Česká ministerstva objevují sociální sítě

Česká ministerstva věnují sociálním sítím čím dál tím větší pozornost. Ještě před třemi lety měla profily na Facebooku a Twitteru jen hrstka z nich, dnes už je ministerstvo bez aktivního profilu na Facebooku a Twitteru výjimkou. Dohromady úřady přidávají více než tisícovku příspěvků měsíčně. Rostoucí aktivitu ministerstev také oceňují uživatelé, kteří příspěvky stále častěji komentují, lajkují a sdílí.

 

Twitter využívanější než Facebook

Ačkoliv je Twitter mezi Čechy a Češkami méně rozšířený než Facebook, ministerstva na něj přispívají častěji než na Facebook. I přes menší oblibu Twitteru v Česku mají twitterové profily ministerstev průměrně jen o pětinu méně fanoušků než stránky na Facebooku. Navíc během letoška začala prudce stoupat odezva uživatelů na Twitteru. Přesto musí ministerstva pořád počítat s tím, že jsou uživatelé na Twitteru pasivnější než na Facebooku.

 

 

Většina ministerstev využívá obě sociální sítě, ale jejich úspěšnost je na Facebooku a Twitteru často diametrálně rozdílná. To potvrzují i nejúspěšnější profily úřadů na obou sítích. Na Twitteru má nejvíce fanoušků ministerstvo vnitra, ačkoliv Facebook ani nemá. Naopak na Facebooku nejlepší zemědělství je na Twitteru mezi nejméně úspěšnými.

 

Zveřejňovaný obsah bývá zpravidla na obou sociálních sítích totožný. Tomuto pravidlu se vymykají jen ministerstva zemědělství a kultury, která proto zároveň zaznamenávají výrazně větší úspěch na jedné ze sociálních sítí.

Kultura si podmanila Twitter

Na Twitteru ministerstvo kultury o třídu překonává všechny ostatní úřady, získalo hned prvních 33 příček nejúspěšnějších tweetů. Jeho příspěvky bývají vtipné a glosují aktuální dění, díky čemuž dosahují i stovek interakcí. Ostatní úřady se zatím mohou těšit nejčastěji jen z jednotek ohlasů na své tweety.

 

Na Facebooku si kultura zachovává vážnější tvář a informuje nezřídka o uměleckých událostech. Nejčastěji o výstavách, literatuře, hudbě a divadlu. Z jednotlivých kulturních oblastí je v příspěvcích nejméně zastoupena kinematografie.

 

 

Facebook patří zemědělství

Nejúspěšnější komunikaci na Facebooku má ministerstvo zemědělství. Fanoušci jeho příspěvky nejvíce lajkují i komentují, díky čemuž zemědělství získalo prvních šest příček nejoblíbenějších příspěvků. Jednoznačně největší ohlas přitom sklidil videoklip o zdravém stravování dětí.

 

video FB.png

Na Twitteru je obsah ministerstva zemědělství o poznání méně vtipný a odlehčený, čemuž odpovídá i výrazně menší počet interakcí. Je zde také patrná odlišnost v pojmech: na Facebooku hovoří ministerstvo často o farmářích, zatímco na Twitteru existují jen zemědělci.

Metodika

Popisné analýzy jsou zpracovány na datech od sněmovních voleb 27. října 2013 do 14. listopadu 2016. Jednotlivé úřady jsou srovnávané až od července 2015, aby bylo možné zařadit i ministerstvo školství na Facebooku a ministerstvo zdravotnictví na Twitteru.

Social media team
 
 

 

Čtěte také

1 3
Blog

5 způsobů, jak využít media intelligence pro rozvoj turismu ve městech

I to nejmenší město se může stát turisticky atraktivní, když dokáže správně komunikovat své přednosti. Ať už jsou to přírodní krásy, zajímavá ubytování nebo historické památky – každé místo dokáže přitáhnout určitou cílovou skupinu. Jak ale dosáhnout toho, aby se návštěvníci rozhodli přijet zrovna k Vám?

IMG 9914
Blog

Společné setkání se zástupci státní správy v Museu Kampa

Ve středu 16. října 2024 jsme se v podvečerních hodinách sešli v krásném prostředí Musea Kampa v Praze ke společnému setkání členů týmu Newton Media a zástupců tiskových a komunikačních oddělení v rámci státní a veřejné správy.

akvizicni kampan 2
Blog

Moderní samospráva: Jak zefektivnit práci s mediálními daty 

Moderní úřad, pokud chce být otevřený a pružně reagovat na podněty veřejnosti, by se měl naučit pracovat s mediálními daty. Ta mu napoví nejen jaká nálada panuje ve společnosti v souvislosti s krajskou politikou, ale také dovolí rychle reagovat na mediální kauzy a PR krize. Kvalitní a pravidelný monitoring médií je zkrátka něco, co by žádný krajský ani městský úřad neměl zanedbat. Jak ale vybrat ten, který Vám poskytne tu nejvyšší přidanou hodnotu?

zálohování 2
Blog

Analýza mediálních výstupů příznivců a odpůrců zálohování 

V posledních letech se ve veřejném prostoru se stále častěji objevuje nové téma, které by mohlo mít celospolečenské dopady, pokud se legislativně prosadí. Řeč je o snaze zavést povinné zálohování PET lahví a hliníkových plechovek od nápojů s cílem zvýšit míru recyklace a opětovné využití již použitých obalů. Vláda sice novelu obalového zákona právě dnes schválila na svém zasedání, nicméně návrh ještě musí projít parlamentem. Proti kampani k zálohování se ale vzedmula i vlna kritiky a odporu vůči změnám v dosavadním systému. Který z těchto dvou táborů zatím vítězí v mediálním prostoru?

telefon kresba

Jdeme na to!