Bude se šetřit

time warner

CME vede od 16. září dvojice výkonných ředitelů Christoph Mainusch a Michael Del Nin. Pro CME je to druhá dobrá zpráva v záplavě špatných.

Foto: New York City, Time Warner Center, Zdroj: Profimedia.cz

První dobrou zprávou byl samotný odchod Sarba, známého autokratickým stylem vedení firmy a častým zasahováním do programu (do hlavního vysílacího času na Nově například protlačil tureckou telenovelu Tisíc a jedna noc, která u českých diváků naprosto propadla). Fiaskem v Česku skončila i jeho agentura Mediafax; a nakonec se ukázalo, že Sarbu byl očividně špatně vnímán i investory. Po jeho rezignaci vylétly akcie společnosti na pražské burze o 12 procent během jediného dne.

Time Warner o CME stojí

Druhým plusem je, že oba nově jmenovaní manažeři do CME přicházejí ze společností spadajících do skupiny Time Warner. Del Nin u Warnerů působil jako viceprezident pro mezinárodní a korporátní strategii, Mainusch jako konzultant společnosti Turner Broadcasting International, která rovněž patří do skupiny Time Warner. Ta je s necelými padesáti procenty největším akcionářem CME a již delší dobu se hovoří o tom, že by měla nad CME převzít kontrolu. Jmenováním svých manažerů tak Warneři dali jasný signál, že o CME stále stojí a úplné převzetí firmy je jen otázkou času.

Všem manažerům jednotlivých televizí patřících astronomicky ztrátové CME vedení Time Warner poslalo ještě jeden signál: veškeré dosavadní pokusy o šetření byla jen hra. Nyní to opravdu začne! CME totiž v prvním pololetí roku 2013 prohloubila ztrátu na 150,1 milionu dolarů (2,9 miliardy korun) a za čtyřleté působení Sarba v čele firmy dosáhla její ztráta dokonce 872 milionů dolarů (asi 16,8 miliardy korun). I když od Warnerů do CME putovaly stamilionové finanční injekce, nedá se předpokládat, že ji budou ochotni dotovat věčně.

Šetří se od hlavy

Šetřit se vlastně již začalo, a to rovnou od nejvyšších míst. Mainusch a Del Nin budou dohromady pobírat nižší základní roční plat, než měl Sarbu. Každý si přijde na 800 tisíc dolarů, Sarbu bral 1,8 milionu.

Pro Novu, která dlouhá léta CME finančně táhla, bude každopádně zásadní, jak rychle se jí podaří zacelit výpadek z příjmu reklamy ze začátku letošního roku. Nova totiž zdražila reklamní časy a někteří klíčoví inzerenti s ní neuzavřeli smlouvy. Výsledkem bylo, že pololetní tržby Nově klesly meziročně o 39 procent. Nové vedení CME nicméně avizovalo, že za obchodní politikou Novy stojí. Kromě toho již s některými inzerenty došlo po vzájemných ústupcích k dohodě, výpadek reklamních příjmů by tak mohl být jen krátkodobý. To ale ukáží až čísla na konci roku.

Jiří Zázvorka
autor je redaktorem časopisu Týden

Čtěte také

obrázek (9)
Blog

Jak změřit úspěšnost PR kampaní v roce 2025 

Public relations (PR) hrají klíčovou roli při budování pozitivního obrazu značky – ať už jde o jednotlivce, firmy nebo instituce. Utvářejí vztahy s veřejností s cílem zlepšit vnímání dané značky u cílové skupiny. V dnešní době však PR specialisté nemusí všechno zvládat sami – existuje celá řada nástrojů, které jim mohou práci výrazně usnadnit. Pojďme se na ně společně podívat!

BLOG Mediální shrnutí roku
Blog

#newtoninsights: TOP 5 zpráv roku 2024

Začátek nového roku vždy přináší jedinečnou příležitost zpomalit, ohlédnout se a zhodnotit uplynulých dvanáct měsíců. Je to čas bilancování – chvíle, kdy si připomínáme klíčové momenty, úspěchy i výzvy, které nás provázely. A nejinak je tomu i v případě zpráv a událostí, které proběhly v mediálním prostoru.

BLOG Car of the Year
Blog

Car of the Year 2025: Porovnání mediálních dat 3 finalistů

Prestižní anketa Car of the Year je zpět a s ní i dlouho očekávaný seznam sedmi finalistů pro rok 2025. Který model se stane králem automobilového světa?

Podívali jsme se blíže na mediální data 3 nominovaných finalistů, abychom podle vlastní sady kritérií určili, které z aut získá nejvíce bodů.

BLOG ISAAC
Blog

Představujeme Vám Isaaca® – AI asistenta nové generace

Stejně jako Isaac Newton přispěl svými objevy k vědecké revoluci, i my v Newton Media měníme způsob práce
s mediálními daty díky nejmodernějším technologiím.
Naším cílem je přinášet inovace
a posouvat hranice, a proto přicházíme s revolučním řešením na českém trhu – s Vaším novým parťákem pro analýzu dat: Isaacem.

AMEC Ai
Blog

Oborové novinky: Poznatky z AMEC Measurement Month

Nezanedbáváme své vzdělávání ani na chvíli! I letos jsme se zúčastnili virtuální události s názvem AMEC Measurement Month, která každoročně během měsíce listopadu přináší sérii přednášek, webinářů a diskuzí na témata, která aktuálně hýbou světem media intelligence.

telefon kresba

Jdeme na to!