Podle našeho článku ESG v médiích: případ olympijských her, dosáhla medializace spojená s tímto termínem v českých médiích v roce 2023 finančního zhodnocení až 700 mil. Kč. To je úctyhodný výkon s ohledem na fakt, že se tato zkratka v českém mediálním prostoru začala představovat teprve v roce 2019.
Velkou roli v tomto velkém nárůstu počtu zmínek má bezesporu deklarovaná povinnost firem reportovat podle CSRD směrnice (Corporate Sustainability Reporting Directive). Ta firmám v Evropské unii ukládá sledovat a vykazovat dopad svého podnikání na životní prostředí a společnost. I když se původní okruh podniků, které měly povinně vypracovávat ESG report o udržitelnosti v posledních měsících poměrně výrazně snížil, i nadále se tato povinnost bude týkat celé řady z nich.
Ať už jste firma, které se nutnost reportovat týká, nebo ne, pravdou je, že tematika udržitelnosti, životního prostředí a společenské odpovědnosti se těší velké odezvě mezi veřejností. Toho si je vědoma i celá řada institucí, jejichž komunikaci jsme v rámci ESG monitoringu sledovali již dříve. O tom, co jsme zjistili, se můžete dočíst v článku ESG propagují v médiích nejvíce banky, ČEZ a auditoři.

Obr. 1: Mediální zmínky směrnice CSRD vybrané z aplikace NewtonOne nové generace
ESG Media Index: detailní vhled do vaší komunikace
Jak ale takovou komunikaci měřit? Není to vůbec snadné, do hry totiž vstupuje celá řada faktorů, které ji více či méně ovlivňují. Frekvence ESG sdělení, sledovanost média, sentiment, unikátnost sdělení nebo jeho rozsah – to vše hraje roli. Proto společnost NEWTON Media vyvinula svůj vlastní ESG Media Index, který pomocí číselné hodnoty jednoduše a přehledně vyjadřuje průnik ESG tematiky do komunikace firmy nebo instituce.
Hodnocení ESG témat v komunikaci je navíc možné rozdělit podle jednotlivých segmentů a těm lze přiřadit různou váhu tak, aby výsledný index plně odpovídal potřebám konkrétního klienta.
Velkou výhodou je navíc možnost změřit i komunikaci vašich hlavních konkurentů, což vám pomůže pochopit, s jakými ESG tématy úspěšně pracují. Jednoduše si tak můžete porovnat, v jakých oblastech na svou konkurenci ztrácíte, a podle toho následně upravit svoji vlastní ESG komunikační strategii.

Obr. 2: ESG Media Index vám poskytne ta správná data pro vaši komunikační strategii
Co vám přinese ESG Media Index?
Díky měření ESG Media Indexu získáte klíčové informace, které vám pomohou posílit vaši pozici na trhu a lépe pracovat s ESG tématy v komunikaci.
- Zjistíte, jak úspěšně pronikají ESG témata do vašeho mediálního obrazu
- Identifikujete rizika spojená s nevhodnou medializací ESG
- Získáte konkurenční výhodu a posílíte důvěru investorů
- Objevíte nové obchodní příležitosti a komunikační témata
- Vylepšíte svou pozici na trhu
ESG tematika v dnešní době nabízí celou řadu příležitostí k posílení vztahu mezi vaší firmou, obchodními partnery a veřejností. Buďte i vy jedním z těch, kdo tyto příležitosti vědomě využije k budování pozitivního PR.
Kontaktujte nás ještě dnes na emailu help@newtonmedia.eu pro více informací ohledně vašeho prvního ESG Media Indexu. Těšíme se na vás!