
LN: Večírek na rozloučenou?
Lidové noviny oslavily v letošním roce hned dvě významná výročí. Nad jejich další existencí se však vznáší velký otazník. Foto: Předávání cen Ferdinanda Peroutky za rok

BBC mezi mlýnskými kameny
Od veřejnoprávních médií jako britská společnost BBC se očekává, že budou za peníze daňových poplatníků podávat vyvážené, objektivní a hlavně nezaujaté zpravodajství. Jak je ovšem známo,

Bankéři zachraňují reklamní večírky
Reklama Air Bank se sice ocenění na letošní Effie nedočkala, přesto se její televizní bankéři stali hvězdami večera. Foto: Přebírání cen 17. ročníku soutěže Effie, Zdroj: effie.cz Přežít

Zachrání média miliardáři z IT byznysu?
Amerika zaznamenává nový trend. Podnikatelé ze sektoru moderních technologií se rozhodli investovat do klasických médií. Můžeme podobný jev pozorovat i v Česku a bude to znamenat dlouho očekávanou

V ukrajinských i ruských médiích je opět cítit plyn
Rusko-ukrajinské informační války nejsou ničím novým. Obyčejně jsou politicky motivovány a prohrává v nich Kyjev. Za ta léta však Ukrajinci začínají být proti nim imunní. Foto: Zákaz

Požehnaná ČT zahájila křížovou výpravu
Oslavy k šedesátému výročí České televize trvaly poměrně dlouho. Jejich vrcholem byla mše za média. Foto: Bohoslužba za sdělovací prostředky k 60. výročí vysílání Československé televize, Zdroj: ČTK/Zbyněk Stanislav

Srpen 1968 na sociálních sítích mě napadl den před spuštěním
Ve dnech od 19. do 27. srpna jsme měli možnost sledovat na sociálních sítích online přenos z okupace Československa. Projekt Filipa Rožánka v reálném čase publikoval informace a události, které se udály

Komentátoři o volbách: Média nejsou bez viny!
Minulou středu se v prostorách CEVRO Institutu konala debata předních českých komentátorů o aktuální politické situaci. Pokud někdo z obecenstva očekával nějaké optimistické vyhlídky do budoucna, odcházel nejspíš

Potřebují česká média facebookové experty?
Novinář je mistr zkratky – má reprodukovat události jednoduše, rychle a jasně, aby si jeho příspěvek čtenáře získal. I přesto dnes média najímají odborníky na komunikaci s veřejností, a to

Které retailové řetězce se těšily v roce 2013 největšímu zájmu médií
Mediální analýza sleduje, jaký prostor dostávaly od ledna do října 2013 maloobchodní řetězce působící na českém trhu v domácích médiích. Nevšímá si přitom jen míry medializace, ale také

Mediální dostihy potravinových řetězců
Vánoce klepou na dveře, startují předvánoční slevy. Obchodníci závěrem roku sklízí, co v průběhu roku zaseli – nakolik se jim podařilo zviditelnit své produkty a služby a jak dokázali

Média šetří na zprávách o EU
Počet českých zpravodajů u evropských institucí neustále klesá. Podle průzkumu veřejného mínění si Češi stěžují, že nemají dostatek informací o EU. Vzhledem k odhadům, že až 70 procent