Četkařské zprávy v celostátních denících

ctk 1

Služeb České tiskové kanceláře využívají hlavní celostátní deníky téměř ve 20 % svých příspěvků. Ukázala to analýza provedená společností NEWTON Media na vzorku vybraných celostátních deníků za období od 1.6. do 31.8.2013. Analýza zachytila pouze příspěvky označené jako zdroj ČTK, neporovnávala podobnost textů bez uvedení tohoto zdroje.

Foto: Ilustrační, Zdroj: Profimedia.cz

Vybrané celostátní deníky v uvedeném období uveřejnily téměř 60 tisíc příspěvků. V necelé pětině z nich, přesněji v 18 %, využila tato média v různém rozsahu služeb ČTK, ať již převzetím celé zprávy či její dílčí části. Konkrétně více než deset a půl tisíce příspěvků uvedlo jako zdroj některé z informací ČTK, čili průměrně více než tři a půl tisíce za měsíc a 116 denně.

Nejčastěji využil služeb největší české zpravodajské agentury deník Mladá fronta Dnes, a to ve více než čtyřech tisících příspěvcích. Ovšem v poměru k počtu publikovaných příspěvků s ČTK nejvíce pracoval deník E15 – téměř každá třetí vydaná zpráva tohoto listu našla inspiraci právě u ČTK.

Na druhé straně nejméně využil ČTK deník Sport – pouze v 163 příspěvcích, které tvořily necelých 5 % z  počtu publikovaných zpráv tímto titulem.

Analýza prozradila i skutečnost, že listem, který publikuje nejvíce příspěvků, je Mladá fronta Dnes. Ta uveřejnila téměř 30 tisíc příspěvků, a to včetně regionálních příloh. Druhé Právo nedosáhlo ani na polovinu této hodnoty (vč. příloh). Pro srovnání:  ČTK ve sledovaném období od června do srpna 2013 vydala téměř 46 tisíc zpráv včetně jejich průběžných aktualizací.

Ondřej Polivka
mediální analytik NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

1 3
Blog

5 způsobů, jak využít media intelligence pro rozvoj turismu ve městech

I to nejmenší město se může stát turisticky atraktivní, když dokáže správně komunikovat své přednosti. Ať už jsou to přírodní krásy, zajímavá ubytování nebo historické památky – každé místo dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu. Jak ale dosáhnout toho, aby se návštěvníci rozhodli přijet zrovna k Vám?

IMG 9914
Blog

Společné setkání se zástupci státní správy v Museu Kampa

Ve středu 16. října 2024 jsme se v podvečerních hodinách sešli v krásném prostředí Musea Kampa v Praze ke společnému setkání členů týmu Newton Media a zástupců tiskových a komunikačních oddělení v rámci státní a veřejné správy.

akvizicni kampan 2
Blog

Moderní samospráva: Jak zefektivnit práci s mediálními daty 

Moderní úřad, pokud chce být otevřený a pružně reagovat na podněty veřejnosti, by se měl naučit pracovat s mediálními daty. Ta mu napoví nejen jaká nálada panuje ve společnosti v souvislosti s krajskou politikou, ale také dovolí rychle reagovat na mediální kauzy a PR krize. Kvalitní a pravidelný monitoring médií je zkrátka něco, co by žádný krajský ani městský úřad neměl zanedbat. Jak ale vybrat ten, který Vám poskytne tu nejvyšší přidanou hodnotu?

zálohování 2
Blog

Analýza mediálních výstupů příznivců a odpůrců zálohování 

V posledních letech se ve veřejném prostoru se stále častěji objevuje nové téma, které by mohlo mít celospolečenské dopady, pokud se legislativně prosadí. Řeč je o snaze zavést povinné zálohování PET lahví a hliníkových plechovek od nápojů s cílem zvýšit míru recyklace a opětovné využití již použitých obalů. Vláda sice novelu obalového zákona právě dnes schválila na svém zasedání, nicméně návrh ještě musí projít parlamentem. Proti kampani k zálohování se ale vzedmula i vlna kritiky a odporu vůči změnám v dosavadním systému. Který z těchto dvou táborů zatím vítězí v mediálním prostoru?

telefon kresba

Jdeme na to!