Jak jsme válčili o Těšínsko aneb naše historie cizíma očima
Ne vždy byli Češi v Polsku oblíbeným národem. Tak trochu zapomenutou česko-polskou válku z roku 1919 připomíná týdeník Gazeta Polska. Příjemné čtení to tedy není.
Rádio závislé na milodarech od posluchačů
V Česku nemá Rádio Proglas konkurenci – alespoň co se týče financování. Nevysílá totiž žádnou reklamu a je tak plně závislé na milodarech posluchačů. „Pokušení nasadit do
Naděje Číňanů: Internet a nová média
Nové vedení Číny pokračuje v uskutečňování snu Mao Ce-tunga o globální roli médií ovládaných komunistickou stranou. Kontrola Internetu se však pro něj stává stále větší výzvou.
Diskriminace v ukrajinských médiích
Nebýt nekončícího příběhu s osvobozováním bývalé ukrajinské premiérky Julie Tymošenkové z charkovské věznice, neobjevila by se žena jako hrdinka v seriózních ukrajinských médiích ani v jedné z politických zpráv.
Zahraniční zpravodaj: ohrožený druh
Člověk nemusí pravidelně sledovat média, aby mu bylo jasné, že zahraniční zpravodajství se o prostor mezi domácími zprávami doslova pere. Na vině jsou dva faktory: cena a společenská nálada.
Reklamní festivaly, festivalové reklamy a tuzemská kreativa
Minulý týden se v slovinské Portoroži konal asi nejvýznamnější východoevropský reklamní festival Golden Drum, kterého se tradičně účastní i silná reprezentace z českých reklamních agentur.
Reklamní festivaly, festivalové reklamy a tuzemská kreativa
Minulý týden se v slovinské Portoroži konal asi nejvýznamnější východoevropský reklamní festival Golden Drum, kterého se tradičně účastní i silná reprezentace z českých reklamních agentur.
Reflexe finanční krize v českých médiích na pozadí medializace pádu Lehman Brothers
Bankrot investiční banky Lehman Brothers 15. září 2008 odstartoval finanční krizi a předznamenal příchod hospodářské recese. Stal se z něj svým způsobem symbol a tedy pochopitelně i vděčné mediální téma.
Koho dnes, propána, zajímají nějací Lehman Brothers?
Pád banky Lehman Brothers z 15. 9. 2008 rychle zaujal pozici novodobého protějšku tzv. Černého čtvrtku z 24. října 1929, jenž se symbolicky považuje za počátek Velké krize třicátých let.
Forma by měla jít ruku v ruce s obsahem!
„Čtenáři nejsou žádní blbci a velmi rychle prohlédnou jakoukoli snahu o to být „cool“ a „on-line“ na úkor kvality obsahu,“ říká v rozhovoru pro Mediainfo.cz šéfredaktor časopisu ČD pro vás Zdeněk Ston. Titul se pyšní
Médiá už o konšpiračných teóriách nemlčia. Niektoré.
Sú otázky, na ktoré sa asi nikdy nedozvieme odpoveď. Autori rôznych konšpiračných teórií sa snažia odhaliť „skutočnú pravdu“ o chúlostivých témach a vďaka médiám a najmä internetu zažívajú obrovský
„Neviditelné“ vlivné ženy
Časopis Forbes uveřejnil na počátku října žebříček 50 nejvlivnějších žen ČR. Byly do něj zahrnuty cizinky působící v ČR i Češky pracující v zahraničí. Zajímalo nás, jak jsou tyto