Dětská hřiště pod lupou: co si myslí rodiče?

destke hriste
Často se stává, že naši klienti chtějí zpracovat analýzy na témata, která nás i osobně velmi zajímají. A tak se stalo i v případě zadání, které nám nedávno přišlo od našeho zahraničního klienta. Naším úkolem bylo podívat se blíže na stav veřejné diskuze ohledně dětských hřišť ve Velké Británii a prozkoumat názory rodičů na jejich bezpečnost a vybavenost. Dále jsme sledovali hlavní výtky rodičů ohledně údržby a kvality provedení zmíněných hřišť.

To bychom ale nebyli my, kdybychom do toho nepřidali i něco navíc. Kromě sledování nedostatků a diskuzí okolo nich jsme se zaměřili i na příklady dobré praxe, které byly širokou veřejností naopak vyzdvihovány.  

Jednalo se ale o trochu netradiční studii. Netradiční v tom smyslu, že jsme tentokrát neměli k dispozici přehršel dat, tabulek a grafů, jako v jiných analýzách. Nejednalo se totiž o klasický monitoring médií nebo sociálních sítí. Tentokrát jsme museli jít hlouběji a sledovat vývoj názorů široké veřejnosti na sledované téma a zachytit jemné změny, ke kterým v průběhu času dochází.  

Tato metoda analýzy se nazývá social listening a jedná se, jak už název napovídá, o naslouchání diskuzím na sociálních sítích. V tomto případě jsme nahlédli i na zainteresovaná online fóra, do diskuzí pod relevantními články, a dokonce do Google recenzí.  

Jakých nedostatků si rodiče na hřištích nejvíce všímají?

hriště
Obr. 1: Příklady komentářů a recenzí na téma dětských hřišť.

Zjistili jsme, že se otázka dětských hřišť objevila v desítkách článků online médií. Nejčastěji zmiňovaný problém byl bezesporu vandalismus, ale média rovněž psala o hřištích zavřených kvůli nevyhovujícímu nebo zanedbanému stavu. Kritika také směřovala k pochybným konstrukčním řešením některých prolézaček.   

To diskuze na sociálních sítích se zaměřily převážně na otázku přístupnosti hřišť handicapovaným dětem, ale také upozorňovaly na problematiku přítomnosti psů. Velká část diskutujících rovněž ve věci bezpečnosti hřišť zastávala názor, že by se děti měly na hřištích setkat s jistou míru nebezpečí, která jim pomáhá v rozvoji.  

Další vhled do tématu přinesly Google recenze u vybraných dětských hřišť s nejvyššími počty příspěvků. Ačkoliv bylo až 95 % z analyzovaných recenzí pozitivních, zároveň se ale ukázal trend klesajícího počtu takovýchto recenzí v posledních třech letech. Neutrální a negativní recenze nabídly řadu více či méně překvapivých nedostatků, které rodiče zmiňovali. Kritiku si vysloužilo neoriginální vybavení hřišť, nedostatečné osvětlení nebo řada slepých míst, která rodičům komplikují dohlížení na své potomky.  

graf ENG
Obr. 2: Vývoj sentimentu v Google recenzích v daném období.

Konzultace s veřejností jako příklad dobré praxe?

Na téma dětských hřišť jsme se ale podívali také optikou místních samospráv. Na sociální síti X (dřívější Twitter) jsme analyzovali relevantní příspěvky místních úřadů a radních, ve kterých byly prezentovány dokončené úpravy, zveřejňovány plány na další revitalizace nebo varování ohledně nebezpečných hřištích. Co jsme kvalitativní analýzou dále zjistili, bylo, že široká veřejnost pozitivně vnímala, když s nimi místní samosprávy nebo jejich zástupci v rámci konzultací projednali nové návrhy nebo vyslyšeli různé iniciativy a podněty přicházející ze strany občanů.  Jak je tedy vidět, ani takové netradiční veřejné téma nám není cizí.

Chtěli byste i pro svou firmu nebo instituci zpracovat podobnou kvalitativní analýzu trendů ve společnosti?

Kontaktujte nás na emailu: help@newtonmedia.cz a my Vám rádi pomůžeme.  

Čtěte také

trendy
Blog

Jak využít trendujících témat pro posílení Vašeho brandu? 

Každý den produkují firmy i jednotlivci nepřeberné množství obsahu s jediným cílem – získat nového zákazníka. Je proto čím dál těžší zaujmout a přitáhnout pozornost čtenáře, o jehož pozornost bojuje hned několik konkurenčních firem. Jak ale dosáhnout toho, aby zrovna Váš obsah vystupoval nad ostatní? Pojďme se na to společně podívat.

Jana Barakova CEO
Blog

Ohlédnutí Jany Barákové: 6 měsíců ve funkci CEO Newton Media

Někomu se půl roku může zdát jako dlouhá doba, ale pro Janu Barákovou vše uběhlo v rychlém tempu. Od ledna 2024, kdy byla jmenována na pozici ředitelky Newton Media, musela totiž čelit nejedné výzvě. Zajímalo nás, jak toto období plné změn vnímá a jak se se svou novou rolí sžila. Sedli jsme si proto společně ke krátkému rozhovoru, který Vám exkluzivně přinášíme na stránkách tohoto blogu.

OH 04 1
Blog

Sportovci vs. média

Hlavními hvězdami mediálních přehledů se tak stávají sportovci. Slyšíme o nich v televizi, vidíme je na sociálních sítích, píše se o nich na internetu. Kdo z nich je ale ten pomyslný král mediálního prostoru? A kdo jsou jeho (nebo její) vyzyvatelé?  Nad těmito otázkami jsme taky přemýšleli. Nebylo nic snazšího než si pro odpovědi zajít do naší aplikace pro správu médií NewtonOne nové generace, ve které jsme za pár kliků našli všechna potřebná data. 

DALL·E 2024 07 24 09.34.37 A simple illustration showing a business professional wearing less formal clothing, such as a casual shirt and jeans, using a computer to monitor comp
Blog

Hlavní důvody, proč byste měli monitorovat Vaši konkurenci

Ať už jste začínající podnikatel, který právě vstupuje na trh se svým prvním produktem, nebo zavedená značka s desítkami zaměstnanců, s největší pravděpodobností máte hned několik hlavních konkurentů. A ti bojují o stejný segment trhu a stejné zákazníky jako Vy. Jak ale identifikovat, jakou konkurenci má vůbec cenu sledovat a jak se můžete poučit z toho, co o ní píší jejich zákazníci? Na to se společně podíváme v dnešním blogu.

telefon kresba

Jdeme na to!