Český rozhlas ulovil neplatiče!

cesky rozhlas 526

Veřejnoprávnímu rozhlasu se v I. pololetí 2013 podařilo navýšit příjmy z výběru rozhlasového poplatku na částku 1.039,5 mil. Kč. Ve srovnání s I. pololetím 2012 to představuje nárůst o 40,9 mil. Kč.

 

Foto: Nový vizuál ČRo, Zdroj: Český rozhlas

Zdá se, že výběr rozhlasového poplatku se Českému rozhlasu zatím daří. Dle oficiální tiskové zprávy se této veřejnoprávní instituci jen v I. pololetí 2013 podařilo navýšit příjmy z výběru rozhlasového poplatku na částku 1.039,5 mil. Kč, což ve srovnání s I. pololetím předchozího roku představuje nárůst o 40,9 mil. Kč, resp. o 4,1 %. Pro Český rozhlas tyto poplatky představují hlavní zdroj financování jeho vysílání. „Dobrých výsledků ve výběru rozhlasového poplatku se daří dosahovat především díky plošným oslovovacím akcím, zaměřeným na potenciální poplatníky zejména v kategorii domácností a novému individuálnímu řešení výběru poplatku od významných poplatníků z řad právnických osob a fyzických podnikajících osob“, prohlásil v této souvislosti Ing. Ladislav Musil, náměstek GŘ pro správu a provoz.

Rozhlasové poplatky dnes platí tři miliony fyzických osob. Platí jeden poplatek za domácnost bez ohledu na to, kolik přijímačů vlastní. Od roku 2006 činí 45 korun měsíčně; o jeho zvýšení se neuvažuje. V minulosti některé domácnosti přestaly rozhlasový poplatek platit s tím, že už nevlastní rádio, ale třeba jen televizi. Jenže rozhlasovým přijímačem je i rádiobudík, počítač s DVB-tunerem nebo digitální televize. I v dalším období tak budou podle rozhlasu pokračovat tzv. akviziční akce, které posilují vědomí o povinnostech a právech vyplývající ze zákona č. 348/2005 Sb., o rozhlasových a televizních poplatcích, mezi dosud nepřihlášenými osobami v České republice.

Lidé se často ptají na to, jestli jim kvůli neplacení rozhlasového poplatku hrozí nějaký postih. Odpověď je jednoduchá. Ano,  mohou dostat pokutu. Sankce pět tisíc korun hrozí v případě, že Český rozhlas přijde na to, že některá osoba nebo domácnost neplní svou zákonnou povinnost a neplatí rozhlasový poplatek. Druhá sankce je tisíc korun a ta se vztahuje na takzvané dlužníky, tedy evidované poplatníky, kteří z nějakého důvodu přestali platit. Pokud obdržíte výzvu k hrazení poplatku a žádný přijímač nemáte, můžete do třiceti dnů poslat zpět čestné prohlášení, jinak Český rozhlas pokračuje ve vymáhání rozhlasových poplatků. Informace o poplatcích, jejich výši a způsobu placení naleznete na webu www.rozhlasovypoplatek.cz.

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

obrázek (9)
Blog

Jak změřit úspěšnost PR kampaní v roce 2025 

Public relations (PR) hrají klíčovou roli při budování pozitivního obrazu značky – ať už jde o jednotlivce, firmy nebo instituce. Utvářejí vztahy s veřejností s cílem zlepšit vnímání dané značky u cílové skupiny. V dnešní době však PR specialisté nemusí všechno zvládat sami – existuje celá řada nástrojů, které jim mohou práci výrazně usnadnit. Pojďme se na ně společně podívat!

BLOG Mediální shrnutí roku
Blog

#newtoninsights: TOP 5 zpráv roku 2024

Začátek nového roku vždy přináší jedinečnou příležitost zpomalit, ohlédnout se a zhodnotit uplynulých dvanáct měsíců. Je to čas bilancování – chvíle, kdy si připomínáme klíčové momenty, úspěchy i výzvy, které nás provázely. A nejinak je tomu i v případě zpráv a událostí, které proběhly v mediálním prostoru.

BLOG Car of the Year
Blog

Car of the Year 2025: Porovnání mediálních dat 3 finalistů

Prestižní anketa Car of the Year je zpět a s ní i dlouho očekávaný seznam sedmi finalistů pro rok 2025. Který model se stane králem automobilového světa?

Podívali jsme se blíže na mediální data 3 nominovaných finalistů, abychom podle vlastní sady kritérií určili, které z aut získá nejvíce bodů.

BLOG ISAAC
Blog

Představujeme Vám Isaaca® – AI asistenta nové generace

Stejně jako Isaac Newton přispěl svými objevy k vědecké revoluci, i my v Newton Media měníme způsob práce
s mediálními daty díky nejmodernějším technologiím.
Naším cílem je přinášet inovace
a posouvat hranice, a proto přicházíme s revolučním řešením na českém trhu – s Vaším novým parťákem pro analýzu dat: Isaacem.

AMEC Ai
Blog

Oborové novinky: Poznatky z AMEC Measurement Month

Nezanedbáváme své vzdělávání ani na chvíli! I letos jsme se zúčastnili virtuální události s názvem AMEC Measurement Month, která každoročně během měsíce listopadu přináší sérii přednášek, webinářů a diskuzí na témata, která aktuálně hýbou světem media intelligence.

telefon kresba

Jdeme na to!