Managing Director v Havas PR), Honzou Feltem (vedoucí konzultant a analytik ve společnosti CyberFootprint), Janem Rýdlem (tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR) nebo Philipem Lynchem (generální ředitel britské společnosti NEWTON Insight a lektor Media Analytics na University of Westminster).

Konferencí nás provedla Pavlína Kvapilová, moderátorka, konzultantka, producentka a bývalá ředitelka divize České televize Nová média. Podívejte se na stručné shrnutí prezentací, stáhněte si prezentace speakrů nebo se podívejte na celý záznam konference na našem YouTube kanále ► přehrát video.

Darja Kupinić Guščić (AMEC, Medianet): Measuring Communication is a MUST!

„Neexistuje žádná úspěšná kampaň, která by neměřila svůj efekt.“ Každá kampaň se snaží změnit, co si lidé myslí, jak se na věci dívají a jak se chovají. Měření je proto nutné, pokud chcete svou komunikaci zlepšit. Teprve odhalením slabých stránek komunikační strategie můžete dané slabiny napravit a dosahovat svých cílů snáze a rychleji. Jak začít, jaké cíle si stanovit, jak získat data, jaké měřící nástroje vybrat a jak s výsledky analýzy pracovat? Tyto i další otázky zodpověděla ve své prezentaci Darja Kupinić Guščić.

Stáhněte si celou prezentaci Darji Kupinić Guščić ► zde.

darja.jpg

Martin Pavlíček (Havas PR): Kde je PR v GDPR? Aneb co dělat, když na vás zakleknou?

GDPR je velmi diskutovaným tématem. Ochrana osobních údajů není v České republice ničím novým, avšak zavedení vysokých pokut při nedodržení zabezpečení dělá celé téma nakládání s osobními údaji problematičtějším než kdykoli před tím. Jak využít zavedení GDPR ve svůj prospěch a na co si dát pozor, abyste se nestali prvními exemplárně potrestanými v Česku ve své přednášce prozradil Martin Pavlíček z Havas PR.

Stáhněte si celou prezentaci Martina Pavlíčka ► zde

martin_pavlicek_czech association Pr agencies talking GDPR in PR.jpg

Jan Felt (CyberFootprint): Měření komunikace a machine learning

Nasazení umělé inteligence do většiny oborů nás během několika let asi nemine. Jak využít machine learning v měření komunikace? A jak může pomoci v oblasti marketingu a PR? Nejprve musíme mít k dispozici obrovské množství dat za delší časové období, se kterými poté můžeme pracovat. Ale kde data sehnat, jak je vytřídit, jak zpracovat a jaké výsledky můžeme za jakou dobu očekávat? Podívejte se na přednášku Honzy Felta, který zdůraznil, že využívání machine learningu je budoucnost, na kterou je třeba se začít připravovat již nyní.

Stáhněte si celou prezentaci Honzy Felta ► zde.

jan_felt_cyberfootpring_talking machine learning and PR measurement.jpg

Jan Rýdl (Ředitelství silnic a dálnic ČR): Jak zefektivnit komunikaci s novináři?

Budování vztahu s novináři je jako stavět dopravní komunikaci. Začínáte s neotesaným základním kamenem, podle plánu směrujete koryto trasy, pokud má novinář zcela opačný pohled na věc, snažíte se k němu vybudovat most a najít tak společnou cestu přes tuto propast. Co je ale základní mantra pro získání si každého novináře? Komunikovat, komunikovat a ještě jednou komunikovat. Pokud novináři nezískají informace od vás, najdou si je a vám hrozí, že to budou informace, které nikdo, a už vůbec novináři, najít neměl. Příkladem zkušeného PR odborníka může být Jan Rýdl, který z pozice tiskového mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR na základě podrobného mediálního auditu od NEWTON Media během několika měsíců získal novináře na svou stranu a velmi dobře vylepšil PR celé instituce.

Stáhněte si celou prezentaci Jana Rýdla ► zde.

jan_rydl_czech highways_talking use case.jpg

Philip Lynch (NEWTON Insight): Jak měřit emoce, které ovlivňují rozhodování zákazníků?

Všichni dobře známe pocity, které nás jako zákazníky mohou potkat. Nejprve jsme plni očekávání před zakoupením nového výrobku, zažíváme radost, když ho vybalíme a začneme prozkoumávat jeho možnosti. Někdy bohužel následuje zklamání poté, co odhalíme některé jeho nedostatky. Ještě hůře může následovat vztek poté, co se nedávno zakoupené zboží rozbije a naše důvěra v danou značku utrpí nenávratný šrám. Jak vysledovat nenápadné projevy emocí na sociálních sítích, které mohou přerůst v obrovský příval negativních komentářů a vést k poškození dobrého jména značky? Své tipy a triky prozradil dlouholetý analytik z Londýna Philip Lynch.

Stáhněte si celou prezentaci Philipa Lynche ► zde.

phil_talking measuring emotions on social media.jpg

Čtěte také

1 3
Blog

5 způsobů, jak využít media intelligence pro rozvoj turismu ve městech

I to nejmenší město se může stát turisticky atraktivní, když dokáže správně komunikovat své přednosti. Ať už jsou to přírodní krásy, zajímavá ubytování nebo historické památky – každé místo dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu. Jak ale dosáhnout toho, aby se návštěvníci rozhodli přijet zrovna k Vám?

IMG 9914
Blog

Společné setkání se zástupci státní správy v Museu Kampa

Ve středu 16. října 2024 jsme se v podvečerních hodinách sešli v krásném prostředí Musea Kampa v Praze ke společnému setkání členů týmu Newton Media a zástupců tiskových a komunikačních oddělení v rámci státní a veřejné správy.

akvizicni kampan 2
Blog

Moderní samospráva: Jak zefektivnit práci s mediálními daty 

Moderní úřad, pokud chce být otevřený a pružně reagovat na podněty veřejnosti, by se měl naučit pracovat s mediálními daty. Ta mu napoví nejen jaká nálada panuje ve společnosti v souvislosti s krajskou politikou, ale také dovolí rychle reagovat na mediální kauzy a PR krize. Kvalitní a pravidelný monitoring médií je zkrátka něco, co by žádný krajský ani městský úřad neměl zanedbat. Jak ale vybrat ten, který Vám poskytne tu nejvyšší přidanou hodnotu?

zálohování 2
Blog

Analýza mediálních výstupů příznivců a odpůrců zálohování 

V posledních letech se ve veřejném prostoru se stále častěji objevuje nové téma, které by mohlo mít celospolečenské dopady, pokud se legislativně prosadí. Řeč je o snaze zavést povinné zálohování PET lahví a hliníkových plechovek od nápojů s cílem zvýšit míru recyklace a opětovné využití již použitých obalů. Vláda sice novelu obalového zákona právě dnes schválila na svém zasedání, nicméně návrh ještě musí projít parlamentem. Proti kampani k zálohování se ale vzedmula i vlna kritiky a odporu vůči změnám v dosavadním systému. Který z těchto dvou táborů zatím vítězí v mediálním prostoru?

telefon kresba

Jdeme na to!