Globální značky hrají opět o titul

coca cola

Fotbaloví fanoušci z celého světa upírají své zraky na fotbalové mistrovství světa, které startuje 12. června v Brazílii. Na něm budou dokazovat příslušnost k elitě hvězdy typu Ronalda, Messiho či Rooneyho. Svůj díl zasloužené pozornosti si však chtějí ukrojit i globální světové značky v čele s Coca-Colou, Pepsi, Nike a dalšími. Foto: plechovky Coca-Cola pro mistrovství světa ve fotbale. Zdroj: Profimedia.cz Coca-Cola coby oficiální sponzor letošní sportovní […]

Mediální revolucionář Marcos odchází do důchodu

marcos

Minulý měsíc ohlásil Subcomandante Marcos, že jeho vlastní postava je mrtvá a nebude již vystupovat jménem zapatistického hnutí. Foto: vůdce zapatistického hnutí Subcomandante Marcos. Zdroj: Profimedia.cz Uzavírá se tak dvacetiletá éra této mediální figury, jež začala vyrojením zapatistických bojovníků z mexické džungle a voláním po sociální revoluci. Dnes jsou suvenýry inspirované zapatistickou tématikou vděčným turistickým artiklem. Marcosův odkaz nicméně nelze […]

Dvě dekády na síti: Jak web změnil žurnalistiku

neff

Internetové zpravodajství letos oslaví dvacet let. Co se během dvou dekád jeho existence událo a jaké jsou jeho výhledy na příští desetiletí? Foto: Ondřej Neff, vydavatel prvního internetového deníku Neviditelný pes. Zdroj: Profimedia.cz Zavřete oči a zkuste vzpomínat. Kdy jste se poprvé setkali s internetovými novinami? Někteří z nás mohli tuto zkušenost udělat již téměř před dvěma dekádami. V listopadu uplyne dvacet let […]

Mediální abeceda Petra Nečase

necas

Expremiér Nečas nenechal při svém pátečním vystoupení v rámci konference „Regulace českých médií“ na novinářské obci nit suchou. V některých věcech s ním lze souhlasit, řada jeho názorů je však problematická. Foto: Petr Nečas v listopadu 2013. Zdroj: Profimedia.cz Petr Nečas má bezpochyby pravdu, když kritizuje zveřejňování odposlechů v médiích. Často se jedná o věci vytržené z kontextu, nevíme, co se říkalo před tím […]

Triumf Nigela Farage aneb velká mediální otočka

nigel farage

Euroskeptická Strana nezávislosti Spojeného Království (UKIP) velmi překvapivě vyhrála evropské volby ve Velké Británii. Ještě překvapivější ale byla reakce většiny britských médií, která po vyhlášení výsledků názorově otočila o 180 stupňů. Foto: Nigel Farage. Zdroj: Profimedia.cz Stalo se historicky poprvé, že volby v Británii nevyhráli labouristé či konzervativci, nýbrž euroskeptický UKIP Nigela Farage. UKIP získal 27,5 % hlasů, zatímco labouristé 25,4 % […]

Značky zbrojí na festivalovou sezónu

rfp

Z průzkumu Target Media trading, který české veřejnosti zprostředkovala agentura Amden, vyplývá, že téměř polovina účastníků festivalů je považuje za vzrušující akce a jsou tak jako cílová skupina mnohem otevřenější. Foto: Značka Božkov na Rock for People Zdroj: Smart Communication To by mohly ocenit společnosti, které do komunikace na festivalech investují. Pozitivní emoce zlepšují vnímání značky – z dvou […]

Čínská média mezi státem a soukromou sférou

cinska tv

Asi každému na Západě při zmínce o čínských médiích vytane na mysli slovo cenzura. Není to ale pouhý předsudek s tím, že realita je přece jen trochu složitější? V dnešní době lze v této zemi nalézt i řadu soukromě vlastněných sdělovacích prostředků. Foto: budova čínské televize CCTV v Pekingu. Zdroj: Profimedia.cz Se vznikem Čínské lidové republiky v roce 1949 se téměř všechna čínská média ocitla […]

Stánkaři, nepřizpůsobiví a další mediální stereotypy

vietnamska svatba

Společnost potřebuje stereotypy k usnadnění chápání světa kolem sebe. Ve chvíli, kdy si člověk může určité jevy i osoby roztřídit do zásuvek, snáze pak přijímá nové informace a je schopný jich i více pojmout. Jiným případem jsou ovšem negativní stereotypy, či dokonce předsudky, které rovněž umožňují lidem lepší vstřebávaní informací – ovšem za cenu toho, že někteří se dostanou do škatulky, z níž […]

Mediální nálepky pro lepší svět

euroskepse

Volby do Evropského parlamentu vedle nízké volební účasti také ukázaly poněkud nestandardní pohled médií a některých politiků na euroskeptické strany. Ty jsou často nazývány jako extrémistické. Odpovídají takové nálepky realitě, či jde pouze o snahu vytěsnit z veřejného prostoru kritické názory? Foto: Ilustrativní. Zdroj: Profimedia.cz Na výše položenou otázku samozřejmě nelze objektivně odpovědět. Vždy záleží na tom, jestli se považujete za […]

Další úspěch Kremlu: TV Dožď na hranici přežití

tvrain

Dožď (Déšť) – optimistický kanál je ruská nezávislá televizní stanice, která se již několik měsíců pohybuje na hranici zániku. Kreml se rozhodl nepohodlnou televizi ekonomicky zničit a slaví úspěchy. I přes slovo optimistický v názvu vypadá její budoucnost spíše černě. Foto: logo Dožď. Zdroj: Profimedia.cz Miliony diváků… Dožď vznikl v roce 2010 a jedná se o zpravodajský kanál, který je možné naladit […]

Bude konference, jdeme na chlebíčky

tiskova konference

Snad všechny organizace veřejné i státní sféry čas od času potřebují nějakým způsobem komunikovat s vnějším světem, s veřejností. Zprostředkovateli této komunikace jsou média a jedním z nejpoužívanějších nástrojů, které mají k dispozici, jsou tiskové konference. Foto: Ilustrativní. Zdroj: Profimedia.cz Jak to vypadá s kulturou konferencí v České republice a jaké by mělo být jejich ideální použití a uspořádání? Je třeba si uvědomit jednu zásadní věc […]

České univerzity. V médiích nejsou anebo jsou (a někdy toho litují)

S tím, jak se zvyšuje soutěživost na trhu s akademickými tituly, zakládají si české univerzity marketingová oddělení a začínají se zajímat o svůj obraz ve veřejném povědomí. Základní vhled do toho, jak si v tomto směru stojí, nabízí analytická dílna Newton Media.

telefon kresba

Jdeme na to!