ČT art nechce diváky nudit

ct art

V sobotu 31. srpna 2013 se ve 20 hodin o pozornost diváků přihlásí nový program ČT art. Změní přístup k vysílání kultury na českém televizním trhu?

 

Logo ČT art, Zdroj: ČT

Výkonný ředitel ČT art Tomáš Motl slibuje, že posledního prázdninového dne „přestanou být kulturní pořady rozptýleným, nepravidelným prostorem, který divák musí vyhledávat, čekat na něj nebo si jej skládat z plnoformátových programů.“ Podle vzoru německo-francouzská stanice Arte, německé veřejnoprávní ZDF Kultur či kulturní Mezzo, má divák kulturu najít pohromadě, a navíc v hlavním vysílacím čase.

Vznik ČT art je i pro tisk zajímavým tématem. Dle databází ANOPRESS, jen v období od 21.2.2013, kdy Česká televize o zahájení vysílání svého nového programu oficiálně informovala, do 23.7.2013 vzniklo úctyhodných 305 článků. Jednoznačně úspěšná medializace připravovaného projektu = velká očekávání veřejnosti. Jak s touto příležitostí veřejnoprávní televize naloží? „Naším hlavním cílem je, aby se ČT art stal programem, který bude diváky zajímat a těšit. Kultuře nebudeme propůjčovat tragický výraz, hluboký hlas a vážnou tvář. Naší snahou bude ukázat, že kulturou a uměním lze bavit druhé i prostřednictvím televizních obrazovek. Nikoli bulvárně, přehnaně intelektuálně či módně, přesto inteligentně a podle potřeb diváka,“ zavazuje se výkonný ředitel ČT art Tomáš Motl s tím, že tým ČT art „si nebude hrát na kulturní pupek světa, volat budeme naopak po otevřenosti a opouštění teritoriálních a myšlenkových ghett.“

Foto: Tomáš Motl, Zdroj: ČT

Se vznikajícím kulturním kanálem se tak čeští diváci dočkají i návratu oblíbeného formátu hudební late night show. Ta se na obrazovky vrací po třech letech. „Hudební talk-showTečka páteční noci je typově podobným pořadem, jakým byla Noc s Andělem, kterou Česká televize vysílala jedenáct let. Bude se vysílat živě a bude kontaktní. Prostor totiž dostanou i diváci u televizních obrazovek, kteří budou moci reagovat prostřednictvím sociálních sítí a webu. Stejně jako u Noci s Andělem pak chceme zprostředkovat kvalitní hudební zážitek a inspirativní rozhovory s hosty ve studiu,“ dodává výkonný ředitel programu ČT art Tomáš Motl.

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

fibep_blog
Blog

Copyright Talks 2025: Budoucnost licencování médií v éře AI

V pátek 28. března 2025 se v italském Miláně uskutečnil již osmý ročník oborové konference Copyright Talks 2025. Tato akce byla už tradičně pořádána mezinárodní asociací FIBEP, která zastřešuje více než 120 firem zaměřených na mediální monitoring z 50 zemí světa.

esg_report
Blog

ESG Media Index: Změřte efektivitu své komunikace

Termín ESG ušel v českých médiích v posledních letech dlouhou cestu. A zatím to nevypadá, že by se chystal odejít do ústraní. Naopak, pojmy Environmental, Social a Governance, tedy anglická slova, ze kterých zkratka pochází, se už trvale zabydlela i ve slovníku nejedné firmy.

tajna_zbran
Blog

Monitoring médií jako tajná zbraň úspěšného marketingu

Pochopit chování vašich zákazníků je klíčem k úspěchu v každém odvětví. A nejlepší způsob, jak toho dosáhnout, je využít cenný zdroj informací, který vám poskytne vhled do toho, jak přemýšlí a co si myslí ti, na které cílíte. Ano, mluvíme o sociálních sítích.

obrázek (21)
Blog

Správná data, správná rozhodnutí: Nemocnice v mediálním světě

Moderní nemocnice se dnes nezaměřují pouze na léčbu pacientů – musí čelit celé řadě výzev. Nejde jen o zabezpečení proti kybernetickým útokům nebo efektivní administrativu, ale také o kvalitní komunikaci s veřejností, udržení důvěryhodnosti a zajištění transparentnosti ve zdravotnictví. To je složitý úkol, avšak existují nástroje, které mohou nemocnicím výrazně usnadnit práci.

obrázek (22)
Blog

Customer Success: Více než jen podpora – klíč k efektivnímu využití služby  

Když využíváte nějaký nástroj, obvykle chcete, aby Vám usnadnil práci. Mnohdy to není jen o jeho funkcích, ale hlavně o tom, jak je dokážete využít… A právě tady vstupuje do hry tým Customer Success (CS). Jeho hlavním cílem je, aby klienti vytěžili z naší aplikace NewtonOne NG maximum, šetřili svůj čas a pracovali efektivněji.  

ecdc_vyhra
Blog

Další vítězství v mezinárodním tendru pro NEWTON Media

Společnost NEWTON Media si připsala další velký úspěch na poli zahraničního monitoringu médií a mediálních služeb. Po čtyřech letech úspěšné spolupráce opět zvítězila v zahraničním tendru Evropského střediska pro prevenci a kontrolu nemocí (ECDC).

telefon kresba

Jdeme na to!