Věř a víra tvá se značce vyplatí

nike znacky

Zvýšení ochrany a informovanosti spotřebitele je v České republice a vůbec celé Evropské unii velké téma. Kdo by u nás neznal Sdružení obrany spotřebitelů či časopis dTest. Ve Spojených státech tento trend posunula do zajímavé polohy skupina s názvem Faith Driven Consumers. Spotřebitelům totiž doporučuje značky dle jediného hlavního kritéria, kterým je víra. Foto: ilustrační. Zdroj: Profimedia.cz Z marketingového hlediska na české poměry […]

Britské tiskoviny včera a dnes

times

Svět britských tiskovin je nevídaně pestrý a reflektuje široké spektrum informací o domácí a světové scéně. S velkou pravděpodobností je to dáno i skutečností, že mají bohatou a dlouhou historii. Foto: Ilustrační. Zdroj: Profimedia.cz Historie britských tiskovin sahá až do začátku 17. století, avšak první noviny psané anglickým jazykem paradoxně vyšly někdy kolem roku 1620 v Amsterdamu, protože právo na tisk bylo v té době […]

CME od republikánů k demokratům

time warner 6269

Středoevropská televizní jednička CME (Central European Media Enterprises) změnila v polovině dubna vedení. Zakladatel a dlouholetý předseda představenstva CME, miliardář Ronald Lauder, bez jakéhokoliv vysvětlení rezignoval. Do vrcholných funkcí se dostali lidé spojení s největším akcionářem CME, globální společností Time Warner. Foto: Budova Time Warner v New Yorku. Zdroj: ČTK/AP/Mark Lennihan Středoevropská jednička CME byla založena před 20 lety […]

Proč nás fascinují na arabském jaru sociální sítě?

arabskejaro

Proč nás, obyvatele Západu, tak fascinovala role sociálních sítí a nových médií při událostech arabského jara? Podívejme se na náš zájem nyní, s několikaletým odstupem. Foto:ilustrační. Zdroj:freeimages.com Sociální sítě nejsou základním hybatelem arabského jara, tím jsou lidé a společnosti, v nichž žijí. Jak jsem se pokusil ukázat na svém předchozím textu, sociální sítě nefungují vždy a na vše. Jejich dopad je při revolučních změnách krom toho […]

Za všechno může account a klient

account klient

Často kolem sebe slýchám, že reklama je hloupá a člověka jenom obtěžuje. Lidé pracující v reklamě jsou, samo sebou, také hloupí a ničemu nerozumí. Pokud by tomu tak nebylo, jak by mohli produkovat takové nesmyslné spoty a inzeráty? Kdokoli by to dokázal udělat lépe! Naposledy jsem podobné názory zaslechl minulý týden, kdy jsem byl nechtěně účasten rozhovoru mezi dvěma […]

Politický valčík premiéra Manuela Vallse

manuel vallse

Dosud nejméně populární prezident francouzské V. republiky François Hollande nasadil po porážce v obecních volbách koncem března nového premiéra, nejpopulárnějšího ministra socialistické vlády. „Je to karta, kterou vytáhl prezident republiky, aby zachránil svůj pětiletý mandát,“ píše levicový list Libération (31. 3.). Foto: Manuel Valls. Zdroj: Profimedia.cz Ne všichni si ale myslí, že Manuel Valls, jenž sestavil novou vládu […]

Katalánské nezávislosti hlavní mediální proud příliš nepřeje

katalansko

Katalánsko, pyšné na svůj vlastní jazyk a identitu, je španělským nejbohatším a nejvíce industrializovaným regionem. Je také regionem s nejsilnějšími separatistickými tendencemi, které zesílila ekonomická krize, jež Španělsko citelně zasáhla. Foto: Demonstrace za nezávislost Katalánska v lednu 2014. Zdroj: ČTK/AP/Manu Fernandez Katalánská místní vláda naplánovala na letošní rok referendum o státní samostatnosti. Cesta k němu se ale zkomplikovala, když při nedávném hlasování ve španělském parlamentu […]

Smutná princezna odešla. Nemáme vinu na její smrti i my?

bartosova

Zpěvačka Iveta Bartošová spáchala dnes sebevraždu. Její smrt předpověděl šéfredaktor online deníku Extra.cz Pavel Novotný v rozhovoru pro server sme.sk. V interview uvedl, že ji zabijeme. Otázkou zůstává, jestli myslel pouze bulvární média, nebo celou společnost. Foto: Iveta Bartošová v roce 2010. Zdroj: ČTK/Peška Stanislav Při vyslovení jména Iveta Bartošová si málokdo vybaví slavnou zpěvačku. V roce 1983 získala na soutěži Mladá píseň v Jihlavě […]

Novinářská cena 2013: Vítězové a vítězky si převzali ocenění

novinarska cena

Praha, 29. dubna 2014 – Jedenáct vítězů a vítězek soutěže Novinářská cena 2013 si dnes převzalo ceny na slavnostním večeru v pražské Galerii Louvre. V konkurenci 400 příspěvků, které se utkaly v soutěži, zvítězili redaktoři České televize, Českého rozhlasu, Respektu, Hospodářských novin, Práva a Literárních novin. Soutěž pořádá Nadace Open Society Fund Praha ve spolupráci s českým Googlem a společností NEWTON Media a.s. Foto:Petr Herian, […]

Krize v Evropě 2 aneb jak se správně dělá PR

silhanova

Šéfredaktor bulvárního webu Extra.cz Pavel Novotný, posílen prezentací své osoby a webu v prime time dokumentu na ČT2, se rozhodl povzbudit i ostatní kolegy v branži. Foto: Lucie Šilhánová Zdroj: Evropa 2 Připojil se tak k moderátorské dvojici z ranní show Evropy 2 Leoši Marešovi a Patriku Hezuckému v jejich boji proti vyhazovu kolegyně Lucie Šilhánové. Ta doplatila na neshody s ředitelkou stanice Jitkou Fürst, která Šilhánové […]

ITAR TASS – nejhlasitější mluvčí Kremlu

itar tass

ITAR TASS (Informační telegrafní agentura Ruska Telegrafní agentura Sovětského svazu) je ruská státní zpravodajská agentura, která letos slaví 110 let od svého založení. Spadá pod kompetenci federální vlády a pod heslem „aktuálně, spolehlivě, kvalitně“ poskytuje informace o dění v Rusku do celého světa. Její očividné propojení s politickou elitou země je ještě zřetelnější, pokud se podíváme na to, jakým způsobem ITAR […]

Limity sociálních sítí při arabském jaru

tunis

V médiích často opakované poselství arabského jara praví, že kdokoliv může využít facebook a Twitter, stát se revolucionářem a svrhnout režim. Že změna je možná. Je tomu ale skutečně tak? Copak nemají sociální sítě v arabském světě také limity? Foto: Tunis, ilustrační foto. Zdroj: Profimedia. Lidský faktor Při arabském jaru táhli řadu revolučních změn v kyberprostoru profesionální samouci. Aspoň tak bych […]

telefon kresba

Jdeme na to!