NEWTON Media podpořil Novinářskou cenu a kvalitní českou žurnalistiku
NEWTON Media byl opět partnerem soutěže Novinářská cena, kterou tradičně pořádá Nadace Open Society Fund Praha. Jsme hrdí, že jsme mohli být mezi prvními, kteří poděkovali čerstvým držitelům ocenění. Autoři se věnovali nejaktuálnějším a palčivým problémům dnešního světa. Vítězným 13 autorům a autorkám srdečně gratulujeme, všem 360 nominovaným přejeme inspiraci, svobodu a možnost prosazovat kvalitní českou žurnalistiku také v následujících letech.
Konsorcium NEWTON Media a Socialbakers uspělo v tendru Evropské komise na mediální analýzy
Čtyřletý kontrakt je součástí nejvýznamnější zakázky svého druhu v Evropě.
Zájem médií o udržitelné podnikání roste, tradiční filantropie je však stále medializovanější
Jak si z pohledu médií stojí možné dva typy dobročinnosti? V dlouhodobé retrospektivní analýze jsme se v NEWTON Media zaměřili na porovnání medializace tradiční filantropie a udržitelného podnikání. Mediální obsahy z let 2010–2015 ukázaly výrazně vyšší zájem médií o tradiční filantropii. Zatímco tradiční filantropie zaznamenala v roce 2015 mírný pokles, zájem o udržitelné podnikání od roku 2013 rostl. Nejčastěji k prezentování dobročinnosti docházelo na online webech. V medializaci […]
Diskuse o inkluzi jako ukázka možných novinářských přístupů
Na mediálním rozboru týmu analytiků NEWTON Media byl postaven hlavní příspěvek Newsroomu ČT24 z neděle 3. dubna 2016. Věnoval se negativní kampani Blesku proti inkluzivnímu vzdělávání postižených dětí. Zejména se začátkem letošního roku česká média věnovala inkluzi značný prostor. Každé médium k tématu přistupovalo po svém, většinou ve snaze o nestrannost a vyváženost. Mezi čtveřicí předních českých deníků se laděním příspěvků vyjímal deník Blesk. […]
Slevové portály stále táhnou, z prvotního nadšení už kupující vystřízlivěli
Jsou slevové portály fenoménem, kterému už odzvonilo, nebo na ně zákazníci stále nedají dopustit? A jaké hlavní nedostatky v nabídkách portálů kupující vidí? Současný názor on-line veřejnosti jsme v NEWTON Social Media týmu zjišťovali na únorových sociálních sítí. Podívejte se, co zajímavého jsme zjistili.
Kauza výkupné, aneb když tisk předběhne sám sebe
Rychlost zveřejnění informace a jejího šíření je klíčovou výhodou digitálních médií před ostatními mediatypy. Tištěná média svůj handicap minimalizují dřívějším poskytováním obsahu předplatitelům v digitální formě nebo zveřejňováním zásadních informací na příbuzných zpravodajských serverech. V důsledku toho mohou odhalované kauzy vzbudit veřejnou diskusi ještě dříve, než vyjde tištěné vydání. Příkladem tohoto trendu bylo zveřejnění výše výkupného za dvě […]
NEWTON Media posiluje svou strategickou pozici globálního hráče na poli media intelligence
Mediální agentura Mergermarket.com informuje o plánech společnosti NEWTON Media stát se významným poskytovatelem služeb Media Intelligence v Evropě.
Společnost NEWTON Media přizpůsobila organizaci globálním cílům
Věra Lhotská se stala od 1. 1. 2016 generální ředitelkou NEWTONU pro Českou republiku.
Mediální politické osobnosti roku 2015
Analytické oddělení společnosti NEWTON Media, a.s. připravilo pro Českou televizi přehled mediálně nejsledovanějších politických osobností roku 2015. V médiích byli nejčastěji zmiňováni zejména vrcholní čeští politici: Miloš Zeman, Andrej Babiš a Bohuslav Sobotka. obr. Mediální politické osobnosti 2015 – otevře se v novém okně v plném rozlišení Pořadí nejvíce medializovaných politických osobností roku 2015 ovládli tři čeští vrcholní politici: […]
Mediální události roku 2015
Analytické oddělení společnosti NEWTON Media, a.s. připravilo pro Českou televizi přehled mediálně nejsledovanějších událostí roku 2015. Nejčastěji se v médiích objevovaly zprávy o migrační krizi, dění spojeném s tzv. islámským státem a řecké finanční krizi. Mediální události roku 2015 Končící rok 2015 byl v médiích ve znamení migrační krize. Zprávy o ní časem opsaly oblouk od mladých mužů z Afriky k syrským rodinám putujícím Balkánem a od tragédií ve Středozemním […]
NEWTON Media se výrazněji zaměří na mezinárodní byznys
Naše globální CEO Petra Mašínová poskytla rozhovor pro Hospodářské noviny o našem intenzivnějším vstupu do oblasti mezinárodních zakázek. Na poli mezinárodního bysnysu působíme již v rámci poskytování služeb pro Evropský Parlament a Evropskou Komisi. V současné době soutěžíme například o významnou zakázku pro NATO. Mimo jiné dále uvedla, že klientům dnes nabízíme komplexní řešení v podobě "mediálního auditu": "Jsme schopni klientům poskytnout doporučení na základě analýzy," […]
NEWTON Media Group obsadil další významnou pozici v mezinárodní profesní asociaci
Magdalena Horánska, CEO společnosti MCA Grupa (nyní NEWTON Media SEE), člena NEWTON Media group, byla jmenována viceprezidentkou mezinárodní asociace agentur monitorujících a analyzujících média FIBEP (Fédération Internationale des Bureaux d´Extraits de Presse). Je tak již druhou zástupkyní společnosti NEWTON Media group na významné pozici v mezinárodních profesních asociacích.