
Vypnutý kardinál? Problém nás všech
V nezvykle nudném závěru předvolební kampaně padl nečekaný „výstřel“. Český rozhlas předčasně ukončil rozhovor s kardinálem Dukou kvůli údajnému ovlivňování voličů. Zdůvodnění tohoto kroku však při zvážení

Představa zcela nezávislého média je naprosto naivní
Otevřený rozhovor s Helenou Baronovou z Týdeníku Prostějovska o postavení regionálního tisku, nezávislosti, financích, ale i tom, že v dobách internetizace, se už prý nedá plně spoléhat na klasické předplatitele. Foto:

Jak jsme válčili o Těšínsko aneb naše historie cizíma očima
Ne vždy byli Češi v Polsku oblíbeným národem. Tak trochu zapomenutou česko-polskou válku z roku 1919 připomíná týdeník Gazeta Polska. Příjemné čtení to tedy není.

Rádio závislé na milodarech od posluchačů
V Česku nemá Rádio Proglas konkurenci – alespoň co se týče financování. Nevysílá totiž žádnou reklamu a je tak plně závislé na milodarech posluchačů. „Pokušení nasadit do

Naděje Číňanů: Internet a nová média
Nové vedení Číny pokračuje v uskutečňování snu Mao Ce-tunga o globální roli médií ovládaných komunistickou stranou. Kontrola Internetu se však pro něj stává stále větší výzvou.

Diskriminace v ukrajinských médiích
Nebýt nekončícího příběhu s osvobozováním bývalé ukrajinské premiérky Julie Tymošenkové z charkovské věznice, neobjevila by se žena jako hrdinka v seriózních ukrajinských médiích ani v jedné z politických zpráv.

Zahraniční zpravodaj: ohrožený druh
Člověk nemusí pravidelně sledovat média, aby mu bylo jasné, že zahraniční zpravodajství se o prostor mezi domácími zprávami doslova pere. Na vině jsou dva faktory: cena a společenská nálada.

Reklamní festivaly, festivalové reklamy a tuzemská kreativa
Minulý týden se v slovinské Portoroži konal asi nejvýznamnější východoevropský reklamní festival Golden Drum, kterého se tradičně účastní i silná reprezentace z českých reklamních agentur.

Reklamní festivaly, festivalové reklamy a tuzemská kreativa
Minulý týden se v slovinské Portoroži konal asi nejvýznamnější východoevropský reklamní festival Golden Drum, kterého se tradičně účastní i silná reprezentace z českých reklamních agentur.

Reflexe finanční krize v českých médiích na pozadí medializace pádu Lehman Brothers
Bankrot investiční banky Lehman Brothers 15. září 2008 odstartoval finanční krizi a předznamenal příchod hospodářské recese. Stal se z něj svým způsobem symbol a tedy pochopitelně i vděčné mediální téma.

Koho dnes, propána, zajímají nějací Lehman Brothers?
Pád banky Lehman Brothers z 15. 9. 2008 rychle zaujal pozici novodobého protějšku tzv. Černého čtvrtku z 24. října 1929, jenž se symbolicky považuje za počátek Velké krize třicátých let.

Forma by měla jít ruku v ruce s obsahem!
„Čtenáři nejsou žádní blbci a velmi rychle prohlédnou jakoukoli snahu o to být „cool“ a „on-line“ na úkor kvality obsahu,“ říká v rozhovoru pro Mediainfo.cz šéfredaktor časopisu ČD pro vás Zdeněk Ston. Titul se pyšní