Deník Mladá fronta Dnes v ohrožení?

mf dnes logo

Mladá fronta DNES přestala být platnou ochrannou známkou. Rozhodl tak Český úřad průmyslového vlastnictví. Spor mezi vydavatelstvími Mafra a Mladá fronta se táhne od roku 2004.

 

Logo: MF Dnes, Zdroj: Mafra, a.s.

Úřad průmyslového vlastnictví zneplatnil známku Mladá fronta DNES. Ve sporu o práva k ochranné známce „Mladá fronta“ tak uspělo stejnojmenné nakladatelství a vydavatelství, akciová společnost Mladá fronta. Vydavatel deníku Mladá fronta DNES, společnost MAFRA, tedy užívala ochrannou známku „Mladá fronta Dnes“ neoprávněně. Vyplývá to z aktuálního rozhodnutí předsedy Úřadu průmyslového vlastnictví (ÚPV) Josefa Kratochvíla z 2. srpna. Ten na návrh rozkladové komise ÚPV zamítl rozklad společnosti MAFRA proti původnímu prohlášení kombinované ochranné známky číslo 174995 ve znění „Mladá fronta Dnes“ za neplatnou.

Společnost MAFRA považuje toto rozhodnutí za naprosto bezprecedentní –  neboť prý  “překrucuje relevantní zákonná ustanovení a zároveň nerespektuje předchozí pravomocná soudní rozhodnutí. Navíc toto řízení bylo podle názoru naší společnosti nestandardní. Naše společnost samozřejmě podá proti tomuto rozhodnutí žalobu k Městskému soudu v Praze,“ reagovala Mafra v oficiální tiskové zprávě.

Jde mimořádně zajímavou právní „kuriozitu“ – k výmazu ochranné známky totiž došlo po více jak 20 letech jejího užívání. „Naše společnost již několik sporů se společností Mladá fronta, a.s. ohledně názvu našeho deníku vyhrála. V těchto sporech soudy a také samotný Úřad průmyslového vlastnictví nejen odmítly předchozí návrhy na výmaz našich známek, ale zároveň soudy pravomocně rozhodly o tom, že se společnost Mladá fronta, a.s. dopustila vůči nám nekalé soutěže. Ostatně samotný Úřad průmyslového vlastnictví naši ochrannou známku v roce 1994 do rejstříku zapsal, o to překvapivější je současné opačné rozhodnutí, které bylo formálně vydáno k návrhu společnosti EUROPEAN FINANCIAL SERVICES, Ltd., což je akcionář společnosti Mladá fronta, a.s.,“ informovala Mafra. Ta zároveň důrazně ubezpečuje, že se aktuání dění nijak nedotýká práva k užívání názvu deníku Mladá fronta DNES.

 

 

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

1 3
Blog

5 způsobů, jak využít media intelligence pro rozvoj turismu ve městech

I to nejmenší město se může stát turisticky atraktivní, když dokáže správně komunikovat své přednosti. Ať už jsou to přírodní krásy, zajímavá ubytování nebo historické památky – každé místo dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu. Jak ale dosáhnout toho, aby se návštěvníci rozhodli přijet zrovna k Vám?

IMG 9914
Blog

Společné setkání se zástupci státní správy v Museu Kampa

Ve středu 16. října 2024 jsme se v podvečerních hodinách sešli v krásném prostředí Musea Kampa v Praze ke společnému setkání členů týmu Newton Media a zástupců tiskových a komunikačních oddělení v rámci státní a veřejné správy.

akvizicni kampan 2
Blog

Moderní samospráva: Jak zefektivnit práci s mediálními daty 

Moderní úřad, pokud chce být otevřený a pružně reagovat na podněty veřejnosti, by se měl naučit pracovat s mediálními daty. Ta mu napoví nejen jaká nálada panuje ve společnosti v souvislosti s krajskou politikou, ale také dovolí rychle reagovat na mediální kauzy a PR krize. Kvalitní a pravidelný monitoring médií je zkrátka něco, co by žádný krajský ani městský úřad neměl zanedbat. Jak ale vybrat ten, který Vám poskytne tu nejvyšší přidanou hodnotu?

zálohování 2
Blog

Analýza mediálních výstupů příznivců a odpůrců zálohování 

V posledních letech se ve veřejném prostoru se stále častěji objevuje nové téma, které by mohlo mít celospolečenské dopady, pokud se legislativně prosadí. Řeč je o snaze zavést povinné zálohování PET lahví a hliníkových plechovek od nápojů s cílem zvýšit míru recyklace a opětovné využití již použitých obalů. Vláda sice novelu obalového zákona právě dnes schválila na svém zasedání, nicméně návrh ještě musí projít parlamentem. Proti kampani k zálohování se ale vzedmula i vlna kritiky a odporu vůči změnám v dosavadním systému. Který z těchto dvou táborů zatím vítězí v mediálním prostoru?

telefon kresba

Jdeme na to!