Večerníček podle Putina
Ruská obdoba Večerníčku, která se již půl století vysílá pod názvem „Dobrou noc, maličcí!“ (Spokojnoj noči, malyši!), se v brzké době dočká nové postavičky. A jejím autorem není nikdo jiný, než samotný prezident Vladimir Putin.
Noviny psané pod mostem
Snad každý, kdo občas cestuje hromadnou dopravou ve větších českých městech, si povšiml kamelotů časopisu Nový Prostor. Mnoho věcí mají společných: kromě zanedbaného zevnějšku a oblibě podporovat prodávaný časopis různými průpovídkami je to hlavně sociální třída, ze které pocházejí.
Sebastian Kurz: nový politik pro nová média
Koncem srpna hledala vlivná Rakouská lidová strana (ÖVP) nového předsedu. Mezi možnými kandidáty se objevilo jméno jednoho z nejperspektivnějších politiků nastupující generace Sebastiana Kurze.
Mediální temno na vrcholcích hor
O Albánii se říká, že je to jedna z posledních divočin v Evropě: dvě třetiny jejího území pokrývají hory, které jsou v severních oblastech často téměř nedostupné. Dosud používané způsoby komunikace se nám dnes mohou jevit velmi zastaralé, místním obyvatelům ale vyhovují.
Veletrhy: internet konkuruje, ale osobní kontakt nenahradí
Společenstvo organizátorů veletržních a výstavních akcí v České republice (SOVA ČR) uveřejnilo analýzu veletržního a výstavního trhu za rok 2013. Vychází ze statistických údajů od celkem 273 veletržních a výstavních titulů, které připravilo 33 organizátorů, ať už z řad veletržních a výstavních správ a agentur nebo komunálních úřadů.
Válka o Putina: na pravici, v médiích i na blozích
Krize na Ukrajině je už dlouhé měsíce tématem číslo jedna ve všech světových médiích. Klíčová média v USA, Německu, Velké Británii či Francii považují za hlavního viníka krize ruského prezidenta Putina. Ten však našel překvapivé spojence mezi americkými konzervativci.
Jak hodnotit přínosnost sociální sítě?
Dá se říci, zda je některá sociální síť přínosná, či nikoliv? Zda šíří dobro, nebo páchá zlo? Vždyť vše má svou cenu a ani takový facebook vlastně není zadarmo.
Britská televize na pokraji zániku, nebo falešný poplach?
Letošní edinburský Mezinárodní televizní festival se nesl v poněkud ponurém duchu. Výkonný ředitel veřejnoprávního Kanálu 4 David Abraham v klíčovém proslovu varoval, že se blíží konec britské televizní tvorby, jak ji dnes známe. Jsou jeho obavy oprávněné?
Ekonomické fórum 2014 v polské Krynici: NEWTON Media bude sdílet zkušenosti z oblasti analýz médií
Varšava/Praha – NEWTON Media je mediálním partnerem Ekonomického fóra v lázeňském městě Krynica-Zdrój v Polsku (2. – 4. 9. 2014). Současně se budou představitelé NEWTON Media aktivně účastnit dvou panelových diskusí zaměřených na témata “Kolik stojí pirátství? Ekonomické a sociální důsledky krádeže duševního vlastnictví” a "Internet věcí. Jaká bude síť budoucnosti?” NEWTON Media bude zastoupena paní Petrou Mašínovou, generální ředitelkou (CEO) NEWTON Media, […]
Novinářem s pistolí u hlavy aneb libyjská média
I když se dnes mediální zájem Západu o Libyi soustřeďuje na střety milic, pozornost si zaslouží i situace v médiích. Je totiž příspěvkem do debaty, zda měla intervence NATO v Libyi smysl. Mají se dnes tedy libyjští žurnalisté lépe než za Kaddáfího?
První světová válka v podání Českého rozhlasu a České televize
Většina lidí si obecně války automaticky spojuje s násilím. Přesto je jejich mediální připomínání mezi diváky stále populární. Důkazem toho je i projekt České televize „1914–1918 Válka, která změnila svět“ a projekt Českého rozhlasu „Před 100 lety, život za 1. světové“.
Zelená horečka útočí
Marihuana se stala za poslední týdny jedním z nejvíce diskutovaných témat amerického veřejného prostoru. Do diskuze o její legalizaci se vkládají nejenom politici a média, ale nově rovněž i inzerenti.